Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 13:58
Ik ben nu een systeem aan het samenstellen maar de kast (fractal r4) past niet netjes omdat mijn plafond schuin loopt.
Dit kan ik oplossen door mijn hele ophangrails te gaan verbouwen of door de pc onder een hoek te zetten.
De vraag is nu is dat schadelijk voor een hdd, blu-ray, etc?

Of kan ik beter gaan kijken naar een andere kast waar wel een full atx inpast met een max hoogte van 41x55x45. (bxdxh)?

Nog een probleem is dat het een wifi dode spot is kwam ik vanavond achter. Komt waarschijnlijk door de brakke ziggo ubee. Welke oplossing het beste, nieuwe router of powerline gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-08-2012 20:39 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Maakt niks uit.

• icecreamfarmer
Zeker weten? Ik meen mij iets te herinneren dat optische drives altijd rechtop moeten staan.

Verwijderd

HDD vindt dat geloof ik niet bijzonder leuk maar ik weet het niet zeker.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 23:00

Baggeraar

Wat een gebagger..

harddisks moeten altijd ofwel horizontaal, ofwel verticaal staan voor een goede levensduur. Staat ook in de technische specificaties van bijna alle fabrikanten volgens mij.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:44:
[...]

Zeker weten? Ik meen mij iets te herinneren dat optische drives altijd rechtop moeten staan.
Maakt niets uit.
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:45:
HDD vindt dat geloof ik niet bijzonder leuk maar ik weet het niet zeker.
Alleen bij oude schijven is dit een probleem zijn en dan alleen als je na lange tijd veranderd van liggen naar staan of andersom. Met moderne schijven is het geen probleem

Dus ja dit kan prima.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Als je toch voor een andere behuizing gaat kijken, zijn hier de kasten die aan je specs zouden voldoen: http://tweakers.net/price...wVTgG_iqFm4TJj4Oc-QjzPL8B

De Define R3 is wel groot genoeg, dus misschien kan je die in overweging nemen.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53

weebl

YARR!

Harde schijven zijn eigenlijk vliegwielen als ze draaien. Door de gyroscopische krachten vinden ze het niet leuk om gekanteld te worden als ze aan staan. Maar als ze eenmaal draaien onder een bepaalde hoek die zo blijft, lijkt me niet dat er veel mis mee kan gaan.

• icecreamfarmer
Yorin schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:47:
Als je toch voor een andere behuizing gaat kijken, zijn hier de kasten die aan je specs zouden voldoen: http://tweakers.net/price...wVTgG_iqFm4TJj4Oc-QjzPL8B

De Define R3 is wel groot genoeg, dus misschien kan je die in overweging nemen.
Het is idd maar 1,5cm verschil.
Een andere oplossing waar ik aan zat te denken waren de lian li kastjes maar volgens anandtech kan ik dan net zo goed een mAtx nemen omdat er amper ruimte is voor de uitbreidingsloten.
Overigens vind ik de fortress ft03 ook wel een mooie kast maar dan komt het geheel weer duurder uit.

• icecreamfarmer
Eigenlijk zoek ik vooral een kast die minder hoog is, ik hoef geen 7hdd's kwijt aan 1 optical, 1 a 2 hdd en 1 ssd heb ik genoeg.

De FT03 zou wel passen want ik heb ook een ruimte met genoeg hoogte maar niet genoeg diepte.

Nog een vraag, ik zie wel kasten die zouden kunnen maar die hebben usb2, als ik die op de header van usb3 aansluit heb ik daar dan usb3 of denk ik te makkelijk?

[ Voor 26% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-08-2012 20:58 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nog een vraag, ik zie wel kasten die zouden kunnen maar die hebben usb2, als ik die op de header van usb3 aansluit heb ik daar dan usb3 of denk ik te makkelijk?
Dat werkt helaas niet. De header past sowieso niet eens. USB3 header is anders en heeft meer pinnen op een andere positie.

• icecreamfarmer
PilatuS schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:28:
[...]

Dat werkt helaas niet. De header past sowieso niet eens. USB3 header is anders en heeft meer pinnen op een andere positie.
Dat is verdomd jammer want veel htpc kasten die ik kwijt kan en betaalbaar zijn missen usb 3 en ondanks dat ik geen apparaten heb die het aankunnen lijkt het mij met het oog op de toekomst verdomd handig.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik had precies dezelfde vraag over USB3 voor mijn coolermaster centurion 5 kast
Ik zag al de usb3.0 aansluiting op het moederbord anders was dan 2.0
zijn er ook geen nadere oplossingen voor? dat ik alleen een losse usb 3.0 conntector + kabel koop en er zelf in vast lijm oid?

• icecreamfarmer
En niet te vergeten een kast die eruit ziet als een ft03 maar dan voor atx?
Ik vind vooral het slotloading maganisme mooi gedaan zodat er geen lelijke panelen aan de kast zitten.

Verwijderd

Was het niet zo dat vroeger de fans ook scheef konden 'groeien' als ze niet recht in de kast gemonteerd waren?
Pagina: 1