Hoi zo als in mijn vorige topic al had gezegd, ik heb hier in Noorwegen een antieke telefoonlijn.
Nu valt zo heel af en toe mijn ADSL verbinding weg, opzig is dat niet eens zo een heel groot probleem, daar het maar gemiddeld 1~2x per maand gebeurd.
Maar de modem hersteld zijn verbinding niet, tot dat de netwerk kaart is gereset.
Is een probleem met het model dat ik gebruik, heb verschillende andere modellen gebruikt, die het probleem niet hebben maar allemaal maken een verbinding met een lagere snelheid.
Nu heb ik een programma gevonden NetSNSOR! die kijkt of de internetverbinding actief is.
Als hij ziet dat de verbinding is verbroken kan hij 2 dingen doen, ten eerste WAF file naar keuze afspelen, en/of een programma starten.
Nu had ik een simpele Batch file gemaakt die mijn netwerkkaart uitschakelt, dan 20sec wacht tot de kaart is uitgeschakeld, en de kaart weer inschakelt
Van wat ik heb gelezen, zou dit moeten werken, maar ik krijg een error terug.
Nu valt zo heel af en toe mijn ADSL verbinding weg, opzig is dat niet eens zo een heel groot probleem, daar het maar gemiddeld 1~2x per maand gebeurd.
Maar de modem hersteld zijn verbinding niet, tot dat de netwerk kaart is gereset.
Is een probleem met het model dat ik gebruik, heb verschillende andere modellen gebruikt, die het probleem niet hebben maar allemaal maken een verbinding met een lagere snelheid.
Nu heb ik een programma gevonden NetSNSOR! die kijkt of de internetverbinding actief is.
Als hij ziet dat de verbinding is verbroken kan hij 2 dingen doen, ten eerste WAF file naar keuze afspelen, en/of een programma starten.
Nu had ik een simpele Batch file gemaakt die mijn netwerkkaart uitschakelt, dan 20sec wacht tot de kaart is uitgeschakeld, en de kaart weer inschakelt
code:
1
2
3
| netsh interface set interface "Local Area Connection" DISABLED TIMEOUT 20 netsh interface set interface "Local Area Connection" ENABLED |
Van wat ik heb gelezen, zou dit moeten werken, maar ik krijg een error terug.
Weet iemand wat ik verkeerd hier doe?Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved.
C:\Windows\System32>d:
D:\>test
D:\>netsh interface set interface "Local Area Connection" DISABLED
An interface with this name is not registered with the router.
D:\>TIMEOUT 20
Waiting for 16 seconds, press a key to continue ...
D:\>netsh interface set interface "Local Area Connection" ENABLED
An interface with this name is not registered with the router.
D:\>
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?