Nieuwe gaming pc bouwen

Pagina: 1
Acties:

• Mikerg2k
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-10-2023
ja ja, zullen er veel denken, weer eentje die om advies vraagt om een pc te bouwen ;)
maar toch, deze gamer, en zeker geen techie heeft wat vragen.

Ik ben een lijst aan het samenstellen van wat ik denk wat een mooie pc voor mij zou kunnen zijn.
doel ervan is om high end games te kunnen spelen en blijven spelen.

Tot nu toe heb ik de volgende lijst:

Processor:
Intel® Core™ i7-3820
FC-LGA4, "Sandy Bridge E

Moederbord
MSI X79A-GD45 (8D)
RAID, Gb-LAN, Sound, ATX

Geheugen:
Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit
CMZ16GX3M4A1600C9, Vengeance, XMP

Behuizing:
Corsair Graphite 600T Mesh
USB 3.0

cooling:
Corsair Cooling Hydro Series H80

videokaart
Sapphire HD 7970 (11197-06-40G)
DVI, HDMI, 2x Mini-DP, CrossFireX

SSD
Samsung MZ-7PC256B/WW
SATA 600, 830 series, MLC, TRIM

HD
Seagate ST2000DM001
SATA 600, Barracuda 7200.14

voeding
Corsair CMPSU-750HX

Nu heb ik me wat ingelezen in de GFX discussie en denk dat de HD7970 vs de GTX670 niet veel voor elkaar onderdoen, dus dat is waarschijnlijk net waar je voorkeur ligt.

Waar ik ook nieuwsgierig naar ben is de processor icm moederbord en geheugen.
Is deze setup goed, of zou ik een andere setup beter kunnen kiezen die minstens net zo snel is, maar wel goedkoper?

Wat ik merk is dat iedereen die er verstand van heeft altijd wel zijn eigen voorkeur heeft, maar wilde toch even via tweakers checken of ik misschien iets significants anders moest doen :)

alvast bedankt allen!

Verwijderd

Je zit redelijk in de verkeerde richting qua CPU. Overigens mis ik je budget. Voor een behoorlijke gaming PC neem je eigenlijk altijd de i5-3570K en geen i7.

• Mikerg2k
mijn budget ligt rond de 15/1600 euro...

welk geheugen/moederbord zou het beste passen bij een i5-3570K? en waarom is deze processor het beste voor een gaming pc?

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08-2025
Games maken geen gebruik van HT. Waardoor de i7 en de i5 gelijk zijn aan prestatie maar de i is wel een pak duurder.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kridri schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:07:
Games maken geen gebruik van HT. Waardoor de i7 en de i5 gelijk zijn aan prestatie maar de i is wel een pak duurder.
Alhoewel je gedeeltelijk gelijk hebt; er zijn ook games die wel in ieder geval multi-cores gebruiken. En waarom zou HT niet handig zijn? Jouw PC heeft geen andere taken af te handelen tijdens het gamen zoals een OS, drivers, etc?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Loop het forum Desktop Aankoopadvies eens langs. Er komt meer dan dagelijks dezelfde vraag voorbij voor een gaming PC van dit budget en gebaseerd op de 3570k. Het wiel nogmaals opnieuw uitvinden heeft niet veel zin denk ik.

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08-2025
MAX3400 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:08:
[...]

Alhoewel je gedeeltelijk gelijk hebt; er zijn ook games die wel in ieder geval multi-cores gebruiken. En waarom zou HT niet handig zijn? Jouw PC heeft geen andere taken af te handelen tijdens het gamen zoals een OS, drivers, etc?
i7 zijn 8 cores (HT) en de i5 zijn er 4. Dit is meer dan genoeg voor de games en de andere taken die u opsomt.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:44

henri8096

BIM is not a software!

Ik zou in dat geval ook voor de 3570k gaan en een z77 mobo.
geld wat je daar mee uitpsaart zou je eventueel naar een crossfire of sli setup kunnen gaan kijken.
Denk dat je daarmee sneller bent als met de x79 chipset en een enkele kaart.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• MAX3400

MAX3400

Kridri schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:10:
[...]

i7 zijn 8 cores (HT) en de i5 zijn er 4. Dit is meer dan genoeg voor de games en de andere taken die u opsomt.
Nee, dat vind jij / dat is een aanname van jou.

Ik heb een i7, 32GB RAM en speel ook wel eens een spelletje; zegt niet dat mijn PC niet met andere taken bezig is en rustig 60 tot 80% load op alle cores staat te verbranden.

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05-2025
MAX3400 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:11:
[...]

Nee, dat vind jij / dat is een aanname van jou.

Ik heb een i7, 32GB RAM en speel ook wel eens een spelletje; zegt niet dat mijn PC niet met andere taken bezig is en rustig 60 tot 80% load op alle cores staat te verbranden.
Dan mag je mij een benchmark laten zien waar de i7 merkbaar beter presteert dan de i5. In een aantal gevallen presteerde de i5 2500k beter dan de i7 2600k van de sandy bridge generatie. Bijvoorbeeld hier of hier.

Edit: en hier de ivy bridge test

[ Voor 18% gewijzigd door voxxel op 10-08-2012 12:08 ]

Zonnepanelen

• MAX3400

MAX3400

voxxel schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:01:
[...]

Dan mag je mij een benchmark laten zien...
Ik zie het nut niet; mensen hierboven doen aannames over een bepaalde CPU zonder precies te weten wat er verder nog op de achtergrond draait. Jij doet ook een aanname over hoe ik mijn PC gebruik tijdens het games om daarna te zeggen dat de i5 beter is dan een i7-Sandy.

Bij gebrek aan een duidelijke & nette startpost en hoe Mikerg2k zijn/haar PC gaat gebruiken, ook op het moment dat er een nieuw/groot/zwaar spel wordt opgestart, roept iedereen dus maar wat. Om dan meteen zaken als HT af te doen als "niet nodig", vind ik geen correct advies.

Ter verduidelijking; mijn mening is gebaseerd op het feit dat ik een Enterprise Server 2008 heb draaien, regelmatig 4 tot 8 virtuele machines aktief heb binnen Hyper-V; als ik er dan voor kies om een spel te spelen, heb ik liever wel een CPU met HT om taken binnen Windows af te kunnen handelen.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 10-08-2012 12:10 ]

• Mikerg2k
Mijn pc wordt puur gebruikt om mee te gamen, surfen, downen, mailen en eventueel films te streamen naar mn TV. Maar main objective is dat ik de nieuwste games, of het nu MMO's zijn, of shooters in full detail en zonder enige lag kan spelen voor de komende tijd.

ik draai geen specifieke werkprogrammas daarnaast.

en excuse me dat mijn startpost niet netjes is.....

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05-2025
MAX3400 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:09:
[...]

Ik zie het nut niet; mensen hierboven doen aannames over een bepaalde CPU zonder precies te weten wat er verder nog op de achtergrond draait. Jij doet ook een aanname over hoe ik mijn PC gebruik tijdens het games om daarna te zeggen dat de i5 beter is dan een i7-Sandy.

Bij gebrek aan een duidelijke & nette startpost en hoe Mikerg2k zijn/haar PC gaat gebruiken, ook op het moment dat er een nieuw/groot/zwaar spel wordt opgestart, roept iedereen dus maar wat. Om dan meteen zaken als HT af te doen als "niet nodig", vind ik geen correct advies.

Ter verduidelijking; mijn mening is gebaseerd op het feit dat ik een Enterprise Server 2008 heb draaien, regelmatig 4 tot 8 virtuele machines aktief heb binnen Hyper-V; als ik er dan voor kies om een spel te spelen, heb ik liever wel een CPU met HT om taken binnen Windows af te kunnen handelen.
Dan lees je mijn post verkeerd. Ik zeg nergens dat de i5 beter is voor gamen of dat de i5 beter is voor jou of wie dan ook. Ik zeg alleen dat de i5 in gaming vaak hetzelfde presteerd als de i7. Dus voor de meeste mensen is een i5 genoeg (aanname) omdat de meeste mensen tijdens het gamen niet iets op de achtergrond hebben lopen (aanname).

Zonnepanelen

Pagina: 1