Ik begin komend schooljaar aan mij studie informatica, graag jullie advies over de aankoop van een laptop.
Voor mn opleiding heb ik een laptop nodig met de volgende specs:
Processor: Intel i5 of i7
Geheugen: 8 GB RAM of meer
Harddisk: 320 GB of meer, 5400 RPM hard disk drive of sneller
Videokaart: DirectX 9 ondersteunende video card op 1024 x 768 of met een hogere resolutie (let op dat het videogeheugen geen ‘shared memory’ gebruikt)
Optisch: DVD-ROM + DVD-Writer
Media: USB 2.0 (minimaal 1 poort), WLAN (IEEE 802.11g/n), Gigabit-LAN
Uitgangen: VGA, HDMI, Line-out
De laptop moet elke dag mee worden genomen naar school, dus het lijkt me fijn om er een te hebben met een scherm van tussen de 13" en 15". Hij gaat alleen gebruikt worden voor school, dus hoeft geen games aan te kunnen. Ik zat te denken aan een laptop van rond de €700 (weet niet of dit een goed bedrag is voor een laptop met deze specs), maar goedkoper is natuurlijk altijd beter
Alvast bedankt!
Voor mn opleiding heb ik een laptop nodig met de volgende specs:
Processor: Intel i5 of i7
Geheugen: 8 GB RAM of meer
Harddisk: 320 GB of meer, 5400 RPM hard disk drive of sneller
Videokaart: DirectX 9 ondersteunende video card op 1024 x 768 of met een hogere resolutie (let op dat het videogeheugen geen ‘shared memory’ gebruikt)
Optisch: DVD-ROM + DVD-Writer
Media: USB 2.0 (minimaal 1 poort), WLAN (IEEE 802.11g/n), Gigabit-LAN
Uitgangen: VGA, HDMI, Line-out
De laptop moet elke dag mee worden genomen naar school, dus het lijkt me fijn om er een te hebben met een scherm van tussen de 13" en 15". Hij gaat alleen gebruikt worden voor school, dus hoeft geen games aan te kunnen. Ik zat te denken aan een laptop van rond de €700 (weet niet of dit een goed bedrag is voor een laptop met deze specs), maar goedkoper is natuurlijk altijd beter
Alvast bedankt!