[Windows 7] Opeens zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:21
Geachte tweakers,

Sinds vandaag is mijn PC opeens heel traag geworden. Gisteren deed hij nog normaal zijn werk maar toen ik hem vanochtend opstartte is vrijwel alles langzaam. Als ik een programma(bv chrome, windows explorer, vlc, windows media player etc.) opstart lijkt het eerst net alsof het programma vast loopt en na 5 tot 10 sec doet het het wel. Hetzelfde gebeurt soms ook als ik tussen programma's wissel. Ik heb system recovery geprobeerd, maar dit deed het niet.

Herkennen jullie dit probleem en weten jullie toevallig ook een oplossing?

specs:
intel e8400
ati radeon 4870
4gb ram
windows ultimate 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:22

Koenvh

Hier tekenen: ______

Wat heb je gisteren gedaan? Wat voor een schijf zit erin

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap1
Gisteren heb ik niet echt veel speciaals gedaan, beetje gesurft verder niets.

Ik heb voor mijn c schijf een 64 gb vertex 2 ssd en verder een 640 gb schijfje voor opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:22

Koenvh

Hier tekenen: ______

Hoeveel staat er op je Vertex 2? Als die bijna vol zit wordt hij trager.
Laatste firmware voor de SSD geïnstalleerd? Waren nog wat probleempjes mee.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap1
Laatste firmware staat erop en ik heb er meer dan 8gb op vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:17

Speedmaster

Make my day...

Virusje.....kijk eens naar je Exel of Word bestanden als je dat opgeslagen hebt staan....

[ Voor 20% gewijzigd door Speedmaster op 11-08-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aap1 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:43:
Geachte tweakers,

Sinds vandaag is mijn PC opeens heel traag geworden. Gisteren deed hij nog normaal zijn werk maar toen ik hem vanochtend opstartte is vrijwel alles langzaam. Als ik een programma(bv chrome, windows explorer, vlc, windows media player etc.) opstart lijkt het eerst net alsof het programma vast loopt en na 5 tot 10 sec doet het het wel. Hetzelfde gebeurt soms ook als ik tussen programma's wissel. Ik heb system recovery geprobeerd, maar dit deed het niet.

Herkennen jullie dit probleem en weten jullie toevallig ook een oplossing?

specs:
intel e8400
ati radeon 4870
4gb ram
windows ultimate 64bit
Nog niet eens zo gek lang geleden +- 2 maand terug dezelfde situatie gehad, alles gecontroleerd op virussen via Kaspersky Rescue Disk, hardware checks uitgevoerd zoals Memtest e.d. maar die gaven aan dat alles in order was. Specs zijn ongeveer vergelijkbaar, alleen met een Q9550. Heb je toevallig een Samsung Spinpoint drive?

Omdat ik geen hardwarematige fouten kreeg bij de scans had ik vervolgens maar besloten om de kast uit elkaar te halen en stofvrij te maken. En had ik het idee om voor de zekerheid maar een SATA kabel om te switchen van mijn DVD speler en de HDD en op andere poorten aangesloten. Klinkt raar, maar dat bleek te helpen voor mij.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Hmmm iets vergelijkbaars gebeurde met de computer van de vriendin van m'n pa. Die had ook een OCZ ssd er in zitten. Nog geen week daarna was ie overleden.

Ik zie echt heel veel OCZ ssd's, met name Vertexxen, maar ook Onyxen, om me heen het loodje leggen.

Ik zou zeggen, koop je zelf een Crucial M4 of Samsung 830, die zijn vele malen betrouwbaarder.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap1
Ik heb geen virussen kunnen vinden, ook geen hardwarematige fout. SATA kabel omwisselen hielp ook niet :(

Ik ga liever niet voor dat verouderde systeem een nieuwe ssd kopen.

Nu probeer ik toch maar te formateren, wat ik eigenlijk niet wilde
Pagina: 1