Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467255

Topicstarter
De hoofdvraag van deze topic luidt dus:
Welk programma is in jullie ogen beter, Lucid Universal MVP of MSI's OC Genie II?

Beide features die je moederbord kan hebben zoeken bij activatie (hetzij op een fysiek knopje, hetzij op een knopje in de BIOS) automatisch naar een stabiele overclocking van jouw CPU en GPU.
Ik zit dan ook met de vraag: welke denk je dat het best werkt?

Note: ik heb dit topic in de sectie "Processors, Moederborden en Geheugen" geplaatst, omdat het over een moederbord feature gaat - niet (echt) om "software".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Lijkt me meer iets voor Overclocking & Tweaking

Bovendien, settings zelf in de bios aanpassen lijkt me de beste resultaten geven, niet een programma met hoogdravende naam dat laten "oplossen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467255

Topicstarter
Het is wel een goede oplossing voor mensen die niet veel van overklokken weten, en ook gewoon niet het risico willen nemen dat het door hen verkeerd gaat.

Ik ben overigens ook een van zulke personen. }:O

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 467255 op 09-08-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 10:56

henri8096

BIM is not a software!

Het programma van Lucidlogix overclocked helemaal niks. MVP gebruikt naast de normale GPU (videokaart)
ook de GPU die in de processor zit ingebakken (ivy-bridge) zodat je in theorie sneller zou zijn.
verdere uitleg hier: KLIK.

De OC Genie die overclocked wel je systeem (heb zelf geen MSI bord, maar ASUS heeft een soortgelijke feature)

Je zou ze in principe ook gewoon naast elkaar moeten kunnen gebruiken.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 10:54

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Even een kanttekening bij dat OCgenie, het kan zijn dat ie absurd hoge Vcore geeft, hoeft echter niet, ligt meestal aan de bios versie.
Dus je cpu krijgt dan wel erg veel prik, niet dat ze over de limiet gaan, maar vaak kun je handmatig beter overklokken, met lagere voltages.

[ Voor 3% gewijzigd door DaLoona op 10-08-2012 15:19 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX