Na een kersverse installatie van Ubuntu 12.04 had begon ik weer problemen te krijgen met mijn -ik denk- video drivers.
De reden waarom ik dat denk is omdat Ubuntu 12.04 niet rechtstreeks wilt installeren van de ISO image, na het het eerste bootscreen verschijnt er niets meer op het scherm, het scherm blijft gewoon zwart! En ik weet niet of er een toetsencombinatie is om voor het booten de terminal te raadplegen en zo alsnog de juiste drivers te installeren dus was de enige optie èèrst 11.10 installeren, en dan upgraden naar 12.04.
Dus dat gedaan, ben mijn favoriete software aan het installeren en plots beginnen de problemen weer.
De cursor van de mijn muis volgt de bewegingen niet snel genoeg en video's op youtube spelen af in schokken.
Ik download de nieuwste Nvidia drivers van de website, installeer ze als volgt:
sudo nano /etc/default/grub
Update de regel GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="queit splash"
naar
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash text"
sudo update-grub
reboot, en ctrl-alt-f2
sudo apt-get --purge remove nvidia-*
sudo chmod +x NVIDIA....run
sudo sh NVIDIA.....run
Ik verander grub terug naar quiet splash
Probeer te herstarten en ik kan niet meer booten. Daarna op de ubuntuforums terecht gekomen, een paar richtlijnen gevolgd:
Posted by whatthefunk on the precise fixes page
Code:
sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-x-swat/x-updates
sudo apt-get update
sudo apt-get install nvidia-current=295.33-0ubuntu1~precise~xup
En na half uurtje worstelen toch terug kunnen starten in x, maar nu kan ik niet meer inloggen met mijn user account. Gast werkt perfect, maar mijn account niet.
En tot voor de driver 'update', had ik nooit geen welcome scherm, nu plots wel.
Het eerste wat ik geprobeerd heb is mijn password veranderd, maar dat kon niet baten. En nu weet ik echt niet wat te doen. En ik heb echt geen zin om wèèr alles opnieuw te installeren, dus kom ik hier om hulp vragen
Ik heb de logs al kunnen kopiëren naar een usb, maar ik weet niet hoe het verder moet.
De reden waarom ik dat denk is omdat Ubuntu 12.04 niet rechtstreeks wilt installeren van de ISO image, na het het eerste bootscreen verschijnt er niets meer op het scherm, het scherm blijft gewoon zwart! En ik weet niet of er een toetsencombinatie is om voor het booten de terminal te raadplegen en zo alsnog de juiste drivers te installeren dus was de enige optie èèrst 11.10 installeren, en dan upgraden naar 12.04.
Dus dat gedaan, ben mijn favoriete software aan het installeren en plots beginnen de problemen weer.
De cursor van de mijn muis volgt de bewegingen niet snel genoeg en video's op youtube spelen af in schokken.
Ik download de nieuwste Nvidia drivers van de website, installeer ze als volgt:
sudo nano /etc/default/grub
Update de regel GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="queit splash"
naar
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash text"
sudo update-grub
reboot, en ctrl-alt-f2
sudo apt-get --purge remove nvidia-*
sudo chmod +x NVIDIA....run
sudo sh NVIDIA.....run
Ik verander grub terug naar quiet splash
Probeer te herstarten en ik kan niet meer booten. Daarna op de ubuntuforums terecht gekomen, een paar richtlijnen gevolgd:
Posted by whatthefunk on the precise fixes page
Code:
sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-x-swat/x-updates
sudo apt-get update
sudo apt-get install nvidia-current=295.33-0ubuntu1~precise~xup
En na half uurtje worstelen toch terug kunnen starten in x, maar nu kan ik niet meer inloggen met mijn user account. Gast werkt perfect, maar mijn account niet.
En tot voor de driver 'update', had ik nooit geen welcome scherm, nu plots wel.
Het eerste wat ik geprobeerd heb is mijn password veranderd, maar dat kon niet baten. En nu weet ik echt niet wat te doen. En ik heb echt geen zin om wèèr alles opnieuw te installeren, dus kom ik hier om hulp vragen
Ik heb de logs al kunnen kopiëren naar een usb, maar ik weet niet hoe het verder moet.