Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 14:34
Hoi,

Vandaag wilde ik Ubuntu 12.04 installeren op mijn nieuwe laptop. Dit heb ik gedaan via de Windows Ubuntu Installer (wubi) die te downloaden is op de site van Ubuntu.

De installer leek zijn taak volbracht te hebben, maar na een reboot bleek dit niet zo te zijn. Het gaf de volgende foutmelding:
quote: Ubuntu foutmelding
Bestand - Ubuntu\winboot\wubildr.mbr
Status - 0xC0000098
Omschrijving - Kan de geselecteerde melding niet laden, het bestand is missend of beschadigd.
Zojuist heb ik zelfs Wubi voor 10.04 geprobeerd, maar ook deze werkte niet. Het gaaf dezelfde foutmelding.

Mijn HDD is opgesplitst in twee partities, OS en Data. Ik heb Ubuntu in OS geïnstalleerd. Moet ik 'm in Data installeren? Of ligt het probleem ergens anders?

Groeten, Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom verklein je Data niet om plaats te maken voor een degelijk installatie? Als je dan toch voor dat 'rare' wubi gaat, installeer 'm dan op je non-OS disk. Ik heb meer gebruikers op 't net gezien met problemen die veroorzaakt worden door wubi. Met een normale installatie in dual boot met Grub werkt 't vlekkeloos.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 14:34
Ik denk dan toch gewoon een installatie met een CD uit te gaan voeren. Dan heb ik wel een brandende vraag: Is het makkelijk om de Ubuntu partitie te verwijderen en weer aan mijn C:\ partitie toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 13:21
Je kan in de partitiebeheerder van windows 7 met 2 klikken (ongeveer) de ubuntu partitie verwijderen en de partitie die ervor ligt weer vergrootten.

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je dat doet, heb je wel de kans dat je de opstart herstel van Windows weer moet uitvoeren om je MBR naar de juiste bootloader te laten verwijzen. Simpele klik vanuit de installatie van W7, automatische opstart repair fixt 't zo voor je.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Er is veel gezeur met ubunt en installeren vanaf usb, brand hem op CD/DVD en het werkt in een keer.

/dev/sda wordt omgewisselt ( je USB stick was /dev/sda )
installeer debian en je hebt dit probleem niet.

ehhh.. noppes

Pagina: 1