Toon posts:

Klein vraagje over Sygate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Sygate geinstalleerd, maar nu? Hij doet het niet en ik snap er de ballen van. Ook de tekst lezen helpt niet echt.

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik in moet stellen op Sygate zelf. Moet ik Sygate gewoon alles zelf laten instellen.

En op m'n gewone pc, wat moet ik daar invullen. Moet ik iets van een proxy nummer invullen? En zo ja, wat moet ik dan als poort invullen (of waar kan ik dat aflezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dr zit toch een duidelijke handleiding bij..

anyway.. je moet Sygate installeren op de server en je selecteert de juiste netwerkkaart of modem waar het internet op 'binnenkomt'. Op de clients hoef je Sygate NIET te installeren.
Bij de clients moet alleen naar de TCP/IP instellingen gaan van windows. Zorg dat je een vast IP adres hebt. Stel bij GATEWAY het IP adres in van de server, hetzelfde bij DNS. Als het goed is werkt het nu (nog ff restarten soms).

Ik ga dr ff vanuit dat je netwerk het al doet en draait over TCP/IP.

suc6 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, m'n netwerkje doet het en het werkt met TCP/IP. De server heeft de naam comp1 (ip 192.168.1.3) en ook een Netwerkkaart voor het internet natuurlijk. De host heeft de naam comp2 (ip 192.168.1.4).

Nu heb ik als DNS en gateway het ip adres van de server ingevuld (192.168.1.3). Maar hij doet nog niet veel. (ik hoef toch niks van een proxy in te stellen ofzo?).
En m'n internet ip en internetwerk ip staan bij Sygate gewoon goed ingevuld. Maar hij doet het nog steeds niet. Please help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik trouwens als 'Host' en ' Domein' invullen bij de DNS-configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
host moet je zelf wat bedenken (blaat ofzo :P).

en heb je verder in sygate alles goed ingesteld? Dus netwerkkaart voor het LAN en netwerkkaart voor INET niet door elkaar gehaald? En weet je zeker dat de Sygate service gestart is?

Verder kun je nog proberen of het pingen van sites wel wil, of alleen het IP adres: bijv. 62.250.6.5 (van tweakers.net)

En IE zou het zo moeten doen, je hoeft geen proxy oid in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nog ff een aanvulling, je hoeft geen proxy in te vullen, omdat het een gateway betreft!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1