Toon posts:

Defect aan moederbord of psu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Ben nieuw op dit forum, heb nl altijd al op 9lives gezeten maar daar kunnen ze mij niet verder helpen en raden mij aan dezelfde vraag op tweakersforum te vragen bij deze ..

Mijn specs:

I5 2500k OC @ 4.3Ghz 1.255v / Scythe samurai ZZ 92mm fan / 4gb DDR3 1333Mhz kingston / 1TB samsung spinpoint f3 / Asus EAH6950 1gb DDR5 OC / Asrock P67 pro3 b3 / Cooler master elite 430 / OCZ ModXstream pro 600W

Het probleem:

1ste maal dat het probleem zich voor deed was bij een opstart waarbij alles werkte behalve de cpu, de cpufan en een andere fan die is aangesloten op het mobo. Na eens grof achteraan de voeding aan en uit te schakelen werkte hij terug normaal. Nu heb ik ontdekt als ik die eps-connector of die 8pin bovenaan mijn moederbord uittrek is dit juist hetzelfde effect, die zorgt er dus blijkbaar voor dat mijn cpu genoeg wattage krijgt. Nu 2 dagen later was ik aan het gamen en ongeveer een uur schakelde alles uit, dus geen bsod maar echt zwart scherm. Kreeg hem weer moeilijk aan want cpu werkt alweer niet en gpu die zijn fans waren gewoon op 100% aan het draaien dus die kregen stroom via pci-e maar werden niet gecontroleerd door mobo. Heb dan eens wat test gedaan, eerst cpu stress testen, geen probleem dan gpu stress testen ook geen probleem. Heb dan met OCCT psutest gedaan dus die cpu en gpu volledig onder full load zet en toen sloeg hij uit, heb het ook al eens gehad als ik prime95 en bij occt de gpu load deed, wat beetje zelfde effect is en sloeg ook uit. Heb al de kabels gecontroleerd met multimeter vanuit mijn voeding dus die eps en de 24pin atx connector en op het eerste zicht leek alles goed.

Mijn conclusie, ofwel PSU die te weinig watt kan produceren al staat mijn pc een jaar op dezelfde settings OF
Mobo die defect is, heb al andere bios op gezet maar helaas.

gpu heb ik ook de drivers eens opnieuw geïnstalleerd en al de temps zijn goed dus daaraan kan het ook niet liggen.

Iemand misschien raad ?

heb wel garantie maar komt van 4launch en kan een eindje duren natuurlijk ..

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:44
En als je met stocksnelheden draait? Dus optimized defaults in BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al eens gedaan ;)

nuja met andere voeding geprobeerd van ne maat, die kon de psu test occt makkelijk aan en viel dus niet uit na 5sec. Heb al een andere voeding gekocht (antec hcg620w), de oude gaat in rma en wordt verkocht ;) raar probleem en voeding kapot na 1jaar gebruik, is wel spijtig :)