Ik wil graag een loopje maken over reports, maar krijg het maar niet voor elkaar.
Het idee is het volgende: ik heb een report met allemaal subreports. Deze subreports hebben niets met elkaar te maken. Het enige dat ze wel gemeen hebben is dat er onderscheidt te maken is op 1 onderwerp.
Via een form en een listbox wil ik in de listbox een onderwerp selecteren en dan alle 5 de subreports hierop filteren en dan het totale rapport zien. En dit werkt als ik alles uitschrijf, maar ik wil het graag in een loopje gooien, zodat de code mooi overzichtelijk blijft. Maar dat krijg ik dus niet voor elkaar.
Ik heb het volgende (wat dus niet werkt):
Deze code geeft een fout: Reports!rapporten(i).FilterOn = False, als ik rechte haken m rapporten(i) zet gaat het ook fout. De regel ervoor werkt wel (openen report).
Op mij werk gebruiken ze Office 2003.
Het idee is het volgende: ik heb een report met allemaal subreports. Deze subreports hebben niets met elkaar te maken. Het enige dat ze wel gemeen hebben is dat er onderscheidt te maken is op 1 onderwerp.
Via een form en een listbox wil ik in de listbox een onderwerp selecteren en dan alle 5 de subreports hierop filteren en dan het totale rapport zien. En dit werkt als ik alles uitschrijf, maar ik wil het graag in een loopje gooien, zodat de code mooi overzichtelijk blijft. Maar dat krijg ik dus niet voor elkaar.
Ik heb het volgende (wat dus niet werkt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Private Sub cmdSubmit_Click() Dim rapporten(1 To 5) As Variant, i As Long rapporten(1) = "rptafdeling1" rapporten(2) = "rptafdeling2" rapporten(3) = "rptafdeling3" rapporten(4) = "rptafdeling4" rapporten(5) = "rptafdeling5" For i = 1 To 5 DoCmd.OpenReport rapporten(i), acViewDesign 'Open subReport Reports!rapporten(i).FilterOn = False 'Turn filter off DoCmd.Close acReport, "rapporten(i)", acSaveYes 'Save and close Next i DoCmd.OpenReport "rptTotaal", acViewPreview 'Open Total report End Sub |
Deze code geeft een fout: Reports!rapporten(i).FilterOn = False, als ik rechte haken m rapporten(i) zet gaat het ook fout. De regel ervoor werkt wel (openen report).
Op mij werk gebruiken ze Office 2003.
[ Voor 4% gewijzigd door iscara op 10-08-2012 14:18 ]