Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaez
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-02 14:28
Een hele goede avond.

Ik heb een paar vraagjes over mijn systeem.
Ik speel dus WoW, als ik alleen in een zone zit heb ik normale fps op ultra zit ik rond de 55-60.

In een raid echter (25 mand bij elkaar in een zone) heb ik maar maximaal 20-30 fps op low settings.

Dit is mijn systeem: http://speccy.piriform.com/results/hp0hDBuMQgRJJ7Q0j4P0WaS

Mijn vraag is dus: is er iets dat ik kan verbeteren aan mijn systeem om mijn fps in raids te verbeteren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 11:52
http://www.tomshardware.c...1-performance,2793-5.html

Betere videokaart aanschaffen lijkt mij het beste,

Om je huidige prestaties wat te verbeteren kun je bijvoorbeeld je kast eens openmaken, schoonmaken, wellicht je videokaart licht overclocken en je processor wat meer (mits je een goede kast + processor koeler hebt)

Gooi al je addons en je WTF folder weg en download ze dan (degene die je nodig hebt) opnieuw

Recount is bijvoorbeeld erg intensief in 25man raids (zorgde bij mij voor een flinke fps drop)

Zet je shadows uit in de raid. Shadows maken erg veel uit. De shadows worden gerenderd maar deze zal jij niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
Alle niet-noodzakelijke processen die in de achtergrond draaien afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaez
Masvic schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 02:07:
http://www.tomshardware.c...1-performance,2793-5.html

Betere videokaart aanschaffen lijkt mij het beste,

Om je huidige prestaties wat te verbeteren kun je bijvoorbeeld je kast eens openmaken, schoonmaken, wellicht je videokaart licht overclocken en je processor wat meer (mits je een goede kast + processor koeler hebt)

Gooi al je addons en je WTF folder weg en download ze dan (degene die je nodig hebt) opnieuw

Recount is bijvoorbeeld erg intensief in 25man raids (zorgde bij mij voor een flinke fps drop)

Zet je shadows uit in de raid. Shadows maken erg veel uit. De shadows worden gerenderd maar deze zal jij niet zien.
Bedankt voor je antwoord.

Heb even gekeken naar die videokaarten maar ze zijn wel wat duur :<

pricewatch: Asus ENGTX560 DC/2DI/1GD5 Deze stond bijvoorbeeld niet in de test maar zou dit een verbetering zijn?

Of deze: pricewatch: Sapphire HD7850 2GB GDDR5 plaats 2 op de pricewatch met populariteit.

Nog een vraagje: Ik heb voor mijn processor een overclocker met 10 MHz, maar hoe kan ik mijn videokaart overclocken en wat zou een veilig niveau zijn?

EDIT: Heb trouwens ook 2 monitors, beide zijn 1920x1080. Ik weet niet of dit uitmaakt voor de videokaart keuze maar ik dacht het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaez op 10-08-2012 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
Zet 1 monitor uit tijdens het raiden, mocht je dat nog niet doen.

Op het gebied van videokaarten kan ik je persoonlijk niets adviseren rond jou budget, wellicht dat een andere tweaker je hier beter mee van dienst kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaez
Masvic schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 03:32:

Op het gebied van videokaarten kan ik je persoonlijk niets adviseren rond jou budget, wellicht dat een andere tweaker je hier beter mee van dienst kan zijn.
2de beeldscherm heb ik nodig voor ventrilo etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 16:00

yzx

Masvic schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 03:32:

2de beeldscherm neemt niet gek veel fps weg hoor ;) 5 fps max bij battlefield of Rift bij mij 8)7

Hoe dan ook, hoe zit het met je voeding voordat je een kaart steekt die je voeding niet aan kan

[ Voor 10% gewijzigd door yzx op 10-08-2012 04:14 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
ssd & een 6950 kaartje ,als de 7850 te duur zijn je kan altijd tweede. hands kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
Ssd gaat geen fps boost geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
Wellicht kan een admin dit topic mergen naar videokaart sectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 11:32

henri8096

BIM is not a software!

Ik speel zelf met een sapphire 7850 alles op max en in RAIDS is het laagste wat ik gezien heb ongeveer
27fps gemiddeld zon 35 fps (icm een i5 3450)
In 10 en 5 man met alles op max zit ik ongeveer op een 40-50fps.
Verder is zoals al gezegd recount erg zwaar voor je proc. Sowieso is een 25 man erg zwaar voor je processor.
Afgezien van het feit dat je videokaart 25 man moet gaan zitten renderen incl. alle spell effecten etc.
Moet ook je processor alle data die van die 25 man afkomt verwerken.

Echter in jou geval zal denk ik de meeste winst in een videokaart te halen zijn.
Ipv. de processor aan te pakken.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Masvic schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 04:30:
Wellicht kan een admin dit topic mergen naar videokaart sectie?
Wellicht kun je de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop gebruiken in plaats van in hetzelfde topic tweemaal dubbel te posten.

@Jaez: Heb je ook een specifieke vraag met betrekking tot Overclocking & Tweaking? Want als ik het zo zie kun je mijns inziens beter terecht in Componenten Aankoopadvies of één van de andere subfora binnen Harde waren.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaez
Ik heb nog een vraagje en dan kan er een slotje op.

Welke zou de beter keus zijn?

pricewatch: Asus ENGTX560 DC/2DI/1GD5
of
pricewatch: Sapphire HD7850 2GB GDDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je een DX11 videokaart hebt kan het zijn dat je performance wint door WoW op DX11 te forceren. Dit heb ik ook gedaan omdat WoW standaard op DX10 draait. Scheelde bij mij best aardig. Weet niet meer precies hoe dit moet maar dat kun je via Google wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaez
Hij staat al op DX11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaez
Bump

edit: heb even een nieuw topic gemaakt bij videokaarten.

FPS drops op World of Warcraft.

[ Voor 93% gewijzigd door Jaez op 10-08-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
En daarmee heb je je topic de das omgedaan. Zoals duidelijk wordt omschreven in Het algemeen beleid » Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen wordt het niet gewaardeerd om je topic binnen 24 uur te kicken. In combinatie met het toch al twijfelachtige bestaansrecht van dit topic gaat het nu alsnog op slot, met aansluitend het advies om bovenstaand beleid eens goed door te nemen alvorens een topic te openen.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.