Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

windows media center - geen geluid bij live tv

Pagina: 1
Acties:

• UnexpectedBE
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-11 23:31
hoi tweakers,

ik heb zojuist een clean install gedaan van mijn pc en toen ik wmc opstartte en naar live tv ging (na deze te hebben ingesteld) werkte mijn geluid niet meer. ik zou niet weten wat het probleem is daar ik alle drivers opnieuw heb geïnstalleerd en alle updates heb gedaan. ik heb een intel i7 920 op een intel dx58s0 mobo met een crucial m4 ssd en een WD500GB. voor beeld heb ik een Club3D HD7970 en een asus my cinema P7131. alles is dus up to date, evenals de bios, chipset, internet en audio drivers die ik van intel's site heb gehaald. als ik het probleem google vind ik wel allemaal mensen met hetzelfde probleem, maar nergens een echte oplossing of niet een dat werkt.
misschien weten jullie nog iets?

greetz, unex

edit: ik hoor wel nog geluid in het algemeen en ook alle andere geluiden in wmc hoor ik nog. alsook de post waar ik opkom heeft geluid, als ik deze echter verander ook niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door UnexpectedBE op 10-08-2012 14:37 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21
Ik neem aan dat je hebt gecontroleerd of audio muted is voor media center? Heb je wel audio vanaf andere applicaties die je TV-kaart kunnen gebruiken? Bijvoorbeeld MediaPortal zou het moeten doen. Dan kun je in ieder geval iets uitsluiten. Staan er bij de devicemanager nog unknown devices? En staat bij geluid wel ingesteld dat je het playbackdevice kan gebruiken?

iRacing Profiel

• UnexpectedBE
kroegtijger schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:58:
Ik neem aan dat je hebt gecontroleerd of audio muted is voor media center? Heb je wel audio vanaf andere applicaties die je TV-kaart kunnen gebruiken? Bijvoorbeeld MediaPortal zou het moeten doen. Dan kun je in ieder geval iets uitsluiten. Staan er bij de devicemanager nog unknown devices? En staat bij geluid wel ingesteld dat je het playbackdevice kan gebruiken?
niet gemute, radio werkt wel, geen unknown devices meer en ik kan het playbackdevice gebruiken :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21
Aangezien radio wel werkt kan je een hardware/driver-issue al wel naar een minimum uitsluiten. Probeer dus eens andere software (zoals mediaportal; alleen de server-backend is al voldoende).

iRacing Profiel

• UnexpectedBE
kroegtijger schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:40:
Aangezien radio wel werkt kan je een hardware/driver-issue al wel naar een minimum uitsluiten. Probeer dus eens andere software (zoals mediaportal; alleen de server-backend is al voldoende).
:| please install a supported audio/video encoder for your software analog card :? alles is up to date in device manager?

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:38

sus

is druk :+

De install-wizzard ff opniuew doorlopen, daar je geluidinstellingen even opnieuw instellen (uitgang, hoeveel speaers e.d), wellicht dat dat helpt

• UnexpectedBE
sus schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:05:
De install-wizzard ff opniuew doorlopen, daar je geluidinstellingen even opnieuw instellen (uitgang, hoeveel speaers e.d), wellicht dat dat helpt
heb ik ook al meerdere malen gedaan :)

• UnexpectedBE
net gemerkt dat het geluid van filmpjes op internet ook achterloopt --' t probleem is dat er al eens zo een gelijkaardig probleem is geweest en diegene die het toen heeft opgelost weet ook niet meer hoe. echt alles is up to date --'

edit: sfc /scannow geeft ook niets :(

[ Voor 8% gewijzigd door UnexpectedBE op 12-08-2012 20:51 ]

• UnexpectedBE
problem solved: op een van de meegeleverde cd's zat blijkbaar nog een of ander pluginetje (MainConcept MPEG2 Software encoder) maar ik had gewoon de drivers via internet afgehaald (vond niet zo direct mijn doos met cd's) daar lag het dus aan -.- anyway, als er zoveel mensen zijn met dit probleem en nog nooit een oplossing hebben gevonden, wel wauw
sorry voor de verspilde tijd en toch bedankt om mee te denken :D
Pagina: 1