Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Ik heb geen flauw idee waar dit topic thuis hoort - indien dit de verkeerde categorie is, graag een schop naar de juiste :)

Oke, ik zit met een zwaar irritant probleem waar ik zelf niet meer uit kan komen. Op mijn werk hebben wij een exchange server (2003) en natuurlijk een website. Via onze domeinnaam hebben we onze mail-record gewijzigd naar onze exchange server (werkt allemaal perfect tot daar aan toe).

Nu kunnen wij alleen geen mails versturen via onze website (komen niet aan?!). Daarom kunnen wij dus geen gebruik maken van Drupal, Wordpress etc puur omdat we geen mails kunnen ontvangen. Wanneer we Drupal doorkoppelen aan een privé hotmail adres werkt de boel wel, maar dit is niet echt de bedoeling.

Wie weet wat dit probleem kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Op dit moment hebben we onze mail.*domein* doorgekoppeld naar het juiste IP-adres.

[ Voor 5% gewijzigd door Strunkie op 09-08-2012 23:56 ]

^ Post is hierboven!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult in ieder geval veel specifiekere informatie moeten geven. Hoe staan de MX, A etc records ingesteld? Welke internetprovider, een smarthost, etc? En wat is nu het probleem, verzenden of ontvangen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je wel een mailbox aangemaakt op Exchange die ook daadwerkelijk gelijk is aan het mail-adres in Drupal/whatever/CMS?

En waar staat de website? In hetzelfde subnet / netwerk als de Exchange-bak? Bij een externe hostingpartij?

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 09-08-2012 20:45 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:41:
Heb je wel een mailbox aangemaakt op Exchange die ook daadwerkelijk gelijk is aan het mail-adres in Drupal/whatever/CMS?
Ja, dat mailadres bestaat gewoon.
gambieter schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:39:
Je zult in ieder geval veel specifiekere informatie moeten geven. Hoe staan de MX, A etc records ingesteld? Welke internetprovider, een smarthost, etc? En wat is nu het probleem, verzenden of ontvangen?
Op dit moment ziet onze DNS er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
-   MX  1440    10  mail.domein.com     
-   MX  1440    20  mx20.domein.com     
*   A   1440        193.23.143.101      
-   A   1440        193.23.143.101      
mail    A   1440        IP exchange server  
mx20    A   1440        213.163.67.15       
www A   1440        193.23.143.101

We maken gebruik van een zakelijk KPN pakket en hebben Windows en hebben Windows Small Business Server 2003 in combinatie met Exchange 2003.

De website wordt wel extern gehost.

[ Voor 9% gewijzigd door Strunkie op 09-08-2012 20:48 ]

^ Post is hierboven!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Komt de mail alleen niet aan vanaf de website? Of komt mail die jezelf vanaf een hotmail/gmail/etc. adres verstuurd ook niet aan?

In het eerste geval kan het namelijk zijn dat de mailserver waarmee je mail verstuurd (vaak standaard localhost in een PHP CMS) denkt dat hij de authorative mailserver is voor het domein en daarom de mail bij je mailbox op die server aflevert.

In het andere geval is het een kwestie van debuggen en kijken of je wel mail ontvangt als je de mail direct bij de exchange server aanbiedt.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Borizz schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:24:
Komt de mail alleen niet aan vanaf de website? Of komt mail die jezelf vanaf een hotmail/gmail/etc. adres verstuurd ook niet aan?

In het eerste geval kan het namelijk zijn dat de mailserver waarmee je mail verstuurd (vaak standaard localhost in een PHP CMS) denkt dat hij de authorative mailserver is voor het domein en daarom de mail bij je mailbox op die server aflevert.

In het andere geval is het een kwestie van debuggen en kijken of je wel mail ontvangt als je de mail direct bij de exchange server aanbiedt.
We kunnen alleen geen mail ontvangen vanaf onze website, voor de rest werkt het wel prima :).

Over dat localhost, zal ik even checken of daar meer functies van zijn in Wordpress / drupal.

[ Voor 6% gewijzigd door Strunkie op 09-08-2012 21:27 ]

^ Post is hierboven!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Strunkie schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:27:
[...]

Over dat localhost, zal ik even checken of daar meer functies van zijn in Wordpress / drupal.
localhost is geen PHP functie, maar de server (de computer waar de website op draait) waarmee de e-mail verstuurt wordt. Als je het probleem bij je webhosting provider aangeeft denk ik dat ze wel weten wat er mis gaat. Die kunnen je wel verder helpen.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Borizz schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:37:
[...]

localhost is geen PHP functie, maar de server (de computer waar de website op draait) waarmee de e-mail verstuurt wordt. Als je het probleem bij je webhosting provider aangeeft denk ik dat ze wel weten wat er mis gaat. Die kunnen je wel verder helpen.
Ik ga straks dan even een ticket aanmaken bij Deziweb, bedankt voor je reactie.

^ Post is hierboven!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:19
De e-mail heeft altijd op het Webhostingpakket gedraaid?

Volgens mij gebruikt Deziweb het DirectAdmin controlpanel.
Zo ja, daar even inloggen

MX Records -> Use this server to handle my emails. If not, change the MX record and uncheck this option

Deze optie moet je even uitvinken, dan zou het moeten werken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Webserver heb je zeker laten lopen. ik gok zo dat het de moeite waard is om je dns cache even te flushen

Iperf

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
xares schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:45:
De e-mail heeft altijd op het Webhostingpakket gedraaid?

Volgens mij gebruikt Deziweb het DirectAdmin controlpanel.
Zo ja, daar even inloggen

MX Records -> Use this server to handle my emails. If not, change the MX record and uncheck this option

Deze optie moet je even uitvinken, dan zou het moeten werken.
Deziweb heeft geen DNS via Direct Admin maar gebruiken hun eigen DNS systeem.

^ Post is hierboven!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:19
Die optie heeft niks te maken met de DNS.

Maar met Exim (mailserver) welke de e-mail lokaal probeert af te leveren.
Omdat het domeinnaam in de lijst staat waar hij de e-mail voor moet verzorgen.

Als je niet die optie hebt in DirectAdmin dan moet je even Deziweb mailen.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:07
Strunkie schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:47:
[...]

Deziweb heeft geen DNS via Direct Admin maar gebruiken hun eigen DNS systeem.
Kijk eens bij 'MX Records' in DA en zorg dat 'Use this server to handle my emails. If not, change the MX record and uncheck this option' deze unchecked is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok webhost.

Wat zegt de log in je exchange ?
Is het niet gewoon een probleem dat een outside ip niet naar een ander outside persoon kan mailen (voorkomen van een open relay)

spf record nog op de oude server staan ?

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 09-08-2012 22:24 ]

Iperf

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Dit heeft niets met Webdesign, Markup & Clientside Scripting te maken, dus even een tikje naar een forum waar dit beter past.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1