Draadloos netwerk tot zolder

Pagina: 1
Acties:

• smuurmans
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb thuis geen mogelijkheid om een kabel van de begane grond tot aan de zolder (2de verdieping) de trekken en wil toch graag een stabiele internetverbinding. Nou heb ik algeprobeerd om een goede antenne en een goede router (TP-LINK WirelessN 450 Dual-Band GbE Router) aan te schaffen, maar dit heeft nog niet het gewenste resultaat. Het is misschien wel van belang om te weten dat op dit draadloos netwerk gemiddeld 4 iphones, 2 ipads, een macbook, een laptop en een PS3 tegelijkertijd verbonden zijn. Het internetabbonnement is maximaal. Zelf dacht ik aan een wifi repeater maar ik weet niet zeker of dit echt het gewenste effect heeft. De verbinding is meestal sterk maar ik ervaar vaak package lost of vertraging. Met downloaden heb ik verder geen enkel probleem. Ik wil er niet veel geld aan uitgeven. (Als ik dat van plan was liet ik een professional een mooi onopvallend gat door de muur naar boven boren en er een glasvezelkabel doorheen leggen.) Graag dus tips over hoe ik mijn verbinding stabieler kan maken zonder grote kosten te maken of een kabel te trekken. Reaguurders bedankt :)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik wil het eigenlijk niet zeggen, dus dan doe ik het ook niet... uhumpowerlinkuhum...

Een repeater halveert vaak de snelheid, en verhoogt je ping, dat wil je ook niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Powerline *kan* een goede oplossing zijn, je weet alleen nooit van tevoren wat je exact gaat kunnen halen. Als je geluk hebt werkt het beter dan WiFI over 2 verdiepingen, maar even goed kan het sterk tegenvallen qua prestaties en stabilitelt. En net zo goed als dat je WiFi eruit kan knallen als je buurman een bapao in de microgolfoven gooit kan powerline eruit knallen als je moeder een stofzuiger aansluit beneden :o

Probeer anders van bekenden een powerline setje te lenen en ga kijken wat dat bij jou doet.

Voor zowel WiFi als powerline geldt dat je kansen op een goede verbinding een stuk beter zijn als je niet van begane grond maar van 1e verdieping gaat werken. Kun je daar wel een netwerkkabel krijgen? Of kun je misschien van zolder naar 1e verdieping eentje trekken waardoor je alleen maar een verdieping hoeft te overbruggen?

Oslik blyat! Oslik!