Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

asus laptop weigert eigen software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers

Sinds gister heb ik de nieuwe a55vd van asus , maar omdat er zoveel rompslomp
aan trial software op stond ,heb ik een schone install gedaan met m,n eigen schijf van Windows 7 .

Deze Windows draait nu , maar als ik asus software wil installeren zoals asus live update en power4gear enz
werkt t niet er word gezegd dat t geschikt is voor asus computer ?? terwijl dit toch echt een laptop van asus is!!

Iemand enig idee wat dit kan zijn en mij zou willen helpen...

Groetjes Richard

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geef me 1 goede reden waarom je er uberhaup al die Asus bloatware op zou willen hebben :?
Het voegt niks toe, vertraagt hooguit, en alle drivers zijn van internet te plukken want toch standaard hardware.

Mijn beste tip: gewoon lekker NIET installeren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ook heb ik een gele vraagteken bij :
pci simple communications controller ??

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:30:
Geef me 1 goede reden waarom je er uberhaup al die Asus bloatware op zou willen hebben :?
Het voegt niks toe, vertraagt hooguit, en alle drivers zijn van internet te plukken want toch standaard hardware.

Mijn beste tip: gewoon lekker NIET installeren :)
ik vond power4gear hybrid wel gemakkelijk vandaar ;) en ik t beetje vaag vond dat asus eigen software niet slikt
en waaraan dat zou kunnen liggen ?? (ben nogal leergierig ) vandaar

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:31:
ook heb ik een gele vraagteken bij :
pci simple communications controller ??
;( krijg die melding maar niet weg , heel google al gezocht voor driver

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Even iets van Driver Genius downloaden, dan krijg je iig een naampje van het stukje hardware wat je zoekt. Meestal is die Pci simple communication controller een Modem.

Verwijderd

Topicstarter
melvinnie schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:58:
Even iets van Driver Genius downloaden, dan krijg je iig een naampje van het stukje hardware wat je zoekt. Meestal is die Pci simple communication controller een Modem.
thnx voor de gouden tip wat een ideaal programma _/-\o_ deze blijf ik zekers gebruiken in de toekomst !!

gele vraagtekentje is weg en heeft nog 11 andere drivers geupdate ideaal dus

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 08:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee of gouden tip waarom asus software niet werkt of zich niet laat installeren.

heb wel alle partities verwijderd en opnieuw ingedeeld (2 partities) en toen schone install gedaan van windows 7

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
melvinnie schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:58:
En toch weer nodeloze troep installeren op een verse install... :(
Je had ook het PCI ID kunnen uitlezen in de device manager, en daarop kunnen googlen en zo de juiste driver kunnen opzoeken.

Maar je moet wel goed kunnen filteren in de zoekresultaten. Het is werkelijk vreselijk welke van advertenties vergeven spam-sites je allemaal tegenkomt als je zoekt naar drivers van hardware. Met gigantische "DOWNLOAD HIER!!!" knoppen die alleen maar verwijzen naar commerciele tooltjes of naar dubieuze executables die alle problemen wel even voor je zullen oplossen. Yeah, right. Ik wordt er werkelijk een beetje misselijk van.

De driver voor mijn Renesas PCI-x USB3 kaartje heb ik uiteindelijk ergens van de Intel site vandaan gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door joopv op 10-08-2012 08:44 ]

Verwijderd

Op de driver download site heb je voor jou laptop ook een utilitie die ATKACPI heet?
Dat is namelijk de eerste asus utilitie die je moet installeren voordat je de rest kan installeren.

Als je deze geïnstalleerd heb herkend hij je laptop weer als asus laptop, ..... Raar maar waar. :-)

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
joopv schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:43:
[...]

En toch weer nodeloze troep installeren op een verse install... :(
Je had ook het PCI ID kunnen uitlezen in de device manager, en daarop kunnen googlen en zo de juiste driver kunnen opzoeken.

Maar je moet wel goed kunnen filteren in de zoekresultaten. Het is werkelijk vreselijk welke van advertenties vergeven spam-sites je allemaal tegenkomt als je zoekt naar drivers van hardware. Met gigantische "DOWNLOAD HIER!!!" knoppen die alleen maar verwijzen naar commerciele tooltjes of naar dubieuze executables die alle problemen wel even voor je zullen oplossen. Yeah, right. Ik wordt er werkelijk een beetje misselijk van.

De driver voor mijn Renesas PCI-x USB3 kaartje heb ik uiteindelijk ergens van de Intel site vandaan gehaald.
Je moet wel weten wat je installeerd ;) Je krijgt gewoon netjes de installer + inf bestanden dus die kan je ook gewoon in Device Manager installeren/updaten.... Driver Genius is geen troep, dat haal je er gewoon weer af als je klaar bent :)

Verwijderd

Topicstarter
@ melvinnie en legends71

Thnx jongens t is me gelukt , asus software werkt weer enne driver genius blijf ik zeker gebruiken in de toekomst @ melvinnie,s methode;)

klasse deze hulp en leuke site tweakers.net

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:23
DeviceID opzoeken in www.PCIDatabase.com voor de volgende keer.
Pagina: 1