Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

<unknown>app export van website naar excel

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik weet niet of het hier thuis hoort maar op mijn werk doen medewerkers telkens hetzelfde kunstje om bepaalde velden op een website (sharepoint) handmatig over te zetten naar excel.

Ergens slaat dit nergens op dus vroeg ik mij of jullie iets wisten wat ik kan gebruiken om dit te automatiseren.

Voorbeeld:
Sharepoint pagina staat informatie over een medewerker:
voornaam
achternaam
titel
straat
land

Medewerkers hebben voor een aanvraag enkel steeds de voornaam en straat nodig.
Kan ik iets bedenken om dit met 1 druk op de knop te kopieren en plakken in een actief excel-document?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vast wel; mis alleen een beetje eigen inzet wat je al geprobeerd hebt en/of hoe de data-velden op Sharepoint zijn aangeleverd.

Hoor graag over wat voor software het gaat; Excel is voor verschillende OS'en te verkrijgen, Sharepoint heeft meerdere smaken & versies etc.

[ Voor 36% gewijzigd door MAX3400 op 10-08-2012 14:08 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Lijsten in SharePoint kun je in de gegevensweergave openen, dat is een Access-achtige lijstweergave van de gegevens. Daaruit kun je met copy-paste eenvoudig data kopiëren. Combineer dat met een goed ingestelde weergave qua kolommen en je bent klaar.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Inderdaad gewoon een goede weergave aanmaken voor die lijst en dan simpelweg die weergave exporteren naar excel (wat dus gewoon kan met sharepoint...).

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
snrg_Paco schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:05:

Kan ik iets bedenken om dit met 1 druk op de knop te kopieren en plakken in een actief excel-document?
Hoe moeten wij weten of jij zo iets kan bedenken? :)

https://niels.nu

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023
Jullie hebben gelijk dat ik niets geprobeerd heb want dat heb ik ook niet.
Ik ben geen programmeur. Het is niet zo dat er iets ontwikkeld moet worden maar mogelijk dat er een macro applicatie bestaat die heel snel van een veld in sharepoint een waarde kopieert en daarna in een cell in excel en/of anderom.

Medewerkers doen nu heel veel handmatige CTRL+C en V acties, sleepbewegingen, etc. om het over te kopieren wat lijdt tot RSI klachten en motivatie problemen.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
De devschuur is voor vragen over zelf geprogrammeerde spullen, niet voor scriptrequests. Met een google search op "sharepoint to excel" kom je een heel eind.

https://niels.nu

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor een programmeur die een klein beetje ervaring heeft is het waarschijnlijk niet meer dan een paar minuten programmeerwerk zodra hij de precieze situatie in kaart heeft gebracht, maar daar heb je niks aan. Tegelijkertijd kunnen wij je ook niet verder helpen omdat we de precieze situatie niet kennen. Het beste dat je kan doen als je hier echt iets aan wil doen is een programmeur benaderen/inhuren voor een paar uurtjes en hem het laten schrijven. Bestaande software die dit voor je doet ga je in elk geval waarschijnlijk niet vinden.

Omdat er verder geen programmeren bij dit topic komt kijken doe ik het op slot.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.