Toon posts:

Welke webshop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om mijn nieuw systeem bij komplett.be te kopen, maar de ervaringen die hier te lezen vallen (zowel .be als .nl) zijn niet zo positief precies. Vooral verzending en aftersale zouden niet zo goed zijn, zl weet ik niet of iedereen hier het zo slecht vind.

Zou ik de pc gewoon aankopen via komplett.be of een andere webshop? Is amazon.de mss betrouwbaar?

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 14:48
Ik zou zeggen, check de shopreviews in de pricewatch mocht je meer informatie willen hebben over de verschillende shops welke er zijn.

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik zou eerder kijken bij Alternate of Informatique bijvoorbeeld. Alles wat bij Tweakers.net veel sterren heeft is meestal wel betrouwbaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jwlb schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:39:
Ik zou zeggen, check de shopreviews in de pricewatch mocht je meer informatie willen hebben over de verschillende shops welke er zijn.
Uhu, heb ik dus gedaan met komplett. De ene vindt het oke, maar de ander helemaal niet. Prijzen zijn wel heel erg scherp bij komplett.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je eerst je systeem of onderdelen in een wagentje zet in Pricewatch, komt vanzelf een combi-prijs eruit welke webshop goedkoop is, hoeveel er op voorraad is en hun reviews.

Dit kan je toch helemaal zelf wel; ik zie in je startpost 0 informatie wat je wil bestellen dus dan is het erg lastig om een advies te geven.

/edit: Komplett zit gemiddeld (!!!) 6.3% onder het gemiddelde qua prijzen. Andere / betere / slechtere shops zullen ook wel 3 tot 5% onder het gemiddelde zitten. Omgerekend; ga je op een bestelbedrag van bijvoorbeeld 700 Euro echt wakker liggen dat het een tientje scheelt?

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 10-08-2012 19:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Een tientje is wel overdreven vind ik. Mijn systeem is 1008 euro incl. verzendingskosten bij komplett.be

Net uw pricewatch tip geprobeerd en daar was de goedkoopste al 1007 excl. Als ik me niet vergis is de verzending al snel 20 euro uit NL, en dan komt er meestal nog eens 2% BTW bij naar België

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:43:
Een tientje is wel overdreven vind ik. Mijn systeem is 1008 euro incl. verzendingskosten bij komplett.be

Net uw pricewatch tip geprobeerd en daar was de goedkoopste al 1007 excl. Als ik me niet vergis is de verzending al snel 20 euro uit NL, en dan komt er meestal nog eens 2% BTW bij naar België
Dus zelfs als ik niet terugreken, dan is het systeem bij Komplett grofweg 1010 Euro en bij een andere webshop ongeveer 1060 Euro. Had je meteen in je startpost vermeld dat je uit Belgie kwam, hadden we daar rekening mee kunnen houden; ik ga niet van elke Tweaker kijken of hij/zij alles heeft ingevuld, noch weet ik de internationale transportkosten en BTW-bedragen uit mijn hoofd.

Eindresultaat: ongeveer 50 Euro verschil (of meer als prijzen in NL stijgen) en nu moeten wij aanraden/bedenken of jouw portomonee dik genoeg is om 50 Euro extra uit te geven bij een webshop "zonder slechte reviews" of dat je die 50 Euro niet hebt en moet bestellen bij een webshop met "minder goede reviews".

Ik (persoonlijke mening dus) slaap beter als ik 50 Euro extra moet uitgeven; dan maar een uurtje of 2 extra werken.Mmaar bedenk wel dat jij bij Komplett.be minder kosten hoeft te maken als je iets moet terugsturen dan als je iets moet terugsturen naar Amsterdam bijvoorbeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 10-08-2012 21:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1