iMac G5 start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 23:50
Ik heb een Imac g5 gekregen. Hij wil niet opstarten van de HDD. De HDD is in orde en het besturingssysteem lijkt er ook op te staan. Weet iemand hoe het komt dat ie niet wil opstarten.

Ik heb een dmg bestand gedownload van leopard (mac os x leopard) en deze omgezet naar ISO formaat en met Imgburn gebrand (onder windows 7). De Imac herkent deze disc niet. Verschijnt niet als ik met alt ingedrukt opstart en dvd er in doe. Ook extern via usb dvd-rom speler lukt het niet. De interne dvd speler is goed. Het enige dat ie pakt is een apple diagnostic cd, deze heb ik ook gedownload en gebrand. Ik heb gelezen dat verschillende mensen succesvol onder windows een mac dvd hebben gebrand en dat het dan werkt

Zou de Imac een orginele installatie dvd wel herkennen of is er meer aan de hand met deze Imac G5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vreemd probleem. De G5's staan er om bekend stuk te gaan door lekkende condensatoren maar de DVDdrive heeft daar verder niet zo veel mee te maken.

Weet je zeker dat je een goede Leopard (10.5) image hebt (en niet Snow Leopard) en dat je die goed gebrand hebt (op een dual-layer DVD)? Dus ook geen Leopard voor Hackingtosh of wat dan ook, je moet de echte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebo
Ja ik heb leopard 10.5 en op dual layer gebrand, de retail.
Ik heb van iemand een usb stick meegekregen, die zou het moeten doen volgens hem, maar doet het ook niet

[ Voor 47% gewijzigd door siebo op 09-08-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

als je de DVD in een andere PC of Mac doet, wat zie je dan als je de schijf opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een iMac 20" G5 staan met hetzelfde euvel, daarbij heb ik een aparte bootable partitie gemaakt op de HD met de ISO er op extracted zeg maar en daarvan geinstalleerd.

Volgens mij moet je ook iets kunnen doen met een FireWire kabel om zo de Mac te laten booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebo
ik heb software op me pc waarmee ik de mac dvd kan lezen (mac drive) . dan zie ik op de dvd staan

ik zie staan (in windows) heb geen andere mac :

http://www.uploadarchief.net/files/download/mac.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebo
@computeraap : ja je kan de imac in firewire modus opstarten, dan gedraagt ie zich als firewire hdd heb ik begrepen.

Hoe heb je dat precies gedaan dat bootable maken? Ik heb wel sata naar usb verloopje, dus kan de hdd uit de imac halen en op pc usb poort aansluiten..

Verwijderd

siebo schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:50:
@computeraap : ja je kan de imac in firewire modus opstarten, dan gedraagt ie zich als firewire hdd heb ik begrepen.

Hoe heb je dat precies gedaan dat bootable maken? Ik heb wel sata naar usb verloopje, dus kan de hdd uit de imac halen en op pc usb poort aansluiten..
Op de Windows PC poort weet ik het niet... maar als firewire target en/of externe schijf zou je waarschijnlijk vanuit een andere mac via schijfhulpprogramma de disk kunnen preppen met een image van bijv. leopard of tiger.
Pagina: 1