Ik kom er niet uit.... Ik wil graag mijn Mac thuis als ik op reis ben benaderen via een veilige verbinding. Eerder gebruikte ik back to my mac maar daarmee kan je tegenwoordig niet meer op je NAS schijven komen
Vanuit een ver verleden heb ik wat ervaring met Xserve en dacht dat ik dit probleem nu wel met Mountain Lion Server kon gaan oplossen. Echter lukt het niet om een VPN verbinding te maken. Ik hoop dat hier iemand kan helpen.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
ML Server geïnstalleerd en de thuis Mac als server geconfigureerd.
Zelf ben ik geregistreerd als gebruiker en inloggen en server beheren staan aangevinkt
VPN staat ingeschakeld en een VPN hostnaam is ingevuld
Het server programma heeft de port forwarding op de Time Capsule ingesteld
So far so good zou ik zeggen.... Nu heb ik op mijn MacBook Air een VPN verbinding aangemaakt en het IP nummer van mijn Ziggo modem ingevuld. Verder logingegevens, shared secret etc. Alleen als ik op verbind druk blijft hij maar zeggen: De L2TP-VPN server reageert niet. Probeer opnieuw verbinding te maken etc etc
Wat heb ik verkeerd ingesteld? Ik heb al contact gehad met Ziggo om te vragen of er ook nog port forwarding op mijn Ziggo modem plaats moet vinden maar ze zeggen dat hier niks ingesteld hoeft en kan worden....
Alvast dank!
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
ML Server geïnstalleerd en de thuis Mac als server geconfigureerd.
Zelf ben ik geregistreerd als gebruiker en inloggen en server beheren staan aangevinkt
VPN staat ingeschakeld en een VPN hostnaam is ingevuld
Het server programma heeft de port forwarding op de Time Capsule ingesteld
So far so good zou ik zeggen.... Nu heb ik op mijn MacBook Air een VPN verbinding aangemaakt en het IP nummer van mijn Ziggo modem ingevuld. Verder logingegevens, shared secret etc. Alleen als ik op verbind druk blijft hij maar zeggen: De L2TP-VPN server reageert niet. Probeer opnieuw verbinding te maken etc etc
Wat heb ik verkeerd ingesteld? Ik heb al contact gehad met Ziggo om te vragen of er ook nog port forwarding op mijn Ziggo modem plaats moet vinden maar ze zeggen dat hier niks ingesteld hoeft en kan worden....
Alvast dank!