[Linux] Goede guide?

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hallo allemaal...

Ik ben op zoek naar een goede guide die mij de principes van linux uitlegt. Ik weet de Linux versies van de DOS commando's allemaal wel, ik weet ook wel hoe ik gebruikers aan moet maken, hoe programma's moet starten enzo...

Maar ik mis "the point"...ik weet niet waar alle configuratiebestanden terecht komen, waar alle directories als /etc/ en dergelijke nou precies voor dienen, je snapt wel wat ik bedoel.

Wie kan me naar een goede guide toewijzen die mij dit allemaal goed uitlegt? Bedankt :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

dat verschilt per distro natuurlijk een beetje. Onder debian staat dat vrij goed vermeld in /usr/doc/, maar eerlijk gezegd ben ik een goede guide ook nog niet tegengekomen.

• Knakker
Ik heb op dit moment op de PC van m'n zusje (die naast me staat) Slackware draaien zonder GUI zoals KDE of GNOME - dus alles de shell zeg maar. Slackware omdat ik het opzetten van een goede server wil testen en Slackware daar (naar zeggen) gewoon het beste voor is.

Installeren van zoiets kan iedereen - zelfs slackware gaat volautomatisch, net zoals Windows, zeg maar ;)

Verwijderd

Op de site van slackware staat een hele goede handleiding waar de globale indeling van bestanden en dirs in een slackware systeem staan uitgelegd. Een aanrader en nog gratis ook. Heeft mij goed geholpen.

• Knakker
Je hebt gelijk, en ik heb hem gevonden...ik ben hem zelfs nu aan't lezen :)

http://www.slackware.com/book/

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

kijk eens op http://home.student.utwente.nl/j.j.m.huijts/

is een leuke handleiding!! Heb hem niet zelf geschreven.. maar ik heb er wel veel baat bij gehad toen ik vroeger (wat klinkt dat oud) begonnen ben met linux!

edit:
typen is moeilijk :o

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een best goed boek voor linux in een netwerk-omgeving: "Linux: Networking for your office". Het is engels, maar beschijft (op basis van RedHat) hoe je linux kan gebruiken ipv windows. Hierin staat hoe je het eea kan configureren.
Pagina: 1