Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik wil mijn huidige pc ombouwen tot een HTPC ik heb;

Pb5-Deluxe met een E6600 en 2gb geheugen met een WD 500gb hdd
Dit wil ik uitbreiden met 4gb zodat ik 2x2 en 2x1gb in dualchannel kan draaien met totaal 6gb.

Ik wil hem gaan gebruiken voor:
- Uitzending / rtl gemist
- af en toe een film kijken en in de toekomst wellicht een gedownloade bluray in HD kwaliteit.
- Browsen op het internet (gewoon firefox oid)
- MP3's afspelen
- Youtuuubeen

Ik wil mijn PC op de mijn recent aangeschafte Panasonic Plasma tv aansluiten middels HDMI.
Nu is mijn vraag welke videokaart heb ik hier voor nodig , met bijvoorbeeld eentje die geluid of HDMI aan mijn TV geeft ?

Daarnaast wil ik het compleet systeem gaan aansturen met mijn ipad en een logitech harmony 650 (toetsenbord functionaliteiten natuurlijk uitgesloten)

Bestaat er een optie dat ik het systeem kan laten opstarten nadat ik op de logitech AB een signaal heb gegeven, zo ja wat heb ik hier voor nodig ? wellicht een IR reciever oid ?

Om het systeem snel op te laten starten, hoeveel winst boek ik hiermee als ik mijn HDD door een SSD vervang ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan een aantal dingen doen afhankelijk van welk besturingssysteem je neemt. Aangezien je dat er niet bij heb gezet neem ik maar aan dat je windows 7 Home neemt. Volgens mij kan je al die dingen die je wilt doen gewoon doen met de XBMC linux distributie. Het is een licht besturingssysteem dat snel opstart en goede functionaliteit bied voor een HTPC. Ook kan je een dual-boot systeem maken zodat je naast XBMC ook windows heb.
Kies je voor alleen XBMC dan hoef je het geheugen niet te upgraden maar wil je windows 7 dan zou ik het wel doen. Echter, Windows 8 komt binnenkort en volgens mij heeft die minder werkgeheugen nodig dan windows 7.

Hoeveel winst je boekt met een SSD kan ik niet zeggen. Kijk even op youtube o.i.d.. Je moederbord heeft in ieder geval een SATA2 interface dus een supersnelle SSD nemen heeft ook weinig zin. De Crucial M4 zou een prima keuze zijn.

Hoe het zit met drivers op de XBMC linuxdistributie zou ik niet weten dus misschien handig als je even een kijkje neemt op hun forum en daar vraagt hoe dat zit met audio over HDMI met jouw videokaart.

Je kan het natuurlijk ook gewoon simpel houden en je spullen verkopen en dan iets van een ZBOX kopen. De meesten zijn wel barebones dus dat je dat wel weet ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
wd200 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:15:

Dit wil ik uitbreiden met 4gb zodat ik 2x2 en 2x1gb in dualchannel kan draaien met totaal 6gb.
Verklaar waarom je meer geheugen nodig denkt te hebben.
Voor wat je van plan bent (onderstaand lijstje), heb je aan de huidige 4 GB meer dan genoeg.
Ik wil hem gaan gebruiken voor:
- Uitzending / rtl gemist
- af en toe een film kijken en in de toekomst wellicht een gedownloade bluray in HD kwaliteit.
- Browsen op het internet (gewoon firefox oid)
- MP3's afspelen
- Youtuuubeen

Ik wil mijn PC op de mijn recent aangeschafte Panasonic Plasma tv aansluiten middels HDMI.
Nu is mijn vraag welke videokaart heb ik hier voor nodig , met bijvoorbeeld eentje die geluid of HDMI aan mijn TV geeft ?
Alle grafische kaarten met een HDMI uitgang kunnen geluid via de HDMI uitgang doorgeven aan je tv.
Dat was net de bedoeling van HDMI: beeld en geluid door één kabel.
Daarnaast wil ik het compleet systeem gaan aansturen met mijn ipad en een logitech harmony 650 (toetsenbord functionaliteiten natuurlijk uitgesloten)

Bestaat er een optie dat ik het systeem kan laten opstarten nadat ik op de logitech AB een signaal heb gegeven, zo ja wat heb ik hier voor nodig ? wellicht een IR reciever oid ?
Er zijn overal IR USB receivers te koop op het internet. Dus ik denk dat dit geen probleem is.
Ze worden vaak met een afstandbediening aangeboden, maar je kan ze ook zo kopen. Check Ebay bv.
Om het systeem snel op te laten starten, hoeveel winst boek ik hiermee als ik mijn HDD door een SSD vervang ?
SSD is zeker geen slecht idee. Hoeveel verschil er tussen die twee is, kan men moeilijk zeggen.
Het zal vrij fors zijn, vermoed ik.

Maar waarom een systeem steeds opnieuw opstarten als er ook een slaapstand bestaat in Windows?
Als je dat consequent hanteert, hoef je nooit lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
6GB ram is inderdaad niet nodig. Voor wat je aangeeft is 2GB normaliter voldoende tenzij je echt heel erg gaat multitasken. Zou zelf meer uit gewoonte wel voor de 4GB gaan.
wd200 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:15:

Hoe snel start je systeem nu? 1m30s ofzo bij clean install, iets van 2m met een antivirus en wat andere troep die je erbij zet ;)? Hangt voornamelijk af van de snelheid waarmee je door je bios heenkomt, maar met een beetje SSD kan je rekening houden met grofweg iets van 20-30s vanaf de aanknop tot je desktop. Geeft je hopelijk iets gevoel van het verschil. Verder start de pc programma's e.d. ook vlotter op uiteraard, 5 minuutjes SSD's googlen geeft je vast een nog duidelijker gevoel hierover.

Kortom: Zeker de moeite als je het systeem van de uitstand lekker snel wil gebruiken op je TV.

[ Voor 5% gewijzigd door Foritain op 12-08-2012 00:52 ]