Toon posts:

Is mijn voeding goed voor mijn nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe videokaart besteld en ik ben benieuwd of mijn voeding hem aankan!

Moederbord = ASRock 880GMH/U3S3
Hardeschijf = SAMSUNG HD501LJ ATA Device 500 GB
Werkgeheugen = Transcend JM1333KLN-4G 2 x 4GB 1333 DDR3
Procesor = AMD FX-8150 3,6 GHZ (125 watt max gebruik)
DVD drive = Optiarc DVD RW AD-5170A ATA Device
Videokaart = 9500 GT Nvidia 1GB DDR2
Videokaart (besteld) = XFX HD7770 Double Dissipation BLACK 1GB

Dit is alles wat ik in mijn computer heb zitten.

Hier is een foto van mijn voeding (link)
Het merk is van X-gear (Xitac)

Mijn vraag is echt of hij hem aankan. Ik weet dat er voedingen zijn die beter zijn, maar ik heb ook nog school en nog meer geld uitgeven deze maand is geen optie, ik ben wel vanplan om binnen nu en 2 maanden de voeding te vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 19:53 ]

Verwijderd

Ja gaat het prima doen.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 10:06
450W moet het wel trekken. Als je zekere wilt zijn, neem dan een 650W

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is 9500 GT Nvidia 1GB DDR2 je nieuwe of oude videokaart?

Of mis ik wat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
TECHcrime schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:04:
Zoals ik hierboven al heb gepost, er komt over 2 maanden een nieuwe voeding in, het gaat er echt om of die 450 watt hem nu pakt.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:06:
Is 9500 GT Nvidia 1GB DDR2 je nieuwe of oude videokaart?

Of mis ik wat?
De oude videokaart en ik ga hem wissellen met die 7770

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:07:
[...]

De oude videokaart en ik ga hem wissellen met die 7770
Fijn om te weten; wil je dat volgende keer in je startpost vermelden?

Het gaat krap worden; zeker als je PSU al enkele jaren oud is, dan verwacht ik dat 'ie 10 tot 25% minder vermogen levert.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:17:
[...]

Fijn om te weten; wil je dat volgende keer in je startpost vermelden?

Het gaat krap worden; zeker als je PSU al enkele jaren oud is, dan verwacht ik dat 'ie 10 tot 25% minder vermogen levert.
Ik dacht dat het wel duidelijk zou zijn om onder die ²e besteld te zetten.

De PSU is hooguit pas 1 jaar in gebruik, en met een beetje rondzoeken ben ik er achter gekomen dat de 9500 op 50 watt max zit en de 7770 op 80 watt.

Verwijderd

En waarom moest je hier een nieuw topic voor openen terwijl je deze vraag reeds gesteld hebt in je andere topic? Daar werd toch ook al gezegd dat dit waarschijnlijk wel moet lukken?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:22:
[...]

Ik dacht dat het wel duidelijk zou zijn om onder die ²e besteld te zetten.

De PSU is hooguit pas 1 jaar in gebruik, en met een beetje rondzoeken ben ik er achter gekomen dat de 9500 op 50 watt max zit en de 7770 op 80 watt.
Excuses, of ik heb het niet goed gelezen in 1 keer of ik heb gewoon een blackout :)

Anders volgende keer oude videokaart achterwege laten en gewoon "nieuwe" configuratie posten; is het in 1x overzichtelijk :)
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:25:
En waarom moest je hier een nieuw topic voor openen terwijl je deze vraag reeds gesteld hebt in je andere topic? Daar werd toch ook al gezegd dat dit waarschijnlijk wel moet lukken?
Tja, omdat een 550Ti natuurlijk een ander topic rechtvaardigd dan een 7770 :)

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 09-08-2012 20:26 ]

• MAX3400

MAX3400

/nvm

[ Voor 99% gewijzigd door MAX3400 op 09-08-2012 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:25:
Omdat ik inmiddels de voeding heb omgewisseld met een computer waar geen videokaart inzat en die dus sowieso genoeg had aan 350 watt ;)

Verwijderd

Sinds wanneer zegt "450W" iets?
Als je zekere wilt zijn, neem dan een 650W
Ben je nu serieus? :X
7(8)7 Binnen een paar jaar tot 25% inleveren. :/

Is weer zoveel mogelijk onzin advies geven in één topic dag? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt nu niet heel veel wijzer 7(8)7

Verwijderd

Zoals ik al zei, je voeding is bagger, zulke voedingen slopen je PC (letterlijk).

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:55:
[...]
Sinds wanneer zegt "450W" iets?
[...]
Ben je nu serieus? :X

[...]

7(8)7 Binnen een paar jaar tot 25% inleveren. :/

Is weer zoveel mogelijk onzin advies geven in één topic dag? :?

[...]
Zoals ik al zei, je voeding is bagger, zulke voedingen slopen je PC (letterlijk).
Over advies gesproken; het is simpel anderen af te zeiken maar iets constructiefs zelf bijdragen, is een ander verhaal.

Er zijn voldoende < 80% efficiency voedingen die na een paar jaar zwaar inzakken qua vermogen. Misschien niet allemaal 25% bij de A-merken die we kennen maar sommige merken (zeker in het goedkope segment) mogen al blij zijn als ze het 3 jaar volhouden.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 09-08-2012 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:58:
ik weet dat mijn voeding niet de beste is, het gaat me er puur om dat hij die 7770 aankan, ik ben toch van plan om over 2 maanden een goede voeding te kopen.

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 08:32
Je stelt nu wel verkeerde prioriteiten je kan beter eerst ff je voeding vervangen want straks sleept je mogelijk (opgeblazen voeding) de rest van componenten mee....

http://nl.hardware.info/p...000-r3-530w#tab:overzicht Deze voeding bijvoorbeeld is budget maar heeft toch nog kwalitatief goede componenten.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:52
[...]
Heeft jouw voeding Alzheimerelco's ofzo?

Het kan altijd zijn dat (het is vrijwel altijd zo dat) slechte voedingen eerder overlijden, of je computer eerder doen overlijden. Maar dat hij vermogen verliest lijkt mij heel raar.
TECHcrime schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:04:
Voedingen hoef je niet veel te groot te kopen als dat niet nodig is. Wanneer er alleen maar een relatief (ten opzichte van het maximum) laag vermogen wordt gebruikt, is de efficiëntie alleen maar slechter.

Nu een antwoord voor de TS:
Ik denk niet dat je een voeding met een hoger vermogen nodig hebt. Integendeel, ik zou een Corsair Builder van 430 watt nemen. ZIjn veel beter voor je computer.

En verder heb je het zelf al gezegd: 125 watt TDP voor je cpu, 80W voor je GPU. Zit je op 205 W op de 12V lijn, dus met in totaal 430 Watt aan vermogen heb je makkelijk genoeg voor je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
arnoutzw schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:04:
Je stelt nu wel verkeerde prioriteiten je kan beter eerst ff je voeding vervangen want straks sleept je mogelijk (opgeblazen voeding) de rest van componenten mee....

http://nl.hardware.info/p...000-r3-530w#tab:overzicht Deze voeding bijvoorbeeld is budget maar heeft toch nog kwalitatief goede componenten.
Deze voeding draait al een jaar super en er komt nu alleen maar een kleine 30 watt extra vermogen van de videokaart erbij

Verwijderd

MAX3400 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:00:
[...]
Er zijn voldoende < 80% efficiency voedingen die na een paar jaar zwaar inzakken qua vermogen. Misschien niet allemaal 25% bij de A-merken die we kennen maar sommige merken (zeker in het goedkope segment) mogen al blij zijn als ze het 3 jaar volhouden.
Als je zulke voedingen gebruikt dan zal de rest van de hardware ook nogal vaak vervangen moeten worden aangezien zulke voeding nogal graag hardware slopen.
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:06:
[...]

Deze voeding draait al een jaar super en er komt nu alleen maar een kleine 30 watt extra vermogen van de videokaart erbij
Eén ding kan je zeker van zijn deze voeding draait alles behalve super. Maar de enige manier om dit te bewijzen is met apparatuur van een paar duizend euro en dat heeft bijna niemand. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 21:08 ]

Verwijderd

met zon voeding is het om problemen vragen zelfde geld voor merken als sweex etc

Verwijderd

Topicstarter
marcop23 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:05:
[...]

Nu een antwoord voor de TS:
Ik denk niet dat je een voeding met een hoger vermogen nodig hebt. Integendeel, ik zou een Corsair Builder van 430 watt nemen. ZIjn veel beter voor je computer.

En verder heb je het zelf al gezegd: 125 watt TDP voor je cpu, 80W voor je GPU. Zit je op 205 W op de 12V lijn, dus met in totaal 430 Watt aan vermogen heb je makkelijk genoeg voor je systeem.
Ik ben ook van plan om eentje van corsair aan te schaffen, maar er zijn meer dingen die ik moet betalen en kopen dan alleen dingen voor mijn pc

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:08:
[...]

Ik ben ook van plan om eentje van corsair aan te schaffen, maar er zijn meer dingen die ik moet betalen en kopen dan alleen dingen voor mijn pc
Dan zou ik helemaal een andere voeding halen. Laatste dat je wil is dat de voeding onderdelen sloopt zodat je nog meer geld moet uitgeven.

pricewatch: Antec VP350P zoveel geld kost een goede voeding immers niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:06:

Eén ding kan je zeker van zijn deze voeding draait alles behalve super. Maar de enige manier om dit te bewijzen is met apparatuur van een paar duizend euro en dat heeft bijna niemand. ;)
Ik denk dat ik het beter morgen maar gewoon kan proberen, want ik krijg nu alleen maar te horen dat mijn voeding slecht is en dat ik beter een tier 1 voeding kan aanschaffen, maar nu weet ik nog steeds niet of mijn videokaart er in kan, ookal soopt mijn voeding hem, en dat gebeurdt vast niet in 1 maand tijd

• marcop23
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:08:
[...]

Toch zou ik er niet mee wachten totdat hij ontploft.

Een goede voeding zou lang mee moeten gaan, en gaat die ooit kapot, dan zou die geen overspanning mogen veroorzaken. Dat laatste is wat een slechte voeding vaak wel doet, waardoor al je hardware naar de !@#$% gaat. Dan ben je nog veel verder van huis.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:11:
[...]

Ik denk dat ik het beter morgen maar gewoon kan proberen, want ik krijg nu alleen maar te horen dat mijn voeding slecht is en dat ik beter een tier 1 voeding kan aanschaffen, maar nu weet ik nog steeds niet of mijn videokaart er in kan, ookal soopt mijn voeding hem, en dat gebeurdt vast niet in 1 maand tijd
Dat is altijd afwachten, misschien heb je geluk misschien heb je pech.

Verwijderd

Topicstarter
marcop23 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:11:

Toch zou ik er niet mee wachten totdat hij ontploft.

Een goede voeding zou lang mee moeten gaan, en gaat die ooit kapot, dan zou die geen overspanning mogen veroorzaken. Dat laatste is wat een slechte voeding vaak wel doet, waardoor al je hardware naar de !@#$% gaat. Dan ben je nog veel verder van huis.
Klopt maar de kans dat hij in 1 maand alles opblaast is klein, het gaat me er echt om dat hij hem aankan voor de komende maand

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:12:

Dat is altijd afwachten, misschien heb je geluk misschien heb je pech.
Ik zal wel geluk hebben met die 30 watt extra, aangezien ik er niks speciaals in heb zitten van extra usb poorten, draadloos netwerk kaart etc

Verwijderd

Dat zijn dan ook niet de dingen die veel stroom vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:17:
Dat zijn dan ook niet de dingen die veel stroom vragen.
sowieso 15-20 watt bij elkaar

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 19:22
Wat de mensen je hier gewoon duidelijk proberen te maken is dat je een risico neemt, en ze je daar bewust van willen maken.

Desondanks denk ik dat de voeding je videokaart wel kan trekken, maar hij zal wel tegen z'n kunnen aan zitten. Als je computer überhaupt niet opstart weet je hoe het komt :+

PS5 PSN: UnrealKazu

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:31
[...]

de TS vraagt advies, krijgt in vervolgens goed advies van iemand die er veel verstand van heeft en volgt het advies niet op 8)7

elektrische componenten en slechte voedingen / B merken gaan niet samen.
het zou wel even goed gaan, maar al je componenten die spanningsgevoelig zijn worden er gewoon niet beter op.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Verwijderd

Topicstarter
Killerbert schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:31:
[...]

de TS vraagt advies, krijgt in vervolgens goed advies van iemand die er veel verstand van heeft en volgt het advies niet op 8)7

elektrische componenten en slechte voedingen / B merken gaan niet samen.
het zou wel even goed gaan, maar al je componenten die spanningsgevoelig zijn worden er gewoon niet beter op.
Ik vroeg advies of het zou werken, daar bedoel ik meer mee ja het werkt, of nee het werkt niet. ik heb zelf al aangegeven dat ik een andere ga kopen over 1 maand, en toch iedereen zeikt je kan beter een andere halen, dat heb ik in het begin al aangegeven ;/

Verwijderd

Niemand kan zeggen of het goed gaat werken, is onbekend hoeveel deze voeding werkelijk kan leveren is daarnaast ook onbekend hoe de staat van de voeding is.

Enige wat zeker is is dat je beter een fatsoenlijke voeding kan halen.

• marcop23
Als je nou een foto neemt van de zijkant ofzo waar de maximale stromen op staan, kunnen we wel zeggen of je voeding het aankan ALS deze ook doet wat hij belooft.

Verwijderd

Topicstarter
marcop23 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:45:
Als je nou een foto neemt van de zijkant ofzo waar de maximale stromen op staan, kunnen we wel zeggen of je voeding het aankan ALS deze ook doet wat hij belooft.
ik heb al een link geplaatst vanaf het begin, in de begin post!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:44:
Niemand kan zeggen of het goed gaat werken, is onbekend hoeveel deze voeding werkelijk kan leveren is daarnaast ook onbekend hoe de staat van de voeding is.

Enige wat zeker is is dat je beter een fatsoenlijke voeding kan halen.
dat ga ik ook zeker doen wanneer ik daar het geld voor over heb!

Verwijderd

Kun je vergeten, dat is het probleem.

• marcop23
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:46:
[...]

ik heb al een link geplaatst vanaf het begin, in de begin post!
Sorry, niet gezien.

Je voeding levert volgens de specs maximaal 264W op de 12V lijn, waar de GPU en CPU gebruik van maken. En gezien 125 + 80 205 is, en je ook nog andere componenten hebt, wordt het nog vrij krap. Als die voeding dan ook nog niet doet wat hij beloofd:
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:49:
[...]

Kun je vergeten, dat is het probleem.
gaat het waarschijnlijk niet werken. Als hij dat wel zou doen, krapjes.

Oftewel, jouw voeding heeft net zo veel vermogen op de 12V als een goede 300W voeding zou doen. Die 450W die er opstaat is dus complete bullshit.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Of tijdelijk al je randapparatuur en extra apparatuur loskoppelen.
1 cpu
1 mobo
1 videokaart
1 geheugen bankje
1 schijf
1 fan

Oftewel zo weinig mogelijk stroom vragen, misschien dat je het dan red.

Verwijderd

Topicstarter
kaasaanfiets schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:00:
Of tijdelijk al je randapparatuur en extra apparatuur loskoppelen.
1 cpu
1 mobo
1 videokaart
1 geheugen bankje
1 schijf
1 fan

Oftewel zo weinig mogelijk stroom vragen, misschien dat je het dan red.
ik heb er echt al heel weinig inzitten

Verwijderd

Topicstarter
marcop23 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:58:

Sorry, niet gezien.

Je voeding levert volgens de specs maximaal 264W op de 12V lijn, waar de GPU en CPU gebruik van maken. En gezien 125 + 80 205 is, en je ook nog andere componenten hebt, wordt het nog vrij krap. Als die voeding dan ook nog niet doet wat hij beloofd:
als je alles bij elkaar optelt, kom je uit op 500 watt, dus ze zullen voor de veiligheid wel 450 watt hebben opgeschreven

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 22:42 ]

• Kazu
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:36:
[...]

als je alles bij elkaar optelt, kom je uit op 500 watt, dus ze zullen voor de veiligheid wel 450 watt hebben opgeschreven
Het gaat niet om het totale wattage, maar ook om wat die 12v rail levert. En ik denk dat marcop23 zijn berekening nog aan de voorzichtige kant is. De foto bekijk ik ook nu pas, en ik twijfel nu wel of die rail wel genoeg ampèrage kan leveren voor zo'n videokaart.

Edit: Om het dus even wat concreter te maken; er is dus wel een kans dat je computer opstart, maar mogelijk valt hij dan uit tijdens het gamen omdat je voeding simpelweg niet kan leveren wat er van hem gevraagd wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Kazu op 09-08-2012 22:53 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 15:50
Er staat ook dat je voeding het wel gaat redden. Er staat alleen bij dat je beter een kwalitatief betere voeding kunt kopen, om te voorkomen dat je onderdelen eraan gaan. De 30W extra die je nieuwe kaart gaat vragen, zou ervoor kunnen zeggen dat je voeding ploft, omdat dat vermogen waarschijnlijk allemaal op je 12V-lijn gepakt word.

Vraag me wel ineens af, wat als de mensen hier nou zeggen dat het niet kan. Leg je hem dan in de kast tot je wel geld hebt voor een nieuwe?

Verwijderd

Topicstarter
Kazu schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:50:

Het gaat niet om het totale wattage, maar ook om wat die 12v rail levert. En ik denk dat marcop23 zijn berekening nog aan de voorzichtige kant is. De foto bekijk ik ook nu pas, en ik twijfel nu wel of die rail wel genoeg ampèrage kan leveren voor zo'n videokaart.
12 volt x 22 a = 264 watt

en als je de andere lijnen er bij optrekt kom je aan de 500 watt, en er staat 450 op

264 - 125 - 80 = 59 watt over voor mijn dvd drive hardeschijf en werkgeheugen (ik kan eventueel mijn dvd drive afkoppelen want die gebruik ik toch nooit) daar bespaar ik 20 watt mee dus dan heb ik 59 watt voor hardeschijf en werkgeheugen?

Verwijderd

Topicstarter
Miglow schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:55:

Vraag me wel ineens af, wat als de mensen hier nou zeggen dat het niet kan. Leg je hem dan in de kast tot je wel geld hebt voor een nieuwe?
Dan zou het wel moeten

• Kazu
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:57:
[...]

en als je de andere lijnen er bij optrekt kom je aan de 500 watt, en er staat 450 op

264 - 125 - 80 = 59 watt over voor mijn dvd drive hardeschijf en werkgeheugen (ik kan eventueel mijn dvd drive afkoppelen want die gebruik ik toch nooit) daar bespaar ik 20 watt mee dus dan heb ik 59 watt voor hardeschijf en werkgeheugen?
Jij vergeet dat die 80 watt voor de videokaart alleen in idle mode is. En dan ook nog eens te weinig, als ik verschillende reviews er op na sla (100 is realistischer). Zodra je gaat gamen schiet dit omhoog naar 175/200 watt, wat je voeding gewoonweg niet aan kan.

Bovendien, als je 225 watt telt voor de cpu en videokaart, hou je 39 watt over. Trek daar de overige hardware nog van af, ga er dan van uit dat je voeding sowieso niet levert wat er op de zijkant staat, en je gaat de min in.

Ik probeer gewoon realistisch te zijn. Laat in ieder geval even weten hoe 't gegaan is, mocht je besluiten hem er toch aan te hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Kazu schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:03:

Jij vergeet dat die 80 watt voor de videokaart alleen in idle mode is. En dan ook nog eens te weinig, als ik verschillende reviews er op na sla (100 is realistischer). Zodra je gaat gamen schiet dit omhoog naar 175/200 watt, wat je voeding gewoonweg niet aan kan.

Bovendien, als je 225 watt telt voor de cpu en videokaart, hou je 39 watt over. Trek daar de overige hardware nog van af, ga er dan van uit dat je voeding sowieso niet levert wat er op de zijkant staat, en je gaat de min in.

Ik probeer gewoon realistisch te zijn. Laat in ieder geval even weten hoe 't gegaan is, mocht je besluiten hem er toch aan te hangen.
ik denk dat ik er morgen mijn oude voeding weer inhang die kon 20 watt meer op de v12 lijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:57:
[...]

Je kunt het niet zo optellen, zo werkt dat niet en daarnaast is de 12V die enige welke van belang is.
[q]
Kazu schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:03:
[...]

Jij vergeet dat die 80 watt voor de videokaart alleen in idle mode is.
80W is het verbruik van een HD7770 onder full load.
En dan ook nog eens te weinig, als ik verschillende reviews er op na sla (100 is realistischer). Zodra je gaat gamen schiet dit omhoog naar 175/200 watt, wat je voeding gewoonweg niet aan kan.
Zelfs een GTX 680 haalt geen eens de 200W. :p

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:15:

Je kunt het niet zo optellen, zo werkt dat niet en daarnaast is de 12V die enige welke van belang is.
Deze levert 264 watt en mijn oude 276 op de 12v (wordt steeds slimmer hier) Zou jij het aanraden om de oude voeding er terug in te zetten, die het altijd erg goed heeft gedaan, en dan de dvd drive maar loskoppelen? (15-20 watt) Die gebruik ik toch niet en dan volgende maand een goede voeding halen met genoeg watt op de 12V? Dat is denk ik de beste optie voor nu?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 23:21 ]

• Kazu
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:15:
[...]
80W is het verbruik van een HD7770 onder full load.

[...]

Zelfs een GTX 680 haalt geen eens de 200W. :p
Mijn excuses, ik ben inderdaad systeem verbruik door elkaar aan het halen met het verbruik van de kaart zelf :X

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:18:
Dat is denk ik de beste optie voor nu?
Beste optie lijkt me eerst een voeding halen en over een maand een andere videokaart ;)

Zie het als een huis, je gaat ook niet eerst de muren bouwen en erin wonen en daarna de fundering maken. Je begint met een goede basis (fundering of voeding in geval van een pc) en dan bouw je de rest wat daar op steunt.

[ Voor 31% gewijzigd door sapphire op 09-08-2012 23:31 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:29:

Beste optie lijkt me eerst een voeding halen en over een maand een andere videokaart ;)
zoals in de begon post hij is al besteld en komt morgen tussen 3 en 4 binnen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:18:
[...]

Deze levert 264 watt en mijn oude 276 op de 12v (wordt steeds slimmer hier) Zou jij het aanraden om de oude voeding er terug in te zetten, die het altijd erg goed heeft gedaan, en dan de dvd drive maar loskoppelen? (15-20 watt) Die gebruik ik toch niet en dan volgende maand een goede voeding halen met genoeg watt op de 12V? Dat is denk ik de beste optie voor nu?
Ja, maar ik had volgens mij ook al gezegd dat je beter de vorige voeding kon gebruiken.
Nee X-Gear is rommel. Beste is om hem in de kliko te gooien en de FSP te gebruiken.
En ik had ook al gezegd dat het met de FSP prima moet gaan.
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:35:
Een HD7770 max zo'n 80W dit mag geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:36:
[...]

Ja, maar ik had volgens mij ook al gezegd dat je beter de vorige voeding kon gebruiken.

[...]

[...]
Dankjewel! dan ga ik morgenvroeg mijn oude voeding terug er inzitten. met wat snelle berekingen hou ik 71 watt over voor de hardeschijf en werkgeheugen!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Sorry, SwaggerTini, dat ik zo bot reageer maar het lijkt of je van ons wel wil horen dat het gewoon gaat en dat je niets verkloot. Alsof je op zoek bent naar een zegen over je computer. Sorry, maar wij van Tweakers (en WC eend :) ) kunnen dat niet (als je begrijpt wat ik bedoel). Overal heb je wel een antwoord op, zolang je het maar kan draaien. Als je het al weet dat je toch gewoon die kaart uit gaat proberen met die voeding, of die andere waar je het in je laatste post over had, doe het dan maar ga hier dan geen advies vragen!

Ik wil je echt niet afkraken, SwaggerTini, maar zo denk ik erover. ;)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:36:
[...]

[...]

[...]
ik pak denk ik dezelfde voeding als jou, ik heb revieuws gelezen en ik zie dat die erg goed beveligd is en ook nog een 600 watt 12v pakt

Verwijderd

Enermax Pro82+ 625? Zou ik niet doen, is geen slechte voeding maar is achterhaald is een vrij oud model tegenwoordig. Daarnaast is die voor jouw systeem extreem overdreven.
[...]

pricewatch: Antec VP350P zoveel geld kost een goede voeding immers niet.
Is meer iets voor jouw systeem.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00

sapphire

Die-hard pruts0r

625w is enorme overkill voor een pc zoals je die in je startpost post hoor.

Ik heb 3 jaar met een Phenom II 955 met lichte OC (125watt + wat voor de OC dus), 2 reepjes ram (ddr 2 op 2,1v en ddr3 met 1,65v), mobo, dvd brander, 5400rpm HD, 7200RPM HD, SSD en HD6850 OC (plus een zooitje 120mm fans en veel usb meuk) gedraaid op een 400watt voeding van Corsair.

625w is dan wel erg veel, betaal je extra voor iets wat je niet gebruikt én minder efficiënt werkt.

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:27:
Enermax Pro82+ 625? Zou ik niet doen, is geen slechte voeding maar is achterhaald is een vrij oud model tegenwoordig. Daarnaast is die voor jouw systeem extreem overdreven.

[...]

Is meer iets voor jouw systeem.
voor evenuele 2e 7770 ooit, zou ik wel wat extra watt willen hebben dat ik niet meer dit probleem als nu krijg. Een blueray speler en ssd zouden ook geen overbodige luxe tegewoordig meer zijn

Verwijderd

Ga dan voor een Corsair CX500 V2 kost zo'n 50 euro is meer dan ruim genoeg voor twee HD7770's en is een prima voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Alles draait als een zonnetje :D
Pagina: 1