Toon posts:

ASUS V3800 TNT2 chip-set

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
jo a'll nou heb ik een progje waarmee ik me videokaart kan overclocken genaamt TNTClk http://www.tweakntune.com/Downloads/TNTClk.zieen wreed progje

maar nou wil ik weten zit er een termometer op mijn videokaart?? zodat ik met een proje de temp kan bekijken ???

en is er een progje voor me videokaart die bekijkt

hoeveel MHZ core me videokaart aankan?
en hoeveel MHZ memory me videokaart aankan ?
zodart ik niet over de max. heega en me videokaart sloop

please wat links
en ervaringen met overclocken videokaart

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik niet zoveel aan ik zoek die bestanden voor de temp. etc.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
maar nou wil ik weten zit er een termometer op mijn videokaart?? zodat ik met een proje de temp kan bekijken ?
D8 't niet. Is volgens mij pas bi de gkracht geïntroduceerd in videokaarten land.

Hoeveel MHz je chip aankan moet je gewoon proberen. Hoeveel je geheugen aan kan moet je afleiden uit hoeveel ns je geheugen is.

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel MHz je chip aankan moet je gewoon proberen.
gewoon met stapjes van 1 omhoog gaan ??

want ik wil me temp weten of gewooneen temp erbij houden ??

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

je kan bij de halfords of de blokker ofzo wel zo'n termometer halen. Met zo'n draadje eraan en een externe sensor. Dan haal je voorzichtig die sensor uit uit z'n plastic hoesje en die bevestig je dicht bij de cpu op de videokaart (heet het daar ook cpu?)

zo meet ik in ieder geval zelf de temp van m'n processor (ja..das wel een cpu :)) en het werkt goed.

Verwijderd

Topicstarter
woon jij toevallig in harderwijk ?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

you talking to me? Ik woon toevallig in Kampen eigenlijk.
Maar het is niet echt nuttig om het te zien ofzo hoor. Het is heel simpel om zo'n ding te maken.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Een van de eerste dingen die je moet proberen is of de CAS van je geheugen omlaag kan (advanced options, onderste optie), dit had bij mij meer effect dan meer MHz memory. Verder kon mijn geheugen ook verder geklokt worden. Draai nu mijn TNT op 110/130 ipv 90/110. Iets verder kan wel maar boven de 113/133 gaat ie raar doen...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
mijn video kaart draait standaart op

125/150

Verwijderd

Standaard staat de V3800 inderdaad op 125/150.

Mijn ene V3800TVR haalt 140/175, de andere 150/180 (had hem op 160/180 maar met dit warme weer begon ie toch verkeerde pixeltjes te laten zien, het ventilatortje kon de videochip blijkbaar niet genoeg meer koelen door de omgevingstemp van 35 graden op m'n hobbykamer).

Gewoon proberen: stapje omhoog (eerst per 10 ofzo, dan per 5) en lekker gaan gamen. Goed opletten of je foutjes ziet die je normaal niet had (knipperende textures, fout gekleurde pixels, duidelijke randen van de driehoekjes etc etc).
Zodra je af en toe wat foutjes begint te zien, zet je alles ongeveer 10MHz terug en klaar!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
3 MHz onder probleemsetting is ook wel genoeg hoor !

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
en als de MHZ omhoog gaat wordt de FPS hoger dus mooier beeld ?

Verwijderd

Chemist:
Zoals ik zelf onlangs merkte :( , hangt het ook nogal van de omgevingstemperatuur af, dus ik zit liever iets veiliger, dan doet ie het 's zomers tenminste ook nog!
Bovendien zie je nooit direkt alle foutjes en is de ene game ook nog gevoeliger voor overclocken dan de andere (de ene game crashed veel eerder of geeft veel eerder visuele fouten dan de andere).
En als een game echt een hele dag gespeeld wordt (LAN-party) wil een videokaartje ook nog wel eens extra heet worden en dus ineens toch minder goed overclockbaar worden.

En als ik ergens een vreselijke hekel aan heb, dan is het dat m'n systeem midden in een LAN-game hangt; dan wil ik toch redelijk zeker zijn dat het niet door m'n eigen overclocken komt. Vandaar mijn 10MHz-marge, maar ja, die is uiteraard persoonlijk.

DaCreativ:
Hogere MHz is inderdaad bijna altijd hogere FPS.
Persoonlijk vind ik dat dat niet per definitie een beter beeld oplevert (vooral als de FPS al aardig hoog is), maar je kunt de extra snelheid vaak ook "inruilen" tegen mooier beeld door wat kwaliteitsopties hoger in te stellen of meer special effects te enablen!
Het kan gewoon nooit kwaad, wat extra performance, vooral niet als je het er gratis bijkrijgt... ;)
Pagina: 1