Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben mij er van bewust dat er al meerdere topics zijn over de sony vaio S, maar met de zoekfunctie kon in moeilijk antwoorden vinden op mijn vragen. Zodoende de reden dat ik een nieuw topic open.

Naar aanleiding van veel topics en de NBBG heb ik besloten dat ik de Sony Vaio S 15 inch ga kopen. De N56 van Asus kwam beter uit de test, maar omdat deze zwaarder en groter is heb ik toch gekozen voor de Sony. Ik ben me er van bewust dat er mensen zijn die slechte ervaringen hebben met Sony, maar ik ga er van uit dat er ook veel mensen zijn die een Sony hebben gekocht en wel tevreden zijn met hun aankoop (die hoor je alleen nooit).

Ik wil voor de laptop een SSD kopen, extra geheugen en een extern beeldscherm, muis en toetsenboard voor als ik hem thuis gebruik, daarmee kom ik tot de volgende vragen:
- Voor de SSD wilde ik een 256GB Samsung SSD kopen (http://tweakers.net/price...ung-830-series-256gb.html), kan ik deze er in zetten? Zo ja, hoe? En moet ik dan een soort houder kopen omdat deze kleiner is dan een gewone HDD?

- Met de nieuwe SSD zal ik windows opnieuw moeten installeren, deze is dan gelijk ook zonder bloatware. Er zijn echter natuurlijk drivers en andere programma's nodig om de laptop goed te laten werken. Is er misschien een overzicht ergens te vinden?

- Om een USB poort te besparen zat ik er aan te denken om de muis en het toetsenboard bluetooth te kopen. Ik neem aan dat de VAIO S dat ondersteund?

- Voor het scherm had ik een van de volgende twee in gedachten (in verband met de goede reviews hier op tweakers): http://tweakers.net/price...asharp-u2312hm-zwart.html of http://tweakers.net/price...rasharp-u2412m-zwart.html. Het lijkt me dat dat prima zou moeten werken.

- Ik wil het intern geheugen uitbreiden van 4Gb naar op zijn minst 8 GB. Opzich is de prijs die Sony op de website geeft wel wat hoger dan nodig, maar als het moet te doen. Liever zou ik zelf het geheugen er in zetten, kan dat gewoon of zit het vast gesoldeerd? Sony levert 1333mhz geheugen, kan je daar ook 1600mhz geheugen inzetten en dat het dan ook als 1600mhz werkt of is dat niet mogelijk? Als ik het geheugen er zelf in zou willen zetten, welk geheugen heb ik dan nodig? Is het verschil tussen 1333mhz en 1600mhz geheugen merkbaar?

Zoals jullie zien behoorlijk wat vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielG27
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-05-2023
Heb ook recent een Vaio S15 besteld. Eventjes antwoorden op uw vragen

- Ja je kan het erinsteken. Ik heb exact dezelfde gekocht en ga die ook binnenkort toekrijgen. Het vervangen is niet zo moeilijk, gewoon de schroeven vanonder de laptop losmaken en dan zul je de originele HDD zien. Hier alvast een filmpje van hoe je het moet doen met de S15, mocht je onzeker zijn. YouTube: Sony Vaio S15 Disassembly and ODD Replacement Tutorial En neen je moet geen speciale houder hebben, ze zijn beide 2,5 inch drives dusja ;).

- Ja gewoon naar de officiële site gaan van Sony en dan support. Je kan dan jouw modelnummer ingeven en het zal je een lijst van drivers geven die normaal geinstalleerd zouden geweest zijn mocht je niet hebben geformatteerd. Kies dan diegene die je nodig hebt en installeren maar!

- Ja de S15 ondersteund Bluetooth..

- Dat zijn prima schermen. Ik heb zelf de U2311H en ben er enorm tevreden over.

- Doe het zelf natuurlijk. Sony vraagt teveel hiervoor. Je kan voor 25 euro een RAM-stick van 4GB vinden. Pak gewoon 1333 Mhz, je gaat amper het verschil merken tss 1333 Mhz en 1600 Mhz. Het is het prijsverschil niet waard. Enja er is nog 1 slot vrij natuurlijk, dus je kan 4 GB of 8GB nog toevoegen als je wilt. Je moet gewoon SODIMM van 4GB/8GB DDR-3 hebben. Ben niet zeker welke voltage juist, denk niet dat dit uitmaakt maar kijk nog eens online om het zeker te zijn.
Edit: Als je kijkt in de Sony Vaio S-topic dan zie je dat ze zeggen dat het niet uitmaakt welke voltage het is. Je moet dus gewoon een SODIMM geheugenlatje hebben van 4GB of 8GB.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen ;). Ik zit met volle spanning te wachten op mijn Vaio S15!

[ Voor 5% gewijzigd door DanielG27 op 11-08-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt! Precies wat ik nodig had.

De HDD die erin zit ga ik trouwens als externe hdd gebruiken. Nu nog even wachten tot 21 augustus en hopen dat ze met een betere deal komen dan de korting op een blueray writer die ze nu geven. Gratis memory upgrade of een sheet battery zou mooi meegenomen zijn.

Nogmaals heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 05:20:
Heel erg bedankt! Precies wat ik nodig had.

De HDD die erin zit ga ik trouwens als externe hdd gebruiken. Nu nog even wachten tot 21 augustus en hopen dat ze met een betere deal komen dan de korting op een blueray writer die ze nu geven. Gratis memory upgrade of een sheet battery zou mooi meegenomen zijn.

Nogmaals heel erg bedankt!
Vergeet niet de HHD te bewaren, en niet uiteindelijke te gaan verkopen als externe hdd... Je moet namelijk wel in achterhoofd bewaren dat wanneer je aanspraak gaat doen op de 2 jaren van garantie die je hebt, dat je dan wel de HHD terug in de laptop moet gaan stoppen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepSayMeh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-08 23:13
Goed idee om te wachten op die sheet batterij. Die geheugenupgrade van sony zelf is het imo niet waard. Laatste keer dat ze dat hadden, kreeg je een memory upgrade naar 12gb voor 60 euro. Wat je dus nog goedkoper kan doen als je in de pricewatch zoekt. Ik heb ook gewacht op de sheet batterij, en me zo 130 euro bespaard. Ook de levertijd die ze aangeven op de website kan variëren in jou voordeel. Ikzelf ontving mijn laptop 11 dagen na bestellen.

Nu wil ik wel graag de gelegenheid aangrijpen om aan de mensen hier te vragen of het mogelijk is de opotische drive te vervangen voor een een caddy. Als ik zelf zo naar de onderkant van de laptop kijk, zou ik zeggen dat het mogelijk is, maar alleen als je de gehele onderkant van de laptop verwijderd. Iets wat ik liever niet doe.

[ Voor 27% gewijzigd door SheepSayMeh op 12-08-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even kort een vraag: Ik dacht ergens op het forum gelezen te hebben dat Sony momenteel 15% korting geeft aan studenten voor een aankoop in de zomer. Op de website van Sony kan ik dit echter niet terug vinden, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dit topic is anders ook wel handig. In de startpost staat aardig wat info. Daar staat bijvoorbeeld ook dat je een bepaalde volgorde hebt bij het installeren van de drivers.
SheepSayMeh schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 09:19:
Nu wil ik wel graag de gelegenheid aangrijpen om aan de mensen hier te vragen of het mogelijk is de opotische drive te vervangen voor een een caddy. Als ik zelf zo naar de onderkant van de laptop kijk, zou ik zeggen dat het mogelijk is, maar alleen als je de gehele onderkant van de laptop verwijderd. Iets wat ik liever niet doe.
Zie een paar reacties boven je: YouTube: Sony Vaio S15 Disassembly and ODD Replacement Tutorial
Dus ja, je moet zowat je gehele laptop uit elkaar halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 12-08-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielG27
  • Laatst online: 16-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:25:
Nog even kort een vraag: Ik dacht ergens op het forum gelezen te hebben dat Sony momenteel 15% korting geeft aan studenten voor een aankoop in de zomer. Op de website van Sony kan ik dit echter niet terug vinden, klopt dit?
Ja je moet gewoon naar de Officiele Site gaan van Sony en dan bij Aanbiedingen, en dan zie de Sony Store, Education. Trouwens het is ook 10%, niet 15% ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 22:54
Nog een aanvullende vraag (ik heb vandaag ook de S15 besteld). Ik wil ook direct de SSD modificatie gaan doen, kan iemand me op weg helpen welke caddy ik exact nodig heb? Aangezien de optical drive type slot in is, zit de caddy straks compleet verborgen onder de body van de laptop maar ik zou toch graag jullie expertise hebben om een goede (en niet te dure) keuze te kunnen maken. Dank alvast voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is als ik goed heb moet je de 9,5mm universele hebben die je op hddcaddy.nl kan vinden.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 23:03 . Reden: moest edit zijn ]

Pagina: 1