Cd's Vinyl categorie V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een x periode terug had ik mijn cd collectie op V&A staan. Die heeft daar een tijdje gestaan en ik heb daar redelijk wat van verkocht. Helaas kreeg ik een paar weken later een berichtje van een modje, helaas de conversatie kwijt, dat mijn advertentie verwijderd was omdat het niet gerelateerd was aan de technische achtergrond van Tweakers.net.

Soit, ik heb daar op geantwoord dat ik het jammer vond en dat ik het niet helemaal eerlijk vond gezien het feit dat er ook categorieën zijn in V&A die ook niet tech gerelateerd zijn. Helaas heb ik hier verder geen antwoord op gekregen.

Mijn verbazing was dan ook groot toen ik een aantal weken geleden dit topic tegenkwam,
Het grote vinyl vraag & aanbod topic

Mag ik hieruit opmaken dat het nu dus ook is toegestaan om een dergelijk topic te starten maar dan voor cd's?

Persoonlijk ben ik van mening dat een dergelijke categorie prima terecht kan ergens in de categorie draagbare media of supplies op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 18:23
Gezien dit eerder het forum betreft dan V&A, schop ik hem even naar Lieve Adjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neemt een aanloop.......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Kicken is niet nodig. De Adjes lezen alles en zullen heus wel reageren. Dat het niet direct is, kan zijn omdat ze bijvoorbeeld nog wat moeten overleggen met elkaar

Wees geduldig. Je CD collectie wordt niet ineens een stuk minder waard als je een paar dagen moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan was een kennisgeving een kleine moeite geweest toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misha: waarom kan er geen categorie voor audio (media?) worden toegevoegd? We hebben wél een categorie voor boeken en zelfs een voor koffiezetapparaten (waarom heet dat niet "huishoudelijke apparaten"? :?) We hebben ook een categorie voor games, dus de mogelijkheid dat het om illegaal spul gaat is ook niet echt een tegenargument tegen zo'n categorie. Dus, om het weer om te draaien: waarom kan die categorie er niet bij komen in V&A?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik snap niet helemaal waar je reactie vandaan komt. Ik zeg nergens iets over dat het niet mag in V&A of in het forum. Ik geef ook helemaal geen argumenten waarom het niet zou mogen, en heb het al helemaal niet over illegale handelswaren gehad.

Ik ga niet over V&A en de Adjes kunnen zelf prima beslissen of ze een dergelijk topic OK vinden voor op het forum. Dat ga ik niet beslissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je zei dit:
Misha schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:00:
Gezien dit eerder het forum betreft dan V&A
Het probleem is dat er in de eerste instantie geen plek is in V&A voor het openen van dergelijke producten. De workaround van de topicstarter is dan een topic openen voor hetzelfde, maar mijn vraag is: waarom is dat überhaupt nodig? Een categorie erbij stoppen in V&A is een veel betere oplossing dan een topic openen waar alles in gedumpt wordt.

De rest van mijn post dekt alvast in tegen de mogelijke tegenargumenten die ik ertegen kan verzinnen: het feit dat CD's geen tweakbare producten zijn (want dat zijn koffiezetapparaten ook niet) en het feit dat mensen theoretisch illegale audio zouden kunnen verkopen (want dat kan bij games ook al). Dus: waarom voegen we niet gewoon die categorie toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zie ik weer een advertentie voorbij komen waarin dvd's worden aangeboden. Mag het nu wel of niet?

Iemand die een beslissend antwoord kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb Floppus even op dit topic gewezen, die kan hier vast meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het geval van vinyl, is er na overleg besloten het in eerste instantie bij wijze van proef een kans te geven in een topic op het forum. De hoofdreden zijnde dat het om een zeer beperkt groepje intimi gaat die meer in de verzamelaarsfeer zitten waar ze op het forum ook over praten. Met de verwachting dus dat het niet groot commercieel, en kleinschalig is. Je ziet dat ook terug in de activiteit van het topic. Intimi zouden elkaar via V&A met de beperkte houdbaarheid sowieso niet echt terugvinden. Als die inschatting onjuist zou zijn gebleken - of zal blijken - wordt de proef ook gewoon gestopt.

Voor CDs geldt een veel breder publiek, waarmee er ook geen enkel overzicht te houden zou zijn om dat in topicvorm te doen. Wel vind ik het een goed punt dat we daar prima een hoekje voor zouden kunnen inrichten in de huidige V&A sectie. Ik weet niet of categoriën in V&A en PW inmiddels al gesplitst zijn, dat lijkt me wel een vereiste (of misschien wel niet...)

Ik weet niet wie op dit moment de bepalende factor is of een categorie toegevoegd wordt, maar ik zal in ieder geval even iemand hierheen wijzen die dat vast wel weet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
NMe schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:28:
Je zei dit:

[...]

Het probleem is dat er in de eerste instantie geen plek is in V&A voor het openen van dergelijke producten. De workaround van de topicstarter is dan een topic openen voor hetzelfde, maar mijn vraag is: waarom is dat überhaupt nodig? Een categorie erbij stoppen in V&A is een veel betere oplossing dan een topic openen waar alles in gedumpt wordt.

De rest van mijn post dekt alvast in tegen de mogelijke tegenargumenten die ik ertegen kan verzinnen: het feit dat CD's geen tweakbare producten zijn (want dat zijn koffiezetapparaten ook niet) en het feit dat mensen theoretisch illegale audio zouden kunnen verkopen (want dat kan bij games ook al). Dus: waarom voegen we niet gewoon die categorie toe?
De categorie zelf toevoegen zou kunnen bij voldoende animo en als het past binnen de visie die we hebben als Tweakers in geheel. Zaken die eens in de zoveel tijd voorbij kunnen komen wil ik niet direct een eigen categorie geven. Imho hoort koffiezetapparaten er ook niet bij. Anders hebben we binnen de kortste keren een wildgroei aan categorieën met weinig activiteit en voegt het uiteindelijk erg weinig toe.

Het toevoegen van een categorie die enkel zichtbaar is in V&A is verder wel gewoon mogelijk. Als we cd's e.d. echter gaan toestaan om entiteiten te worden in onze database, dan zal dat wel wat implicaties gaan hebben op de manier waarop wij producten opbouwen, relateren aan relevante overige entiteiten en navigeren tussen deze entiteiten. Daar zal dan uiteindelijk wel wat meer denkwerk bij komen dan "enkel een categorie toevoegen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
Voor Vinyl hebben we een uitzondering gemaakt omdat er meer dan incidentele vraag was en het niet ergens anders in V&A kon. Ik zal eens kijken wat we voor CD's kunnen/willen doen. De hamvraag is : is er voldoende animo? Nu is er één verzoek en da's te weinig.

[ Voor 18% gewijzigd door zeef op 20-08-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of je er een aparte categorie voor moet maken kan je over dimdammen. Persoonlijk denk ik dat het gewoon ergens bij kan.
Als je deze neemt bijvoorbeeld

http://tweakers.net/aanbod/cat/69/(re)writable-media.html

Daar staan welgeteld 13 advertenties in. Om het over de categorie autoradio's maar niet eens te hebben. Die heeft blijkbaar ook bestaansrecht.

Ik zou 1 groep maken waar software, games, dvds, cd's, lp's bij elkaar onderverdeeld zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Het probleem is dat een categorie niet alleen in V&A staat maar overal. Ook in de Pricewatch bijvoorbeeld. Daarom zijn we terughoudend met het aanmaken of wijzigen.

Vooralsnog denk ik aan een optie als eenzelfde topic zoals bij vinyl. Als er voldoende animo is kunnen we altijd nog kijken of we iets in V&A gaan opnemen. Let wel : Dit moet ik eerst nog even met de moderators overleggen. Dus niet meteen na lezing een topic openen!

Er is in alle jaren nauwelijks of geen vraag naar geweest, ik begrijp goed dat je graag van je CD's af wil maar dat is voor mij geen reden om daar nu een V&A categorie voor te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

zeef schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:59:
Het probleem is dat een categorie niet alleen in V&A staat maar overal.
Misha schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:26:
Het toevoegen van een categorie die enkel zichtbaar is in V&A is verder wel gewoon mogelijk.
Wat is het nou? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De categorie bestaat overal maar is publiek alleen zichtbaar in V&A.

[ Voor 28% gewijzigd door zeef op 21-08-2012 00:36 ]

Pagina: 1