Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Ik vertrek binnenkort voor enige tijd op reis richting Azië en gezien dat de laptop die ik me wil kopen niet meer leverbaar is tot september heb ik besloten voor in de tussentijd een relatief goedkoop netbookje te kopen, dat nadien ook nog wat dienst kan doen.

Mijn vereisten zijn vrij basic gezien ik het in de eerste plaats zal gebruiken voor blogging, skype, foto's en filmpjes bekijken, emailing,... Vrij basic dus de zin om er veel geld aan te geven is er niet (zeker niet met de gedachte dat er nadien nog een laptop bij komt :p ). Ik heb de keuze nu laten vallen op de volgende 2:

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/287333;304114

Welke zouden jullie me aanraden? Op zich is het verschil niet enorm groot. Ik dacht dat de 1015BX iets beter zou zijn, maar als ik de reviews van techradar bekijk heb ik het gevoel dat zij de 1025C veel beter ontvangen?
http://www.techradar.com/...e-pc-1025c-1081650/review
http://www.techradar.com/...ell-1015bx-1076702/review

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het verschil is inderdaad niet zo groot. Ik denk zelf ook dat je er in de praktijk dan ook geen verschil zal merken. Eerlijk gezegd zou ik meer kijken naar welke poorten je liever wilt, meer usbpoorten of meer ethernetpoorten.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik ben zelf in het bezit van de 1015BX en heb deze gekozen omdat er ook redelijk mee te gamen valt (getest met HL2, TF2) en het afspelen van Full HD video's gaat ook moeiteloos.

Alleen wanneer je veel dingen tegelijk doet, blijft de processor wat achter tegenover een netbook met Atom processor. (waarmee dan weer niet te gamen valt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
F4T4L, heb je toevallig de schermkwaliteit tussen de 2 kunnen vergelijken? Dat zal waarschijnlijk de doorslag geven dan gezien het beperkte verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Nee niet vergeleken, maar hiervoor had ik een andere Asus 10 inch netbook (met Atom processor) en de schermen zijn precies gelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:56

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Ik zou nog eens naar de resolutie kijken. Beide netbooks die je hebt uitgezocht hebben een nogal lage resolutie. Zelf gebruik ik een Acer Aspire One als hoofdcomputer en de resolutie van 720P is soms al te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Goh ja de vereisten zijn ook niet zo hoog he :) deze is enkel nu voor een trip van een maand en dan voor als ik nadien op reis ga ed. Eens de n56VZ weer goed leverbaar is wordt dat mijn main laptop, maar als ik toch eentje moet kiezen, dan kies ik liefst diegene die het beste bij mijn eisen past he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de 1025C. Dit is netbook met de vernieuwde shell-behuizing welke iets dunner is.

Ik ben zelf al een geruime tijd een gebruiker van een 1001PX. Dat is een model met N450, 1GB DDR2 en ook het 1024*600 scherm. De beperking zit hem dan nog niet eens in het beeldscherm. Persoonlijk vind ik het beperkte werkgeheugen en de langzame processor meer een heikelpunt.

Aangezien de Atom nog een stukje sneller is dan AMD C60 zou ik dus voor de 1025C gaan. Toegegeven, de grafische kracht is bij de C60 hoger, maar dat heeft voor mij nooit een belemmering gevormd.

Ik zou wel gelijk nog 2GB RAM erbij nemen. Dat is een grote beperking bij die netbooks. Eventueel een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Thanks voor de tip, ik had ook net besloten voor de 1025C te gaan om de redenen die je aangeeft en daarenboven gaat de hogere grafische kracvht niet zoveel uitmaken gezien ik mezelf niet direct zie gamen op de netbook :) Dan bestel ik er wel direct een GIG'je RAM extra bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Er zit maar één RAM slot in. Dus de originele eruit trekken en er een van 2GB voor in de plek terug zetten.

De fabrikanten hebben van Microsoft een restrictie opgelegd gekregen m.b.t. het maximale aantal RAM... Ze mogen bij installatie van Windows 7 Starter niet meer dan 1GB plaatsen...

Zelf meer dan 2GB erin steken heeft geen zin, want dat is het maximale wat Windows 7 Starter ondersteunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad maar je kan wel naar windows 8 upgraden voor een zacht prijsje. Kan dat vanaf windows 7 starter? Je kan dan desnoods 8GB als een enkele dimm configueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Goh, de 2 gig voldoet wel denk ik. De upgrade naar windows 8 schaf ik me aan bij de aankoop van mijn main laptop gezien deze enkel voor kleine dingetjes zoals tekstverwerking e.d. gebruikt wordt. Dan is het eerder wat weg gegooid geld (ook al is het maar 15 EUR ^^). De 8Gig zou ook wel ietwat overkill zijn, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Hmmm ik merk hier net dat de 1025C geen Atom 2800 heeft maar een 2600 (ik zat met de CE in gedachten -_- ) Maakt dit de 1015 dan niet interessanter boven dit type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Let ook even op wat voor accu erbij zit.

De 1015BX heeft standaard een accu met 6 cellen. Sommige Atom netbookjes van Asus hebben een accu met 4 cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Hmm ik zou me blijkbaar vergissen, de grijze versie is een n2800 met 6cel batterij. Nu is de vraag de 1025C voor 290 of de 1025ce (pink :p ) voor 318 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Als je dan ook nog moet investeren in extra RAM en het upgraden van Windows, dan kan je beter gelijk het volgende kopen:

pricewatch: HP Pavilion dm1-4100ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Bwa windows laat ik zoals het is en RAM upgraden kost me ook niet zoveel he. Als de startprijs 290 is blijf ik sowieso onder die HP.
Pagina: 1