Wauw, epic help is epic

RobIII schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:20:
Nogal wiedes; maar daarvoor moet je eigenlijk in PRG zijn

Dit heeft te maken met [url="http://en.wikipedia.org/wiki/XML#Characters_and_escaping"](character)
[...]
maar een enkele string die de hele message bevat:
Ah, simpel en duidelijk. Dat ligt inderdaad in de lijn van wat ik al vermoedde, al had ik het niet zo helder als dit.
Ik zal even een TR aanmaken of en wat er verplaatst moet worden naar een passender plek.LEN, MID$, INSTR en read$, maar verder pretty much spot on
Dat ik je in mijn slaap kan vertellen wat er veranderd is in de nieuwe architectuur van AMD en wat de gevolgen daarvan zijn en met één hand achter mijn rug een computer in elkaar zet betekent niet dat ik vanzelf een codebaas ben

Je moet met een paar regels code de XML van t.net kunnen halen, parsen en de gewenste nodes kunnen uitlezen. Als je XML als een string(s) gaat behandelen ga je 100% zeker weten de mist in. Maar daar ben je zojuist zelf al achter gekomen

RobIII schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 01:21:
Het is wat "compact" geschreven (en in C# maar de VB.Net equivalent is net zo simpel en zelfs, als het goed is, gewoon te
converteren (zoiets ongeveer)) en er ontbreekt nogal wat foutafhandeling, het doorgeven van een TNetID, paging etc. maar dit is 't basic idea

Dat had je heel wat geklooi met Save as... in Chrome/FireFox/whatnot gescheeld

Inderdaad. Hoewel ik natuurlijk wel weet dat mijn methode gehannes is, *had* ik het gevoel dat het wel voor elkaar te krijgen was. Ik ben en blijf op dit vlak een fröbelaar, meer kan ik eigenlijk ook niet hopen. Dit project is hierbij wel van
onder controle naar
in way over my head gegaan
Ik denk dat de prudente aanpak voor nu even roeien met de riemen die ik heb is, in het kader van de planning van het project en een proof of concept. Daarna lijkt het me handig om verder te gaan met de lijn die jij hierboven uitzet en het op een wat degelijker manier aan te pakken. Ik had al een paar keer gekeken naar een andere (moderne) taal en dit lijkt me een goede motivatie om dat nu eens door te zetten. Met het oog op de algemene bruikbaarheid, JAVA (min of meer), Android, en in iets mindere mate Arduino lijkt C# me daarvoor het meest interessant. Ik zou waarschijnlijk makkelijker overweg kunnen met Visual Basic (daar heb ik in een grijs verleden ook nog wel eens mee gestoeid), maar ik denk dat ik er op deze manier op de lange termijn meer aan heb.
Dit gaat wel een wat langer verhaal worden dan in eerste instantie voorzien, maar goed, dat is op zich niet echt een probleem

Je opzetje gaat waarschijnlijk wel ontzettend helpen, dat maakt het een stuk makkelijker met betrekkelijk weinig kennis alvast e.e.a. voor elkaar te krijgen.
Wel erg tof om te zien wat er allemaal mogelijk is. Ik beschouw mijzelf als redelijk op de hoogte van de meeste computerzaken, maar dit gaat toch wel een stapje verder dan wat ik ken en zit ook in een andere hoek dan waar ik normaal aan het spelevaren ben. De integratie met het onlinegebeuren heb ik nog niet zo gezien