Zotax GT670 geen beeld in PCIE 3.0 Slot

Pagina: 1
Acties:

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-02 16:37
*Edit titel moet zijn Zotac i.p.v. Zotax :)

Ik heb altijd crossfire 6950 gedraait en ben nu over geswitched naar Nvidia. Na vandaag mijn Zotac GeForce GTX 670 AMP! Edition binnen gekregen te hebben werke deze niet. Kaart geeft geen beeld in PCIE 3.0 Sloten. Ik heb een ASROCK P67 Extreme4 Gen3. Als ik hem in de onderste PCI Express 2.0 x16 Slot krijg ik wel beeld. Dus de kaart is gewoon goed. Nu heb ik 2x beeld gekregen op de PCIE 3.0 sloten na een CMOS reset, ma naar de aanpassing van de Storage van IDE naar AHCI schrijft hij blijkbaar ook wat anders weg want daarna geen beeld meer en het moederbord eindigd met error D6 (geen onbekende error voor dit bordje). Nou zou je zeggen geen probleem, maar dat is het wel, aangezien de power supply onderin zit, en ik deze nu niet in de kast kan hebben Iemand hier ervaring mee?

Samenvatting:
  • Kaart heeft beide 6 pin aansluitingen aangesloten
  • Kaart zit goed in het slot
  • Kaart werkt niet in PCIE 3.0 slot 1
  • Kaart werkt niet in PCIE 3.0 slot 2
  • Kaart werkt wel in PCIE 2.0 slot 3
  • Kaart heeft 2x beeld gegeven in het PCIE 3.0 slot, maar na een bios edit niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 09-08-2012 17:47 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Bios van je mobo is waarschijnlijk niet compatible is wel vaker het geval hoewel er geen goede reden voor word gegeven.
Gewoon tot die tijd in pcie 2 slot draaien pci-e 2 heeft voor de tussentijd genoeg bandbreedte wel even contact opnemen met of retailer of leverancier en ook kijken of er een bios update beschikbaar is.
Welke rev van je bios zit je op dit moment?

Als je trouwens sandy brdige cpu hebt inpv ivy dan maakt het ook vrij weinig uit want dan is pcie3 gewoon pcie2 vanwege het niet native ondersteunen van pcie3 onder sandy bridge.

[ Voor 19% gewijzigd door maarten12100 op 09-08-2012 18:47 ]

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-02 16:37
Dankjewel Maarten,

Ik draai momenteel de laatste versie 2.20 van de ASRock bios. En hij kan inderdaad ook wel in de PCIE 2.0 slot, en dat werkt ook prima maar is geen optie. Want ik moet mijn voeding uit mijn kast halen om de kaart in de onderste PCIE 2.0 slot te kunnen steken. En het is toch de bedoeling dat ik volgende maand deze in SLI ga draaien met een 2e kaart.

Momenteel draait hij op een I5 2500K en draait dan dus momenteel op sandy bridge. Wel onsteuning voor PCIE 3.0 maar deze wordt alleen geactiveerd mits je een Ivy cpu er zet.

(hier bij onderstaand plaatje zit de onderste crossfire kaart in 2e slot, en nu dus nog een slot hieronder (toen nog met de oude crossfire opstelling))
http://ic.tweakimg.net/ext/va/534095.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 09-08-2012 22:00 ]