[Belagcom] IP-blokkering TPB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 21:12
Hey,

Sinds twee dagen is het voor mij niet meer mogelijk om via een belgacom-lijn thepiratebay.se te bereiken.
Sinds de originele blokkering via DNS, gebruikte ik de DNS van Google (8.8.8.8) maar nu lukt zelfs dit niet meer. Het lijkt er dus op dat ze zonder druk van Sabam of iets anders over zijn geschakeld naar een blokkering van IP-adressen of een range van IP-adressen.
http://tpb.pirateparty.org.uk/ en http://194.71.107.80/ invoeren lukt nog wel, wat het wel bizar maakt.

Zijn er nog mensen die dit hebben opgemerkt?

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik (Scarlet-gebruiker) heb het ook gemerkt. Ik heb gewoon in mijn hosts file dit bijgezet:
code:
1
pirateproxy.net   thepiratebay.se

Waardoor ik weer op the pirate bay kan. Yay :D

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Thepiratebay bereiken is inderdaad nog altijd geen probleem maar wat ik vreemd vind is dat deze actie gewoon uit eigen beweging wordt uitgevoerd. In Nederland gaan alle ISP's in beroep tegen de blokkering en hier doet Belgacom er gewoon nog een schepje bovenop. Ik vraag mij af waarom Belgacom deze actie onderneemt.

Het vreemde is ook dat ik via de google dns niet wordt doorverwezen naar de gekende stop-pagina maar dat de pagina gewoon niet wordt geladen.
Via OpenDNS krijg ik trouwens dezelfde uitkomst.

[ Voor 5% gewijzigd door Jef Delathouwer op 09-08-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Via de DNS van google en openDNS kom ik vanaf nu op de gekende STOP-pagina. Belgacom heeft enkel via twitter gereageerd:

[tweet] https://twitter.com/belga...status/233086562357891074 [/tweet]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[tweet]-tags zijn er niet en een vertaling zou leuk zijn ;)
Als Google translate iets van Frans snapt, dan hebben ze een gerechtelijk bevel gekregen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Raven schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:30:
[tweet]-tags zijn er niet en een vertaling zou leuk zijn ;)
Als Google translate iets van Frans snapt, dan hebben ze een gerechtelijk bevel gekregen?
Sorry, had er niet aan gedacht dat hier ook/vooral Nederlanders zitten waarvoor Frans geen plichtvak is.
Google translate heeft het bij het rechte eind maar die uitspraak ging enkel over een DNS-blokkage. Belgacom heeft dit op eigen houtje uitgebreid naar een IP-blokkering, want bijvoorbeeld gebruikers van Telenet hebben hier geen last van. Zij kunnen nog steeds via een alternatieve DNS-server thepiratebay.se bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
ondanks dat het belgacom is vind ik dat jullie wel gebruik mogen maken van onze TPB mirror gesponsoort door onze lieftallige loopjongen timkuik : www.fucktimkuik.org werkt altijd :)
Pagina: 1