Toon posts:

[ASUS HD 7870-DC2TG] word niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist mijn nieuwe systeem binnengekregen en in elkaar gezet.
Echter wordt mijn videokaart (ASUS HD7870-DC2TG-2GD5-V2) niet herkend door mijn moederbord (ASRock Z77 Extreme4).

Als ik de BIOS start heb ik hier een plattegrond van het moederbord. Deze geeft ook aan dat de PCIe poort waar de videokaart in zit, leeg is.

Volgens mij zit alles goed aangesloten, echter is er één punt op te merken.
De videokaart heeft 2× een 3×3 pin connector aansluiting. Echter heeft mijn voeding (MS-Tech
MS-N550-VAL-CM) slechts één keer een 3×3 connector beschikbaar met nog een extra 1×1 connector.
Deze heb ik allebei aangesloten en alle LED's op de videokaart branden groen.
Is dit het probleem of heb ik iets anders over het hoofd gezien? Of is er toch iets anders aan de hand?

Alvast bedankt!

PS, ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven, maar als er nog iets ontbreekt zal ik dit aanleveren.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je GPU heeft 2x een 6-pin nodig en die heb je niet? Tja, die moeten er wel in... Of ik snap niet wat je bedoelt met een 1x 1-connector...

En anders zou je kunnen kijken of je onderstaande op de kop kan tikken.
Afbeeldingslocatie: http://virtuapin.net/images/adapter-2x-molex-6pin.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 10-08-2012 19:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

En heeeel belangrijk, dump alsjeblieft die MS-Tech voeding, want die is ronduit slecht! En dat is geen gein.
Betere zijn, o.a. Silverstone, ThermalTake, Seasonic, Corsair, verder schijnen Coolermaster en OCZ ook wel oke te zijn, volgens de tweakers hier, maar MS-Tech, Sweex en Q-Tech zijn rotzooi en zou ik nog niet gebruiken als paperweight.

Die dingen gaan te vaak kapot en leveren 9 van de 10x niet het opgegeven vermogen op +12V lijn, welke vandaag de dag belangrijk is. En als zo'n ding kapot gaat, wil ie wel wat meer meenemen naar de eeuwige electronicavelden, denk aan je moederbord, geheugen of zelfs cpu.

[ Voor 32% gewijzigd door DaLoona op 10-08-2012 20:09 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• MAX3400

MAX3400

DaLoona schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:04:
En heeeel belangrijk, dump alsjeblieft die MS-Tech voeding, want die is ronduit slecht!
Ja, ben dat gedeeltelijk met je eens. Een gloednieuwe voeding van MS-Tech zal vast werken maar er zal inderdaad wel een reden zijn waarom PSU's van MS-Tech ongeveer 40% goedkoper zijn dan voedingen van bekendere merken.

Verwijderd

Topicstarter
De prijs van één van de redenen dat ik deze voeding heb gehaald.
Hoe zit het met de voedingen van Sharkoon? Dan heb ik maar geen cablemangement :P

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:11:
De prijs van één van de redenen dat ik deze voeding heb gehaald.
Hoe zit het met de voedingen van Sharkoon? Dan heb ik maar geen cablemangement :P
Even hier klikken; lijkt me voldoende ideeen te geven om voor een redelijke prijs wel cable-management te hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben maar even snel naar de winkel gereden en heb onderstaande kabel gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.mitxpc.com/web/cables/pci-e/PCIE-Ycable1.jpg

Dit heeft het probleem opgelost.
Bedankt voor jullie reacties!

Mijn systeem krijgt nu een windows certificering van 7.6 :)
(8GB geheugen en 3.4GHz I-5 3570K krijgen beide een 7.6)

Nu maar eens gaan kijken voor een andere voeding, deze zal nog wel even meegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 20:37 ]

Pagina: 1