Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Leuke mediaspeler in de trend van WD TV Live

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een nieuwe mediaspeler kopen.
Na wat opzoekingswerk kwam ik uit op de WD TV Live (model 2011). Zijn er nog andere interessante opties die ik moet bekijken?
Ik gebruik 'em gewoon voor films, series en muziek en heb geen superadvanced opties nodig.
Gewoon lekker gebruiksvriendelijk, mooie lay-out, en veel afspelen.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Dune 101 TV. Minder geavanceerde interface maar wel lekker stabiel en veel afspelen.

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11 12:02
Hier kan je ook het een en ander vergelijken: http://www.iboum.com/

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:44

mr.paaJ

generatie cmd+z

Waarom niet gewoon de WDTV als die je aanspreekt? Ziet er uit als een prettige speler.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Athome
Ik begrijp dat wel.
Je bent op zoek naar iets en je komt een product tegen wat behoorlijk aan je eisen voldoet. Vervolgens kun je niet zo gauw een alternatief vinden. Dit vind je erg raar want er is keuze genoeg op de markt en waarom kan je er zelf maar 1 vinden???. Aangezien je gevonden product niet helemaal aan je eisen voldoet, moeten er toch meer zijn, zodat je toch een betere keuze kan maken.

Vandaar de vraag (tenminste, dat gok ik). Ik denk echter dat de keuze beperkter dan je verwacht?

Zou je misschien kunnen uitleggen waarom tot de WD TV Live gekomen bent.
Voor mij zelf is de keuze voor een Mediaspeler simpel. Ik wil gewoon een Dune.
De Sigma chip streamt beter (ik stream alleen maar) dan de Realtek spelers en de interface van een Dune is lekker overzichtelijk zonder allerlei opsmuk.
WD spelers hebben leuke interface maar ik heb het gevoel dat de bestandscompatibiliteit niet zo goed is als van een Dune (Problemen met oa DVD bestanden)

[ Voor 56% gewijzigd door Athome op 11-08-2012 10:50 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:44

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik dacht eigenlijk dat de WDTV ook een Sigma chip had, en dat deze zich van de Dune onderscheidde door de frisse interface met zelfstandige info-zoeker.

Ben zelf voor Dune Smart B1 gegaan, vanwege eerdere goede ervaring en de ingebouwde BR speler, maar anders stond de WDTV ook hoog op mijn lijstje.

handige link: grote vergelijkingstest

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Athome
mr.paaJ schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:52:
Ik dacht eigenlijk dat de WDTV ook een Sigma chip had
Dat is ook zo

WD, Dune en Popcorn Hour zijn eigenlijk de enige merken die 100% voor de Sigma chip gaan. Vrijwel alle andere merken gaan voor de Realtek chip. Speler met de Boxee software hebben meestal de Intel CE4100 chip

Sigma laat, in tegenstelling tot Realtek, de fabrikanten veel ruimte om hun eigen draai te geven aan de firmware. Daarom zie je tussen de Dune, Popcorn Hour en WD ook zulke grote verschillen in de Interface. De merken met de Sigma chip hebben duidelijk hun eigen problemen.
Spelers met de Realtek chip krijgen van Realtek een voorgekauwde firmware waarin ze de look van de Interface wat kunnen aanpassen maar eigenlijk meer ook niet. Ook zie je dat nagenoeg alle Realtek spelers dezelfde problemen hebben.
Pagina: 1