Toon posts:

Sharkoon Blauwe kathode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!

Ik heb sinds laatst mijn Sharkoon blue cathode binnen gekregen. Ook heb ik hierbij mijn coolermaster blauwe 200mm fan gekregen.
Ik vind het een beetje jammer dat de kathode meer cyaan kleurig is dan normaal blauw zoals de fan. :)

Kan ik hier iets aan doen? moet ik soms een andere kathode kopen? Of is hier simpelweg niks aan te doen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:55
Of je wikkelt er blauw gekleurd folie omheen, of je kliedert de buisjes onder met blauwe glasverf. Werkt allebei prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Carpento op 10-08-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gekleurd folie zat ik ook al aan te denken, dat is inderdaad wel een goede. Maar gaat dit geen problemen geven bij hoge temperaturen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Hoe warm wordt een CCFL-buisje denk je ? Die kun je altijd nog aanraken met je vingers, dan gaat plastic ook niet smelten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad :)

Heb je enig idee waar ik het zou kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Geen idee waar ik het destijds heb gekocht, volgens mij bij een elektronicazaak die ook in disco-apparatuur deed. Hele rol gekocht van het spul waar ze kleurfilters van maakten voor lampen.

Dit was trouwens het resultaat van de kleur, wat dieper blauw dan standaard. Hier zie je trouwens dat de CCFL's dan ook als ze uitstaan er donkerblauw uitzien, daar moet je van houden ;)

Van de resultaten met glasverf heb ik geen foto's maar dat werkt ook prima. Heb ik ooit gedaan met gele CCFL's. Glasverf koop je bij een beetje goed gesorteerde hobbywinkel.
Pagina: 1