• TuxDePinguïn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-02 16:17
Ik zit met een vervelend probleem. Na een niet vaststaande tijd bevriest het scherm van mijn desktop.. Wanneer ik kort de powerknop indruk en wacht sluit de computer ook niet af, dit betekent dus dat de computer ook niet meer op welke input dan ook reageert.

Ik heb niet veel reserve onderdelen dus kan niet alles vervangen en kijken wat er gebeurd. Wat ik wel heb gedaan is het volgende:

* Grafische kaart vervangen (ATI Radeon 5470). Deze kaart vraagt minder vermogen van mijn PSU.
* Temperatuur van CPU bijhouden. Op het moment van de freeze ligt de temperatuur rond de 40 graden.
* Vastlopen gebeurd ok elk geprobeerde besturingssysteem, en deze draaien allen op andere HDD's.

Uit deze gegevens maak ik op dat het geen driver probleem is, maar een hardware probleem. Dat het probleem niet ligt bij de PSU, CPU, Grafische kaart en/of HDD.

Ik denk dat het probleem ligt bij het moederbord, en wil graag weten hoe ik hierachter kan komen.

Dit is mijn systeem:
CPU: Core™ i7-960 (4x 3200 MHz)
Moederbord: GA-X58-USB3 (Intel® X58)
PSU: ModXStream Pro 500W (500 Watt)
RAM: 4 GB DDR3-2133 Kit (4096 MB)
Grafische kaart: AMD Radeon HD6870

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

Ik mis sowieso even of je je RAM al hebt getest met MemTest en, misschien minder belangrijk, of de PC wel geaard is aangesloten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TuxDePinguïn
Ram heb ik meerdere malen proberen te testen met MemTest, maar tijdens de test krijg ik een freeze (linksboven blijft het rode plusje wel knipperen). De WallTime stopt en de test ook, ik kan heb geen controle over het programma meer, het reageert op geen enkele toetsaanslag.

Ik heb nog geprobeerd volgens dat linkje dat je stuurde de FSB lager dan standaard te zetten maar ik kan in de BIOS niet vinden waar dat moet.

De PC is uiteraard geaard aangesloten.

Verwijderd

TuxDePinguïn schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:06:
Ram heb ik meerdere malen proberen te testen met MemTest, maar tijdens de test krijg ik een freeze (linksboven blijft het rode plusje wel knipperen). De WallTime stopt en de test ook, ik kan heb geen controle over het programma meer, het reageert op geen enkele toetsaanslag.

Ik heb nog geprobeerd volgens dat linkje dat je stuurde de FSB lager dan standaard te zetten maar ik kan in de BIOS niet vinden waar dat moet.

De PC is uiteraard geaard aangesloten.
Download even het manual van je moederbord dan daar staat vaak in waar in de BIOS je dergelijke settings vindt. Heb je al eens geprobeerd te testen reepje per reepje? Als die in de memtest vastloopt lijkt me dat sowieso al een slecht teken.

• TuxDePinguïn
De situatie is veranderd. Ik had een ander setje DDR3's gevonden en deze in de computer aangebracht. Vervolgens de computer aangezet en na 2 seconden herstart de computer zich.

Vervolgens weer de oude kaarten erin gestopt en hetzelfde gebeurt. Na twee seconden valt de computer uit en herstart 'ie. Nu kan ik dus nieteens meer de bios in.