Iemand met SED-kennis die me kan helpen?
Ik ben bezig om met Sed een nieuw Geektool-script te schrijven. Dat lukt ook aardig, d.w.z. het script draait netjes en toont precies de informatie die ik wil zien, echter het lukt me niet om een newline te krijgen. Alle informatie verschijnt dus in één bulk zonder nieuwe regels in Geektool. Het liefst wil ik op de plek waar in de bron de passage <![CDATA voorkomt (deze wordt nu uitgefilterd in regel 16 in het script) naar de volgende regel springen+extra lege regel ertussen. Ik heb tevergeefs een aantal dingen geprobeerd met / en \ en en \n en '$' en noem maar op, zoals:
en
Laatstgenoemde leverde wel een newline op, maar enkel voor het eerste voorkomen van CDATA, maar niet voor alle volgende voorkomens. De eerst genoemde oplossing zou juist op de Apple goed zou moeten werken, maar die doet het in zijn geheel niet.
Ik ben bezig om met Sed een nieuw Geektool-script te schrijven. Dat lukt ook aardig, d.w.z. het script draait netjes en toont precies de informatie die ik wil zien, echter het lukt me niet om een newline te krijgen. Alle informatie verschijnt dus in één bulk zonder nieuwe regels in Geektool. Het liefst wil ik op de plek waar in de bron de passage <![CDATA voorkomt (deze wordt nu uitgefilterd in regel 16 in het script) naar de volgende regel springen+extra lege regel ertussen. Ik heb tevergeefs een aantal dingen geprobeerd met / en \ en en \n en '$' en noem maar op, zoals:
code:
1
| sed 's/CDATA/\'$'\n/g' | |
en
code:
1
2
| sed 's@\<\!\[CDATA\[@test \ @g' | |
Laatstgenoemde leverde wel een newline op, maar enkel voor het eerste voorkomen van CDATA, maar niet voor alle volgende voorkomens. De eerst genoemde oplossing zou juist op de Apple goed zou moeten werken, maar die doet het in zijn geheel niet.
code: Livep2000 rss feed
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| #!/bin/sh URL="http://feeds.livep2000.nl/?r=12,13&d=1,2,4" echo Bron: Livep2000.nl echo curl "$URL" | sed s/"<rss".*"+xml'\/>"//g | sed 's@<link>[^<]*</link>@@g' | sed 's@<pubDate>[^<]*</pubDate>@@g' | sed 's@<guid[^<]*</guid>@@g' | sed 's@<geo:long>[^<]*</geo:long>@@g' | sed 's@<geo:lat>[^<]*</geo:lat>@@g' | sed 's@<i [^<]*</i>@@g' | sed 's@<!\[CDATA\[@@g' | sed s/"<description>"/""/g | sed s/"<\/description>"/""/g | sed s/"<br\/>"//g | sed s/"<item>"/""/g | sed s/"<title>"/""/g | sed s/"<\/item>"/""/g | sed s/"<\/title>"/""/g | sed s/"<\/channel>"/""/g | sed s/"<\/rss>"/""/g | sed s/"\]\]"/""/g | fmt -100 |