Wat voor aansluiting is dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb hier een gat in m'n muur zitten die ik na 5 jaar toch eens wil dichten. Er komt echter een bos kabels uit, en ik zou graag zekerheid willen hebben voor ik ze compleet wegwerk.
Het gaat dus om de volgende kabels:
Afbeeldingslocatie: http://img.realstyle.nl/muurkabels.jpg

Ik ga ervan uit dat het een oude telefoonaansluiting is. Echter zitten er twaalf dunne kabels in, en één iets dikkere. Deze komen mij dus niet bekend voor...
Kan iemand mij hier wat duidelijkheid in geven wat dit nou precies is, en of ik deze gewoon zonder problemen in de muur kan wegwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Dat is je KPN ISRA punt volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:44

Quad

Doof

En als het je Isra punt is, mag je het niet zomaar wegwerken.
Moet toegankelijk zijn voor eventuele volgende eigenaar in je huis.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Ik had ook een vermoeden dat dat het was. Maar waarom zijn het zoveel kabels?
Ik gebruik geen vaste telefoon, en als ik die zou nemen zou ik hem wel met mn tripple abbo van ziggo gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blinde plaat erop en klaar. Die zou ik inderdaad niet even wegplamuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:34:
En als het je Isra punt is, mag je het niet zomaar wegwerken.
Moet toegankelijk zijn voor eventuele volgende eigenaar in je huis.
Nou en. Zet je toch een klein markertje bij zodat je weet waar die zit. Of je tikt gewoon met een schroevendraaier er op, hoor je ook wel of er een holle ruimte zit.
Ontopic: lijkt me idd een ISRA punt.
fm77 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:37:
Ik had ook een vermoeden dat dat het was. Maar waarom zijn het zoveel kabels?
Ik gebruik geen vaste telefoon, en als ik die zou nemen zou ik hem wel met mn tripple abbo van ziggo gebruiken.
Woon je in een huis of met appartementen? Of heeft je woning zowel woon als werk bestemming? Kan zijn dat dit dan het gemeenschappelijke ISRA punt is.

[ Voor 33% gewijzigd door theHoff op 10-08-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Ik ga er nu idd vanuit dat het een isra punt is (wel in mn huiskamer, maar dat komt omdat ik een nogal vreemd appartement heb - gebouwd in de jaren 60).
Maar kan iemand mij uitleggen waarom het zoveel kabels zijn. Ik kan me herinneren dat het er normaal 2 of 4 zijn..

edit:
Ik woon idd in een appartementen complex... Maar een wat vreemde situatie. Eerst stonden er 8 garageboxen, en daar zijn later 4 kleine woningen op geplaatst. Het zal geen gezamelijke aansluiting zijn, aangezien mn buurman gewoon zn eigen telefoonaansluiting heeft. Hij wil m echter niet even losschroeven om te kijken of het dezelfde aansluiting is.

[ Voor 40% gewijzigd door fm77 op 10-08-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

RammY

Dát!

Ik vind het nogal een vreemde kabel voor een IS/RA.
Zeker ook omdat er paartjes van dezelfde kleuren in zitten.

Daarnaast lijkt de mantel van de kabel gewoon PVC te zijn ipv de gebruikelijke kabel van een IS/RA (lood met plastic draden).

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
Dat is de kabel van KPN.
Ook al gebruik je deze niet, ik zou hem toch laten zitten.
Doe er een plaatje op en stoor je er verder niet aan.
Daarnaast lijkt de mantel van de kabel gewoon PVC te zijn ipv de gebruikelijke kabel van een IS/RA (lood met plastic draden).
Lood is één van de varianten.
Kunstof word al jaren toegepast en dit is één van de eerste kabel die van kunststof zijn gemaakt.
Dit type wordt ook wel een waterleiding gemaakt omdat wanneer deze scheurt de hele kabel volloopt met water.
Later zijn er kabels gekomen met een waterstop om de één of twee meter.

[ Voor 62% gewijzigd door tlpeter op 10-08-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

RammY schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:42:
Ik vind het nogal een vreemde kabel voor een IS/RA.
Zeker ook omdat er paartjes van dezelfde kleuren in zitten.

Niets vreemds aan, het is gewoon een ouder model.
Zal waarschijnlijk ooit zijn opgeleverd met een stap 58 isra.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 10-08-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Dat is een heel oude KPN kabel waar vroegha ook radio over verdeeld werd.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Ik zal m ook maar niet gaan opvullen, maar gewoon netjes met n plaatje afdekken...
Toch ben ik nu nieuwsgierig waarom er zoveel kabels uit komen. :)

Hier nog maar even een plaatje van de kabels wat uit elkaar gehaald.
Afbeeldingslocatie: http://img.realstyle.nl/muurkabels2.jpg

edit:
AvK schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:56:
Dat is een heel oude KPN kabel waar vroegha ook radio over verdeeld werd.
Ah, ok. Ik vroeg me al jaren af waar ze nou precies voor waren. Thx! :)

[ Voor 32% gewijzigd door fm77 op 10-08-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Wat ik zei: omdat daar vroeger ook radio over verdeeld werd. Inderdaad een stap 58 (of zoiets).
Als je geen gebruik maakt van KPN dan netjes het dekseltje erop en wegstukken.
Op de zwarte en een van de transparante aders zit normaliter telefoonsignaal / dsl signaal.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
het is me nu duidelijk :)

Nog één klein vraagje. Zal er nog spanning op kunnen zitten? Want zoals je op de eerste foto ziet raken bepaalde kabels elkaar... Zal dit kwaad kunnen?
edit: Ik heb dus geen multimeter om dat te kunnen testen... ;)
Maar de kabels hangen al jaren zo... Dus ik ga ervan uit dat dit geen kwaad kan... But better safe than sorry :Y

[ Voor 34% gewijzigd door fm77 op 10-08-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Multimeter d'r op, dan weet je 't zo ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Waarschijnlijk ligt de kabel nog tot aan de verdeel kast maar is daar alles afgekoppeld. Moest ie nog aangekoppeld staan dan staat ie nu in veiligheid. Alles afkoppelen en met een lampje van de wagen eens al de draden afgaan.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje telefooncentrale is beveiligd tegen kortsluiting en zal om de zoveel tijd de verbinding 'likken' om te kijken of de sluiting er nog is.

Nergens anders een IS/RA in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Dit is het enige punt waar zo'n kabel binnenkomt. Ik heb ook geen verdeelkast... Zoals ik zei heb ik n wat apart oud huisje. Stoppenkast hangt ook gewoon los naast mn deur in de hal ;)
Mn ziggo komt weer op n totaal andere plek uit de muur (maar die zie ik tenminste nog via de buitenkant de grond in lopen)...
Ik ga de kabels zo netjes mogelijk van elkaar afhouden, en dan een plaatje er overheen gooien..
Ben iig al blij dat ik nu weet wát het is :P

[ Voor 17% gewijzigd door fm77 op 10-08-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wegwerken kan wel.

precies op maat geknipt kartonnentje iets verder drukken dan het huidige stucwerk.
en daarna gewoon afwerken. heb het hier thuis ook gedaan. behangetje erover, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:52:
wegwerken kan wel.

precies op maat geknipt kartonnentje iets verder drukken dan het huidige stucwerk.
en daarna gewoon afwerken. heb het hier thuis ook gedaan. behangetje erover, klaar.
Yep, ik ook...

Alleen nu heeft Reggefiber het idee om via de telefoonbuizen hun vezels naar de (2) bovenliggende appartementen door te voeren. (naja, ze zijn nog iets aan het verzinnen ism de VVE)

in dat geval moet ik 'm dus 'openbreken'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
DJSmiley schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:33:
[...]

Yep, ik ook...

Alleen nu heeft Reggefiber het idee om via de telefoonbuizen hun vezels naar de (2) bovenliggende appartementen door te voeren. (naja, ze zijn nog iets aan het verzinnen ism de VVE)

in dat geval moet ik 'm dus 'openbreken'.....
Hint: onderstaande telefoonaansluiting heeft een stalen opzetring met boutjes, dit zijn de standaardmaten van schakelmateriaal tegenwoordig. Dus 2 blindplaatjes erop en klaar
Afbeeldingslocatie: http://blafhert.files.wordpress.com/2008/12/stap58.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjezz op 11-08-2012 09:13 ]

Pagina: 1