Pc upgrade.

Pagina: 1
Acties:

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-02 22:06
Geachte tweakers, :)

Ik ben binnenkort weer jarig, dat betekend schaamteloos geld innen. :D
Van dat geld wil ik mijn computer gaan upgraden.

Mijn huidige computer:
#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar, 1TB€ 95,03€ 95,03
1LG Flatron W2261VP-PF Zwart€ 0,-€ 0,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 22,-€ 22,-
1MS-Tech CA-0210€ 34,50€ 34,50
1Scythe Ninja 3€ 32,90€ 32,90
1CoolerMaster GX Bronze 80+ 650W ATX----
1Corsair XMS CL9 KIT 8192 MB----
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 88,80€ 88,80
1Asus M4A78LT-M€ 0,-€ 0,-
1HIS HD6950 Fan 2GB GDDR5 PCI-E 2xDVI/HDMI/2xMini DP€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 273,23

Daarvan wil ik graag de kast, het moederbord en de CPU koeler vervangen aangezien deze volgens mij de geest heeft gegeven. Ook wil ik een SSD eraan toe gaan voegen. Ik ga er vooral op gamen, programmeren en een beetje photoshoppen :)

Dit heb ik in gedachte:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 71,90€ 71,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 44,95€ 44,95
1Samsung 830 series 128GB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 211,85

Waarom deze keuzes? :
Dit moederbord lijkt mij een goede keuze omdat:
- Mijn processor erin past.
- USB 3.0
- 5x SATA-600 voor een snelle communicatie tussen SSD en MB :)
- 2x PCI-e 16x voor eventueel nog een graka.

SSD lijkt mij een goede keuze omdat:
- Lees en schrijf snelheden
- 128 GB voor OS en wat spellen. 64GB net wat te klein.
- Goede reviews en benchmarks.

Processor koeler:
- Roede reviews op het installatie gemak na.
- Koel vermogen

Hebben jullie hier nog aanmerkingen op?

Nu komen we bij de kast.
Bij de kast kom ik er niet helemaal uit.
Ik wil graag een grote kast waar ik alles ruim in kwijt kan. Met mijn huidige kast moet ik namelijk mezelf in allemaal oncomfortabele posities wringen om er een HDD bij in te plaatsen... :(

Ook zou ik graag zoiets willen, ook dit zorgt ervoor dat er makkelijk bijvoorbeeld een HDD aan toe is te voegen.
(Rode gebied)

Dit is bijvoorbeeld de Antecs Eleven Hundred, het probleem hiermee is dat ik in de reacties een aantal negatieve dingen lees en ik de kast zelf niet mooi vind.
Ik zou het het liefst een kast hebben met een glazen zijkant, er hoeven geen lichten en/of special effects in te zitten. :)

Weten jullie nog een ruime kast, waar jullie goede ervaring mee hebben?

Alvast bedankt!
ItWasntMe :)

edit:
typfoutjes etc.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hij is ondertussen ook al wat goedkoper geworden ( nu nog 125 euro) dus zeker het overwegen waard, lijkt me! :)
kortste dan tot en kortste midden nog en kortste gelegen 't daar daar heeft, Afval; is voorste dat hoe gelegen midden tot geschikt is, men voorste een Os, maar men na is, een het beeter

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-09-2021 19:01 ]

• ItWasntMe
Verwijderd1 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:11:
Ik heb zelf een HAF X van Coolermaster, dat is wel een bigtower en neemt dus redelijk veel ruimte in. Dat heeft natuurlijk wel als voordeel dat je alles makelijk in kan bouwen. Hij is ondertussen ook al wat goedkoper geworden ( nu nog 125 euro) dus zeker het overwegen waard, lijkt me! :)
pricewatch: Cooler Master HAF X
ik zal het overwegen :) het valt me alleen wel meteen op dat er LED jes in zitten...

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als je echt veel ruimte wilt kwa kast moet je eens kijken naar de Corsair Obsidian 800D of de Cooler Master Cosmos II. Geen kleine jongens en ook niet heel goedkoop maar je hebt zeker weten ruimte genoeg met in/uitbouwen van je hardware!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ItWasntMe schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:09:
[...]

ik zal het overwegen :) het valt me alleen wel meteen op dat er LED jes in zitten...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-09-2021 19:01 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Behuizing
Waarom willen mensen toch zulke grote kasten wanneer tegenwoordig al dergelijke kasten volstaan voor een high-end, single-gpu PC.
Ik heb zelf een lekker budget Antec en die bevalt goed (mugen 2 past erin, maar geen cable-management)
Als je wat meer geld te besteden hebt is deze cooler master aan te raden. Voor 100 euro is deze Corsair misschien leuk.
Hou je van stilte dan is deze aan te raden.
Heb je nog meer te besteden en vind je een fancy uiterlijk belangrijk dan kun je denken aan deze Lanboy, Storm Stryker, of massieve Level 10

Uiteindelijk komt het er in grote lijnen op neer wat jij nodig hebt en mooi vindt.
Je kan namelijk wel een full-tower kopen, maar als een HTPC of Mid-tower volstaat waarom zou je dan een grote kast naast/onder/op/achter/voor je bureau willen zetten ;)
Als je hier wat linkjes post kan ik je wel feedback geven waarom die kast niet of wel te nemen.

Koeling
Op het gebied van processorkoeling is de mugen 3 aan te raden.
SSD
SSD is goed, als je een gruwelijke pesthekel hebt aan samsung kun je de crucial kopen
Mobo
Je moederbord ondersteund geen 2x 16x PCIE lanes, wanneer je kaarten in crossfire zet schakelt het tweede slot terug naar 4x ipv 16x. Dit kost je waarschijnlijk een paar (3/7) procent prestatie. Als je per se Multi-GPU wilt zou ik een moederbord kiezen dat SLI ondersteund, want dan mis je niet de paar procent prestatie.

Succes ;)

[ Voor 28% gewijzigd door eL_Jay op 10-08-2012 21:54 ]

• ItWasntMe
eL_Jay schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:36:
Behuizing
Waarom willen mensen toch zulke grote kasten wanneer tegenwoordig al dergelijke kasten volstaan voor een high-end, single-gpu PC.
Ik heb zelf een lekker budget Antec en die bevalt goed (mugen 2 past erin, maar geen cable-management)
Als je wat meer geld te besteden hebt is deze cooler master aan te raden. Voor 100 euro is deze Corsair misschien leuk.
Hou je van stilte dan is deze aan te raden.
Heb je nog meer te besteden en vind je een fancy uiterlijk belangrijk dan kun je denken aan deze Lanboy, Storm Stryker, of massieve Level 10

Uiteindelijk komt het er in grote lijnen op neer wat jij nodig hebt en mooi vindt.
Je kan namelijk wel een full-tower kopen, maar als een HTPC of Mid-tower volstaat waarom zou je dan een grote kast naast/onder/op/achter/voor je bureau willen zetten ;)
Als je hier wat linkjes post kan ik je wel feedback geven waarom die kast niet of wel te nemen.

Koeling
SSD
SSD is goed, als je een gruwelijke pesthekel hebt aan samsung kun je de crucial kopen
Mobo
Je moederbord ondersteund geen 2x 16x PCIE lanes, wanneer je kaarten in crossfire zet schakelt het tweede slot terug naar 4x ipv 16x. Dit kost je waarschijnlijk een paar (3/7) procent prestatie. Als je per se Multi-GPU wilt zou ik een moederbord kiezen dat SLI ondersteund, want dan mis je niet de paar procent prestatie.

Succes ;)
Oke dankjewel, de Cooler Master ziet er wel leuk uit maar ik zoek nog even verder. :)

Iemand nog aanmerkingen op de hardware upgrade die ik heb gekozen ? verkeerd gelezen. :/
Koeling

Koelt deze beter dan de Mugen 2?

SSD
SSD is goed, als je een gruwelijke pesthekel hebt aan samsung kun je de crucial kopen.

Wat is een reden waarom ik hekel zou moeten hebben aan samsung? Dit wordt namelijk mijn eerste SSD.

Mobo

Dit Mobo ondersteund ook Crossfire zoals ik zie, dit is wel essentieel omdat ik al een HD6950 heb. Wat me wel opvalt is dat het socket AM3+ is en mijn processor AM3. Maakt dat uit?

[ Voor 13% gewijzigd door ItWasntMe op 11-08-2012 11:49 ]

• eL_Jay
Mugen 2 is beter, maar omdat die EOL is en een trouwe schare aanhangers is die ruim een tientje duurder dan de mugen 3 die iets slechter presteerd.
De aangedragen mugen 3 met 2 fans koelt waarschijnlijk beter dan een mugen 2 met 1 fan

Geen idee, maar de samsung en de crucial zijn de te kopen ssd's, samsung is iets sneller, de crucial is iets goedkoper en ze zijn even betrouwbaar.

Volgens mij is Am3+ backwards compatible met am3 socket, mogelijk moet je wel een bios-update uitvoeren. Ik zou even googlen of mijn veronderstelling waar is.
Op een SLI bord kan je ook crossfire ;) SLI certificering(minimaal 2 keer 8x speed PCIE) is strenger dan crossfire(ik geloof vanaf 1 keer 16x PCIE en 1 keer 4x PCIE) certificering
In het geval van crossfire draaien beide kaarten dan op de maximale bandbreedte van 4x PCIE en verlies je dus een paar procent prestatie ;)

Verwijderd

Ik dacht dat de Mugen EOL was.

Maja kwa kast kan ik je een Thermaltake armor A90 aanraden. Heb ik ook en past alles in.
Cablemanagement heb er zelf ook een Mugen 2 inzitten btw. Kan wel pics maken als je dat wilt

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 15:43
Ik zou enkel een SSD aanschaffen en een koeler. Je gaat het verschil tussen de sata 300 en 600 in de praktijk vrijwel niet merken. Die € 70 zou ik opzij leggen zodat je de volgende ronde; Sinterklaas/kerst/mazzeldag je mobo + processor gezamelijk kan upgraden. Je huidige mobo+proc leveren dan samen nog wel € 100 - €110 op. Dan heb je al € 180 klaar liggen voor de basis van volgende upgrade.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:29:
[...]

Er zitten inderdaad een aantal ledjes op de kast, namelijk op de side en front fan. Die aan de voorkant kun je echter met een switch uitzetten en voor de sidefan zou je gewoon een andere fan kunnen kopen of gewoon weglaten.
Van zo'n fan kun je simpelweg het ledje losknippen. Probleem ook opgelost.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Verwijderd

Lumics schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:02:
Ik zou enkel een SSD aanschaffen en een koeler.
Zou ik ook doen. Die nieuwe mobo-features zijn leuk, maar absoluut niet noodzakelijk. En je proc gaat echt niet ineens harder lopen op een nieuw mobo. Misschien zelfs wel trager. :X

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:07:
[...]

Zou ik ook doen. Die nieuwe mobo-features zijn leuk, maar absoluut niet noodzakelijk. En je proc gaat echt niet ineens harder lopen op een nieuw mobo. Misschien zelfs wel trager. :X
Precies, way to go. Nu je dan geen geld hoeft uit te geven voor je moederbord, kan je wel de samsung 830- 256 GB nemen, dat is nog eens vooruitgang.

• ItWasntMe
Reepje schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:22:
[...]

Precies, way to go. Nu je dan geen geld hoeft uit te geven voor je moederbord, kan je wel de samsung 830- 256 GB nemen, dat is nog eens vooruitgang.
Dat is het probleem, ik wil graag een nieuw MB. Ik heb namelijk het gevoel alsof mijn huidige MB de prestaties wat tegenhoud..

Als AM3+ backwards compatible is, is er altijd nog ruimte voor een cpu upgrade. Daarom lijkt me dat ook met oog naar de toekomst beter. :)

Nog een andere reden voor een nieuw MB is een crossfire optie die ik wel graag zou willen :)

Daarom lijkt het mij beter om over te stappen op een MB van betere kwaliteit etc.

SSD gaat er sowieso komen en een andere processorkoeler ook.

De fan van mn processorkoeler draait niet meer.. Staat wel goed aangesloten en heeft het ook altijd gedaan.
Ondanks dat met een stress test van ong 20 mins mijn cpu niet warmer werd dan 60 graden lijkt het me toch verstandiger dat er een nieuwe komt als er niets mis is met de aansluitingen op het MB, maar dat is eenvoudig te testen met de standaard koeler. :)

[ Voor 4% gewijzigd door ItWasntMe op 12-08-2012 02:48 ]

• Lumics
ItWasntMe schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 02:44:
[...]

Dat is het probleem, ik wil graag een nieuw MB. Ik heb namelijk het gevoel alsof mijn huidige MB de prestaties wat tegenhoud..

Als AM3+ backwards compatible is, is er altijd nog ruimte voor een cpu upgrade. Daarom lijkt me dat ook met oog naar de toekomst beter. :)

Nog een andere reden voor een nieuw MB is een crossfire optie die ik wel graag zou willen :)

Daarom lijkt het mij beter om over te stappen op een MB van betere kwaliteit etc.

SSD gaat er sowieso komen en een andere processorkoeler ook.

De fan van mn processorkoeler draait niet meer.. Staat wel goed aangesloten en heeft het ook altijd gedaan.
Ondanks dat met een stress test van ong 20 mins mijn cpu niet warmer werd dan 60 graden lijkt het me toch verstandiger dat er een nieuwe komt als er niets mis is met de aansluitingen op het MB, maar dat is eenvoudig te testen met de standaard koeler. :)
Kan je ook aantonen dat je huidige mobo een bottleneck is? Klinkt alsof het meer tussen je oren zit. Besef ook dat €70 euro niet veel is, en dat je krijgt waarvoor je betaalt. Crossfire loopt op dat mobo op 16x & 4x. Beter zou zijn 2 x 16x of 2 x 8x. En dat natuurlijk ook de vraag of je echt een tweede kaart erin zal stopppen. Als je upgrade, doe het dat goed en baseer je op feiten en niet op gevoel. Anders kom je straks misschien bedrogen en teleurgesteld uit.

Nogmaals, de SSD is de beste upgrade. Als je daarnaast echte wil upgraden dan zou ik het mobo+proc verkopen, geen nieuwe kast kopen maar;

-SSD €90
-i5 3570 € 200
-Asrock z77 extreme 4 € 120

Dan besteed je de centen slimmer dan zinloos geld in je huidige platform pompen. Immers van een nieuwe kast kan je niet lekkerder gamen. Ook biedt dit mobo all features die je wilt.

[ Voor 10% gewijzigd door Lumics op 12-08-2012 10:49 ]

• ItWasntMe
Lumics schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 10:41:
[...]

Kan je ook aantonen dat je huidige mobo een bottleneck is? Klinkt alsof het meer tussen je oren zit. Besef ook dat €70 euro niet veel is, en dat je krijgt waarvoor je betaalt. Crossfire loopt op dat mobo op 16x & 4x. Beter zou zijn 2 x 16x of 2 x 8x. En dat natuurlijk ook de vraag of je echt een tweede kaart erin zal stopppen. Als je upgrade, doe het dat goed en baseer je op feiten en niet op gevoel. Anders kom je straks misschien bedrogen en teleurgesteld uit.

Nogmaals, de SSD is de beste upgrade. Als je daarnaast echte wil upgraden dan zou ik het mobo+proc verkopen, geen nieuwe kast kopen maar;

-SSD €90
-i5 3570 € 200
-Asrock z77 extreme 4 € 120

Dan besteed je de centen slimmer dan zinloos geld in je huidige platform pompen. Immers van een nieuwe kast kan je niet lekkerder gamen. Ook biedt dit mobo all features die je wilt.
Nee dat kan ik helaas niet, dan zit het miss tussen m'n oren haha :)

De SSD gaat er dus sowieso komen alleen word het met deze kast lastig inbouwen. Ik denk dat ik binnenkort even alles los haal en opnieuw indeel(bijv. cd speler niet in het midden van de kast).

En een vraagje, waarom stel je hier voor naar intel over te stappen? O-)

Dan denk ik dat er eerst alleen maar een SSD en een processorkoeler koop en vervolgens een nieuw mobo en processor. :)

• Lumics
ItWasntMe schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:12:
[...]

Nee dat kan ik helaas niet, dan zit het miss tussen m'n oren haha :)

De SSD gaat er dus sowieso komen alleen word het met deze kast lastig inbouwen. Ik denk dat ik binnenkort even alles los haal en opnieuw indeel(bijv. cd speler niet in het midden van de kast).

En een vraagje, waarom stel je hier voor naar intel over te stappen? O-)

Dan denk ik dat er eerst alleen maar een SSD en een processorkoeler koop en vervolgens een nieuw mobo en processor. :)
Intel was een suggestie, je kan ook voor AMD kiezen dat binnen je budget past. Ik wil enkel aangeven dat als je echt wil upgraden dat je beter een compleet nieuwe set kan kopen ipv enkel een mobo.

De intel 3570K staat in zowel de BBG als op HWI aan de basis van de gamesystemen, zelf heb ik gekozen voor een 3770K.

De SSD kan je ook gewoon los in de kast leggen, die hoef je niet perse in te bouwen.

[ Voor 15% gewijzigd door Lumics op 12-08-2012 13:30 ]

• ItWasntMe
Lumics schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:28:
[...]

Intel was een suggestie, je kan ook voor AMD kiezen dat binnen je budget past. Ik wil enkel aangeven dat als je echt wil upgraden dat je beter een compleet nieuwe set kan kopen ipv enkel een mobo.

De intel 3570K staat in zowel de BBG als op HWI aan de basis van de gamesystemen, zelf heb ik gekozen voor een 3770K.

De SSD kan je ook gewoon los in de kast leggen, die hoef je niet perse in te bouwen.
Oke! Jij zou dus de i5 aanraden samen met dit moederbord?

Voor de rest zijn de SSD en de Mugen 3 goede keuzes?

• eL_Jay
SSD kan je in principe gewoon ergens met ducktape aan vast plakken, want er zitten toch geen bewegende delen in en warm wordt ie evenmin.

Verder zijn de gekozen onderdelen goed :) Wellicht een ander merk mobo maar dat is persoonlijk want je moederbord heeft haast alles wat je nodig kan hebben ;)

*edit low-end SSD's kunnen schijnbaar wel warm worden (kingston v200) Fatsoenlijke SSD's als Crucial worden (bij mij) niet warm

[ Voor 18% gewijzigd door eL_Jay op 13-08-2012 14:31 ]

• ItWasntMe
eL_Jay schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:04:
SSD kan je in principe gewoon ergens met ducktape aan vast plakken, want er zitten toch geen bewegende delen in en warm wordt ie evenmin.
Ah kijk god bless ductape :)
Verder zijn de gekozen onderdelen goed :) Wellicht een ander merk mobo maar dat is persoonlijk want je moederbord heeft haast alles wat je nodig kan hebben ;)
Oke dankjewel!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:19
De mijne hangt gewoon in een 3.5" bay met alleen 2 schroefjes aan 1 kant.
Dubbelzijdig plakband op een horizontaal vlak kan inderdaad ook prima.

• ItWasntMe
Ben ik weer, na een week op vakantie geweest te zijn:)

Mijn ouders zijn bereid mijn PC upgrade te betalen aangezien ze het leuker vinden iets te geven ipv wat geld. Zolang het binnen de marges blijft natuurlijk, maar dan betaal ik wat mee.

Mijn huidige wenslijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master HAF X€ 128,90€ 128,90
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,-€ 37,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Samsung 830 series 128GB€ 93,99€ 93,99
1Asrock Z77 Extreme4€ 128,80€ 128,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 594,69

Ik vraag mij alleen wel af of alles wel in deze kast past...

• Reepje
  • Niet online
Waw, wat een dure kast. Maar daar krijg je ook wat voor: maar liefst 8 externe bays (naast 5 interne). Wat ga je daar allemaal instoppen?

Ik zou daar meteen een xl-atx bord inhangen, en niet zo een klein bordje want dan krijg je minder problemen als je er 2 highend video kaarten instopt, want dat ga je natuurlijk wel doen, anders heeft zo een giga kast met super cooling mogelijkheden niet zo heel veel nut.

• ItWasntMe
Reepje schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:43:
Waw, wat een dure kast. Maar daar krijg je ook wat voor: maar liefst 8 externe bays (naast 5 interne). Wat ga je daar allemaal instoppen?

Ik zou daar meteen een xl-atx bord inhangen, en niet zo een klein bordje want dan krijg je minder problemen als je er 2 highend video kaarten instopt, want dat ga je natuurlijk wel doen, anders heeft zo een giga kast met super cooling mogelijkheden niet zo heel veel nut.
Welke kast zou jij aan raden waar ik gemakkelijk bijvoorbeeld nog een HDD in kwijt kan en waar ik de kabels weg kan werken?

• Reepje
  • Niet online
Ik kan je helaas niets aanraden, want een kast is ook een kwestie van smaak. En jouw smaak is helemaal anders dan de mijne.

Ik heb voor een strakke kast gekozen, met zeer goede koelmogelijkheden (dus niet te klein) maar ook met goede geluidisolatie. Ik kwam toen uit op een Fractal design kast. Ik heb zelfs de mini gekozen, ruim zat met nog steeds plaats voor 6 interne HD's (die zitten er niet in, maar geven de componenten wel wat meer lucht) en plaats voor 1 hot-swap HD aan de voorkant naast de DVD (die ik niet gebruik en afgekoppeld heb).

• ItWasntMe
Reepje schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:06:
Ik kan je helaas niets aanraden, want een kast is ook een kwestie van smaak. En jouw smaak is helemaal anders dan de mijne.

Ik heb voor een strakke kast gekozen, met zeer goede koelmogelijkheden (dus niet te klein) maar ook met goede geluidisolatie. Ik kwam toen uit op een Fractal design kast. Ik heb zelfs de mini gekozen, ruim zat met nog steeds plaats voor 6 interne HD's (die zitten er niet in, maar geven de componenten wel wat meer lucht) en plaats voor 1 hot-swap HD aan de voorkant naast de DVD (die ik niet gebruik en afgekoppeld heb).
Hmm oke, ik zoek nog even verder naar een grote maar ook iets betaalbare kast haha :X

Edit:
Wat vinden jullie van deze kast: Corsairs Carbide 500R?

[ Voor 10% gewijzigd door ItWasntMe op 25-08-2012 13:57 ]

• ItWasntMe
Ondertussen ben ik jarig geweest en wil ik een laatste check doen voordat ik onderdelen bestel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master HAF X€ 123,55€ 123,55
1Zalman Z11 Plus€ 59,90€ 59,90
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 36,-€ 36,-
1Samsung 830 series 128GB€ 93,99€ 93,99
1Asrock Z77 Extreme4€ 128,95€ 128,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 648,39

Het word of de Zalman Z11 plus of de coolermaster. Hier ben ik nog niet helemaal uit.

Passen deze onderdelen in alle 2 de kasten? O-)

• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11-2025

Caidev

Beunhaas

Ik heb een zalman besteld... wss morgen binnen. Ik zal anders wel wat fotos maken met hardware er in etc. en ik geef wel wat + en - punten.

• ItWasntMe
Caidev schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:59:
Ik heb een zalman besteld... wss morgen binnen. Ik zal anders wel wat fotos maken met hardware er in etc. en ik geef wel wat + en - punten.
Oke dat zou fijn zijn!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ItWasntMe schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:50:
[...]

Hmm oke, ik zoek nog even verder naar een grote maar ook iets betaalbare kast haha :X

Edit:
Wat vinden jullie van deze kast: Corsairs Carbide 500R?
Voor nog geen 17 euro meer heb je deze pricewatch: Corsair Obsidian 550D die ik zelf heb en een erg fijne kast is. Ruim van binnen en ideaal ook als je een stille kast wil of als je toch wat wil kunnen uitbreiden met fans door de verwijderbare plaatjes. Ook qua stoffilters een heel handig systeem met metalen stoffilters die met magneetjes vast zitten en gemakkelijk eraf te halen zijn.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Waarom moet het zo duur zijn en waarom neem je een kast met lampjes, die je toch uti gaat zetten?

pricewatch: Corsair Carbide 300R

Prima kast, zeeen van ruimte. Heeft gewoon alles wat je nodig hebt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Reepje
  • Niet online
Madrox schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 02:16:
Waarom moet het zo duur zijn en waarom neem je een kast met lampjes, die je toch uti gaat zetten?
Omdat smaken verschillen.
Ik ben erachter gekomen bij mijn zomerbaantje bij de mm. Bij de mini sound sets kon je dat goed zien. Daar stonden mooie (strak-goed geluid) naast lelijke (blingbling met flitsende lichtjes, blauwe en rode balken en weet-ik-wat-nog-meer en super slecht geluid). Maar dat is dus Mooi en Lelijk en goed-slecht zoals ik dat zie, maar niet zoals anderen dat zien, kwam ik al snel achter.
Sommige klanten kwamen echt als vliegen op de stroop meteen bij de kerstboomverlichting-achtige mini set uit (die lui moest je echt niet proberen advies te geven) en liepen er dan dolgelukkig mee de winkel uit.

Want geluk, dat telt (en verkoop, dat ook).

• ItWasntMe
Dank jullie wel voor de voorstellen!

Ik wil alleen wel graag een kast met een window en met lichtjes hoeft niet persé maar het heeft eigenlijk wel wat. :X

Corsair Carbide 300R en de Corsair Obsidian 550D vallen helaas niet in mijn smaak.. maar toch bedankt! :)

• Reepje
  • Niet online
ItWasntMe schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:18:

Ik wil alleen wel graag een kast met een window en met lichtjes hoeft niet persé maar het heeft eigenlijk wel wat. :X
8)
Maar voor de rest een prima bakkie.

• Roel1966
  • Niet online
Reepje schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:50:
Omdat smaken verschillen.
Ik ben erachter gekomen bij mijn zomerbaantje bij de mm. Bij de mini sound sets kon je dat goed zien. Daar stonden mooie (strak-goed geluid) naast lelijke (blingbling met flitsende lichtjes, blauwe en rode balken en weet-ik-wat-nog-meer en super slecht geluid). Maar dat is dus Mooi en Lelijk en goed-slecht zoals ik dat zie, maar niet zoals anderen dat zien, kwam ik al snel achter.
Sommige klanten kwamen echt als vliegen op de stroop meteen bij de kerstboomverlichting-achtige mini set uit (die lui moest je echt niet proberen advies te geven) en liepen er dan dolgelukkig mee de winkel uit.

Want geluk, dat telt (en verkoop, dat ook).
Vandaar dat ik qua audio ook niet gekozen heb voor een ding met lampjes maar nog een ouderwets uitziende receiver heb ( Marantz ). Heel basic maar wel kwaliteit en niks flitsends want het gaat uiteindelijk om de geluidsweergave en geen lichtorgel.

Ook heb ik daarvoor qua pc-kast net gekozen voor de Corsair Obsidian 550D omdat het een hele strakke kast is zonder toeters en bellen. In totaal zitten er ook maar 2 blauwe lampjes op waarvan 1 in de aan/uitknop en 1 voor de activiteit van de harddisk.

Helemaal mee eens dus dat al dat flitsende gedoe alleen maar bijzaak is en het uiteindelijk voorbij streeft aan de bedoeling van het product.

@ItWasntMe, jammer dat de 550D niet je smaak is want je krijgt wel veel waar voor je geld en een zeer strakke kast die heel universeel in te zetten is. Je kan hem aanpassen aan wat je nodig hebt dus een stille kast dan laat je alle kleppen dicht en weinig fans, of juist een gamerskast ervan maken en dan alle kleppen open en plaats genoeg voor fans.

Evenzogoed verschillen smaken en moet je een kast kopen die jou bevalt want jij moet er naderhand tegenaan kijken.

• ItWasntMe
Roel1966 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:13:
[...]

@ItWasntMe, jammer dat de 550D niet je smaak is want je krijgt wel veel waar voor je geld en een zeer strakke kast die heel universeel in te zetten is. Je kan hem aanpassen aan wat je nodig hebt dus een stille kast dan laat je alle kleppen dicht en weinig fans, of juist een gamerskast ervan maken en dan alle kleppen open en plaats genoeg voor fans.

Evenzogoed verschillen smaken en moet je een kast kopen die jou bevalt want jij moet er naderhand tegenaan kijken.
Dat is helemaal waar. Kunnen de onderdelen wel in de door mij aangegeven kasten? Met ruimte voor nog een paar HDD's en misschien nog een Graka voor de toekomst?

• Reepje
  • Niet online
Plek zat, maak je maar geen zorgen.

(ik snap je eigenlijk niet, je koopt een erg dikke grote kast met maar liefst plek voor 14 harde schijven en een dvd speler, en je blijft je maar zorgen maken of het "allemaal" wel past. Ik zou me eerder zorgen maken of je de kast wel ergens kwijt kan).

• Roel1966
  • Niet online
ItWasntMe schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:50:
Dat is helemaal waar. Kunnen de onderdelen wel in de door mij aangegeven kasten? Met ruimte voor nog een paar HDD's en misschien nog een Graka voor de toekomst?
Ik zal je even schrijven wat ik er zelf in heb zitten want zoals je denk ik al begrepen hebt heb ik zelf de 550D en ik je daarvoor die kast dan ook vanuit de praktijk kan aanraden.

Er zit dus sowieso al een Noctua NH-D14 cpu koeler in hetgene een joekel van een koeler is en alleen in ruimere kasten past. Verder heb ik er een Asus HD7970 Direct CUII Top in zitten die alleen al 3 slots in beslag neemt en vrij lang is. Evenzogoed heb ik daarnaast nog ruim plaats voor bekabeling en dergelijke dus grote videokaarten zijn geen enkel probleem.

Een ander handigheidje in deze kast is dat je de harddiskcages eruit kan pakken mocht dus een nog grotere videokaart er niet in passen. En qua aantal hdd's kan je dus in de harddiskcage's al 6 stuks kwijt en daarbij heb je dan nog eens 4 x 5,25 inch slots waar je harddisks zou kunnen zetten.

Dan qua hoogte is deze kast ook heel handig gebouwd en past er zonder problemen een Corsair H100 met fans boven het moederboard en dan is er nog genoeg ruimte. Qua koeling kan je er dus 3 x 12cm fans in kwijt en daarbij nog eens 3 12 of 14 cm fans dus in totaal 6 casefans.

Maar wat voor mij vooral belangrijk was is een stille kast en daarin is deze kast uitermate geschikt omdat ie al standaard dempingsmateriaal erin heeft. Ook het handige dat je de afdekplaatjes weg kan pakken of erop laat zitten als je stilte wilt in de kast, maar dus qua ruimte en naar de toekomst heb je meer als voldoende.

X79 systeen

Hier even een foto van mijn eigen systeem maar let verder niet op wat erin zit en het gaat alleen even erom dat je ziet hoeveel plek erin is.
Reepje schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:05:

(ik snap je eigenlijk niet, je koopt een erg dikke grote kast met maar liefst plek voor 14 harde schijven en een dvd speler, en je blijft je maar zorgen maken of het "allemaal" wel past. Ik zou me eerder zorgen maken of je de kast wel ergens kwijt kan).
Dat is een goede haha maar dat vind ik net zo fijn aan die 550D dat ie qua buitenmaten niet zo verschrikkelijk groot is in tegenstelling tot de Coolermaster HAF932 die ik voorheen had. Die had ik maar op wieltjes gezet en op de grond want op het bureau zag dat niet uit zo'n groot bakbeest.

O ja, als je nou echt zeker van ruimte wil zijn moet je hier http://www.caselabs-store.com/magnum-sth10/ eens naar kijken :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Roel1966 op 04-09-2012 17:16 ]

• ItWasntMe
Reepje schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:05:

Haha oke, ik wou er alleen graag zeker van zijn :)
Hier even een foto van mijn eigen systeem maar let verder niet op wat erin zit en het gaat alleen even erom dat je ziet hoeveel plek erin is.
Ziet er mooi uit! En die link die je gaf is net wat teveel van het goede denk ik :D

[ Voor 4% gewijzigd door ItWasntMe op 04-09-2012 17:46 ]

• ItWasntMe
Iedereen bedankt voor de hulp! :)

Ik heb het volgende besteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master HAF X€ 128,98€ 128,98
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,-€ 37,-
1Samsung 830 series 128GB€ 91,90€ 91,90
1Asrock Z77 Extreme4€ 127,80€ 127,80