Advies game pc

Pagina: 1
Acties:

• m3h4ppy
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-12-2024
Beste allen,

Om te beginnen heb ik totaal geen hardware ervaring of iets met computerkennis. Ik heb de laatste twee weken overal goed gezocht naar een 2e hands pc. Die onderdelen opgezocht en reviews gelezen etc. Maar ook naar forums etc. Het is best lastig om dit allemaal op te nemen.

Zoals gezegd was ik op zoek naar een 2e hands pc,maar nu ik erover nadenk, is een nieuwe pc samenstellen toch beter. ik heb begrepen dat een pc een levensduur heeft van 2-3jaar. Dus waarom een pc kopen van een jaar oud.

Wat ik wil doen met mijn pc is af en toe een game spelen. SC2, pokerstars, surfen, eventueel nieuwe game spelen die nog uitkomen.

Ik heb dus een lijst samengesteld, en hoop op jullie feedbacks & professionele advies. Jullie mogen graag verbeteringen aangeven, graag zelfs. Ik zou dan ook graag willen waarom je dit een verbetering vind. Ook vraag ik mij af de koeling voldoende is. adviseren jullie misschien een andere kast, of extra fan?

Wat ik momenteel heb is een keyboard & draadloos logitech muis.

Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
72.20

Samsung Syncmaster S22A300B Zwart
113,96

Microsoft Windows 7 Home Premium (NL
85

Cooler Master Elite 431 Plus
46,09

Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition
37

Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
37,35

AMD FX-4100 Black Edition
96,20

Kingston SSDNow V+200 90GB
62,36

Gigabyte GA-990FXA-UD3
119,90

Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE
119

totaal. 789,56

mvg,

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-05 17:40
Heb je bepaalde voorkeuren? Wat is je budget?
Al eens naar de laatste BBG gekeken: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012 ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zie niet in waarom eventueel een PC van vorig jaar niet gaat voldoen; mijn PC is ook meer dan een jaar oud maar blaast jouw "voorgestelde" machine waarschijnlijk weg. Dus, tenzij je zeker weet dat je een nieuwe wil hebben, kan het allicht lonen om bepaalde zaken (of een geheel systeem) tweedehands op de kop te tikken.

Dan je lijstje; ietwat onleesbaar omdat we hier over het algemeen werken met lijstjes uit de Pricewatch. Ik zou adviseren om misschien een iets snellere GPU aan te schaffen en daarbij mogelijk ook een iets zwaardere voeding. De rest lijkt me wel oke; neem aan dat je hebt gecontroleerd dat het geheugen compatible is met het moederbord en/of op de QVL staat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• m3h4ppy
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-12-2024
@dieselross.

ik heb idd naar BBG gekeken. mijn budget is rond de 800 euro. inclusief windows 7 & monitor. Ik ga hierover overheen.
Wat ikzover heb begrepen is dat een six of 8 core nutteloos is bij het gamen. een i5 2500 of amd fx4 uitstekend leent voor gamen. ik heb voor amd gekozen vanwege beperkte budget.

@max3400
excuses voor het overzicht. ik weet niet hoe ik zo een mooi tabel met lverwijzing v/h product kan opstellen. vandaar op deze manier.

Op de vraag of ik zekeer weet of ik een nieuw systeem neem is nog niet helemaal zeker. Maar mocht u een leuk setje zien dan hoor ik dat graag.

'neem aan dat je hebt gecontroleerd dat het geheugen compatible is met het moederbord en/of op de QVL staat?''
Heb ik niet bij nagedacht. ik zou eerlijk gezegt niet weten hoe.