Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:18
Hallo allen,
Ik zit met een interessant vraagstuk en misschien kunnen jullie me helpen.

Ik heb recent een iPhone gekregen van m'n werk met als gevolg dat mijn af-fabriek carkit van Volkswagen niet meer werkt. Ben bij Volkswagen geweest en het is bijna ondoenlijk. Ze wilden me eigenlijk geen nieuw systeem van 600 euro verkopen omdat hij het bij de eerstvolgende iOS update toch niet meer doet. Dat is elke keer nog gedoe geweest.

Een lang verhaal kort, er zit niet veel anders op dan een duo-sim te nemen en die in een oude Nokia in de auto te leggen. Het nadeel van een duosim is dat je hem steeds aan en uit moet schakelen als je in en uit de auto stapt. Ideaal zou dus zijn dat hij aan en uit gaat zodra er spanning op de autolader komt en dus eigenlijk zonder batterij moet werken.

Hebben jullie een idee hoe ik dat aanpak? Er zijn bij ons 500 Iphones uitgedeeld dus verhuisdozen vol oude noria's waar ik wel mee aan de slag kan.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 11:42

Releases

Ja maar!

Wellicht is het veel makkelijker om gewoon een Parrot in te bouwen in je auto. Scheelt je een hoop geneuzel en gezeik met continu je airplane modus aan moeten zetten.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Geheel uitzetten hoeft niet, airplane modus is voldoende...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Dennisdn
Uiteraard was dat mijn eerste "2e keus". Het is namelijk een vrij uitgebreid systeem waarbij de auto de telefoon alleen maar als domme simkaarthouder gebruikt. Ik zou dus alle functies kwijt zijn. (SOS bij ongelukken, spraak-, stuur- en schermbediening etc).
Maar dan nog zie ik bij collega's dat het met parrots ook Russisch roulette is of hij het wel of niet doet.

@CLB
Dat had ik inderdaad in gedachte. Als het zo kan werken als ik in openingspost beschrijf, dan kan de Nokia gewoon in de kofferbak aan de plug en hoef ik alleen maar handmatig de vliegtuigmodus op de iphone te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 10-08-2012 18:05 ]

• Releases

Releases

Ja maar!

Dat is frappant. Heb zelf een Parrot in de auto. Werkt als een trein, nooit gezeik mee. Dit inclusief een iPhone 4S

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als je inderdaad een 2e simkaart (van dezelfde telefoon nummer) hebt, er geen batterij in doet en geen pincode op zet gaat de nokia toch automatisch mee aan en uit? en er voor te zorgen dat hij niet op een diefstal gevoelige plaats zit.

Hoef je alleen de iphone nog op airplane modus te zetten. of is bij een 2e simkaart de laatste die zich aanmeld de telefoon die overgaat?

(leukhe is blij dat zijn toyota blauwe tand gebruikt).

PS bellen onder het rijden is handsfree nog steeds gevaarlijk. Dat het legaal is betekent niet dat het veilig is.

[ Voor 19% gewijzigd door leuk_he op 10-08-2012 17:59 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Dennisdn
Werkt een Nokia dan gewoon aan de lader zonder batterij er in? (heb er geen thuis om het te proberen).

En het is niet zozeer het bluetoothsysteem want de auto kan de iPhone wel vinden. Het probleem is dat de smartphones het rSAP protocol niet ondersteunen, Waarmee het systeem alle telefoonfuncties overneemt.

En inderdaad, ook handsfree is gevaarlijk. Alleen kom ik er niet onderuit veel te bellen op weg naar huis.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 10-08-2012 18:04 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-11 14:33
ik zou naar een andere radio zoeken ipv proberen om te bouwen of dualsim. Zoals hierboven al genoemd een Parrot werkt ontzettend goed, maar er zijn tegenwoordig ook zat goede autoradio's te krijgen met bluetooth e.d. die dus gewoon als carkit kunnen dienen. Ikzelf gebruik een hele mooie radio van JVC waarmee ik twee toestellen tegelijk kan koppelen, muziek kan afspelen vanaf de telefoon en de telefoon en sms functie besturen vanaf de radio.

http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-SD80BTE&catid=238

• Dennisdn
Natuurlijk is dat ook een oplossing. Maar dan zet ik een systeem van een paar duizend euro in een vrij nieuwe auto uit om een gewone autoradio te gaan gebruiken. Het is 1 mediasysteem waarin telefoon navigatie boordcomputer etc samenwerken.

Maar ik heb zojuist de oplossing gekregen. Ik herinnerde me dat ik iemand ken met een duo sim. Even gebeld en je hoeft ze tegenwoordig niet meer aan en uit of op vliegmodus te zetten. Oude Nokia in kofferbak en klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 10-08-2012 18:36 ]

• Releases

Releases

Ja maar!

Dennisdn schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:34:
Natuurlijk is dat ook een oplossing. Maar dan zet ik een systeem van een paar duizend euro in een vrij nieuwe auto uit om een gewone autoradio te gaan gebruiken. Het is 1 mediasysteem waarin telefoon navigatie boordcomputer etc samenwerken.

Maar ik heb zojuist de oplossing gekregen. Ik herinnerde me dat ik iemand ken met een duo sim. Even gebeld en je hoeft ze tegenwoordig niet meer aan en uit of op vliegmodus te zetten. Oude Nokia in kofferbak en klaar.
Zover ik weet moet je nog steeds vliegtuigmodus gebruiken. Hoe weet je dat dit niet meer nodig is?

• Dennisdn
Nee vliegmodus hoeft tegenwoordig dus ook niet meer. Het netwerk gebruikt de sim die als laatste gebruikt wordt. In de praktijk is het dus zorgen dat je zelf het eerste telefoontje in de auto doet om daarna daarop bereikbaar te zijn.

Maargoed het blijft behelpen. Maarja, wie moet je het kwalijk nemen, Volkswagen of Apple.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 10-08-2012 18:51 ]

Pagina: 1