Toon posts:

Modulair of niet-modulair

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Corsair Obsidian 550D behuizing gekocht om een nieuwe PC mee te bouwen. De meeste componenten die ik in m'n PC ga plaatsen heb ik uit de best buy guide gehaald, omdat ik in andere bronnen ook goede ervaringen lees over deze onderdelen.

Nu twijfel ik alleen nog over de voeding, namelijk de Corsair Enthusiast TX650M. Deze is niet modulair uitgevoerd, wat betekent dat ik veel overbodige kabels in m'n kast ga krijgen. En dat vind ik juist niet wenselijk aangezien de behuizing die ik heb gekocht nu niet bepaald de beste airflow heeft. Ook zit er in de Obsidian 550D een speciaal compartiment voor de bekabeling, waar ik uiteraard gebruik van wil maken, maar dan moeten de kabels (van o.a de voeding) wel lang genoeg zijn.

Is het in mijn geval aan te raden om juist te kiezen voor een modulaire voeding zoals de Corsair Professional AX650 650W? Ik wil namelijk absoluut niet besparen op een voeding aangezien ik slechte ervaringen heb met goedkope voedingen.

Alvast bedankt,

Vippa

Verwijderd

De TX650M is semi-modulair, maar doordat die maar twee PCI-e connectors heeft is het best wel nutteloze voeding. Je kunt namelijk maar max één high-end videokaart aansluiten zonder verloopjes te gebruiken (en verloopjes gebruiken bij een modulaire voeding slaat nergens op) En voor één high-end videokaart is een 650W voeding normaal gesproken totaal nutteloos. Of te wel de TX650M is een een vreemde voeding welke bijna voor niemand een goede koop is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:58:
De TX650M is semi-modulair, maar doordat die maar twee PCI-e connectors heeft is het best wel nutteloze voeding. Je kunt namelijk maar max één high-end videokaart aansluiten zonder verloopjes te gebruiken (en verloopjes gebruiken bij een modulaire voeding slaat nergens op) En voor één high-end videokaart is een 650W voeding normaal gesproken totaal nutteloos. Of te wel de TX650M is een een vreemde voeding welke bijna voor niemand een goede koop is.
Dat is denk ik ook de reden geweest waarom ik m'n vraagtekens bij deze voeding heb gezet. Mijn gevoel zegt dat de AX650 een van de betere voedingen is in het 600-700 watt segment. Ik zou in principe al voldoende hebben aan een 550 watt voeding, maar die zijn vaak niet modulair uitgevoerd en degene die dat wel zijn, zijn bijna even duur als de AX650. Mijn voorkeur gaat dus sterk uit naar de AX650. Is dit een goede keuze? Nogmaals, ik bespaar liever niet op onderdelen, tenzij er goedkopere alternatieven zijn de exact dezelfde prestaties leveren .

Verwijderd

Uit welke onderdelen bestaat het systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:05:
Uit welke onderdelen bestaat het systeem?
Wat ik al heb:

Corsair Obsidian 550D
Samsung 830 series 128GB
Asus HD 7770

Wat ik ga bestellen (en dus eventueel nog aan te passen):

Intel Core i5 3570K Boxed
Gigabyte GA-Z77X-D3H
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue
Seagate Barracuda ST2000DM001

...en dan waarschijnlijk deze erbij:

Corsair Professional Gold AX650

Verwijderd

Dit systeem verbruikt nog lang geen 200W, 150W max ongeveer. Al neem je 4 HD7770's dan nog is de Corsair AX 650W overdreven. Een goede 550W voeding kan met vier HD7770's prima zijn. Ik zou dus voedingen zoeken in een iets andere categorie. :)

pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE zou ik kiezen hele goede en stille voeding voor een mooie prijs. Kan zelfs prima een tweede HD7770 aan en de kabels die je niet gebruikt kun je met jouw behuizing perfect weg werken.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:14:
Dit systeem verbruikt nog lang geen 200W, 150W max ongeveer. Al neem je 4 HD7770's dan nog is de Corsair AX 650W overdreven. Een goede 550W voeding kan met vier HD7770's prima zijn. Ik zou dus voedingen zoeken in een iets andere categorie. :)
Ik geloof dat er ruimte voor uitbreiding is. In m'n oude PC heb ik ook meerdere keren mijn videokaart geüpgraded, zonder de rest van mijn onderdelen up te graden. Ik wil m'n computer graag zo stil mogelijk houden, en die AX650 scoort wat dat betreft erg hoog. Daarbij heeft ie een 80 plus gold label en is ie ook nog eens modulair.

Kun jij mij een voeding noemen die stil (laten we zeggen, stiller dan de Corsair HX650W) en modulair is, voor minder dan €120?

EDIT: Volgens deze PSU calculator van Asus, heb ik voldoende aan een 400 watt voeding. Voor het gemak heb ik voor de 5770 gekozen, die iets meer energie verbruikt dan de 7770. Aan een 350 watt voeding zou ik dus al voldoende moeten hebben, maar welke?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/QaPP

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 22:27 ]

Verwijderd

Aantal watt is niet van belang gaat om het vermogen op de 12V, kwaliteit en prestaties. Beter gebruik je dus ook geen PSU calculator want die zitten er nog al eens naast.
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:14:
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE zou ik kiezen hele goede en stille voeding voor een mooie prijs. Kan zelfs prima een tweede HD7770 aan en de kabels die je niet gebruikt kun je met jouw behuizing perfect weg werken.
Wel gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:38:
Aantal watt is niet van belang gaat om het vermogen op de 12V, kwaliteit en prestaties. Beter gebruik je dus ook geen PSU calculator want die zitten er nog al eens naast.

[...]

Wel gezien?
Ik ben totaal niet bekend met de meeste merken, deze kende ik dus nog niet. :P Bij de winkel waar ik m'n spullen ga bestellen hebben ze echter alleen de 450w, 550w en 600w editie. De 450 watt (Super Flower Golden Green SF-450P14XE) is net zo goed qua prestatie als de 400w die jij mij aanbeveelt, lijkt mij? Hij is gelukkig ook maar een tientje duurder dan de 400w.

EDIT: Wat vind je van deze: Enermax Liberty ECO 400W?. Nevermind, ik ben er al uit. Ik bestel die 400w Super Flower gewoon bij de goedkoopste winkel via Tweakers. Dan ben ik maar €63,70 kwijt voor de voeding, dat scheelt toch de helft ten opzichte van de AX650.

Bedankt voor je hulp _/-\o_ , deze mag dicht.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 23:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:49:
[...]
Super Flower Golden Green SF-450P14XE) is net zo goed qua prestatie als de 400w die jij mij aanbeveelt, lijkt mij? Hij is gelukkig ook maar een tientje duurder dan de 400w.
Ja die is net zo goed.
EDIT: Wat vind je van deze: Enermax Liberty ECO 400W?. Nevermind, ik ben er al uit. Ik bestel die 400w Super Flower gewoon bij de goedkoopste winkel via Tweakers. Dan ben ik maar €63,70 kwijt voor de voeding, dat scheelt toch de helft ten opzichte van de AX650.
De Enermax Liberty ECO II 400W is nogal duur.
Pagina: 1