Mail, ontbreken van attachments (via webmail wel te zien)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 12:41
Ik gebruik al enige tijd via Lion / Mountain Lion het door Apple bijgeleverde programma 'Mail' om mijn e-mails te verzenden. Ik heb een Gmail adres, welke ik via de imap methode geconfigureerd heb in Mail. (Op de zelfde wijze nog een aantal Gmail / Google Apps For Your Domain adressen).

Het ontvangen van Attachments gaat niet altijd goed. In mails waarbij ik weet dat ze er horen, kan ik ze in mail niet zien. (ook geen hint dat er wat zou moeten zijn). Als ik dezelfde e-mail open in de webomgeving dan zie ik wel dat er een attachment/bijlage inzit. Ik kan niet goed reproduceren wanneer dit probleem zich wel / niet voordoet. Gewoon random met attachments. Dat is vervelend. Iemand een oplossing? Op internet kan ik niet goed iets vinden, via Google. Wel problemen met attachments maar dat is dan meer met het verzenden. Dat gaat hier wel goed. Maar hier dus problemen met ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 18:49
Heeft mail iets van een spamfilter of hoge veiligheidsinstelling?
99% van de problemen die ik tegenkom met verdwenen attachements zijn hierop blijven hangen.

Je kan zoeken naar enig verband in formaat of extentie.
een kleine .jpg of .doc zou door elk spamfilter moeten komen. Een .exe of .zip met flink wat MB's komt bijna nooit aan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 12:41
Laatste bestand was een .rtf (ook niet heel spannend?). Deze zie ik dus wel in gmail web omgeving maar niet in de applicatie Mail.

Zal eens kijken of ik iets kan vinden qua spam filter in Mail (dacht niet dat het er inzat).

/edit:
Er zit wel een 'ongewenste reclame' knop in. Die heb ik uitgezet. Alsnog maakt dat niet uit. Google zet die automatisch overigens al in Spam.

[ Voor 25% gewijzigd door WTM op 09-08-2012 18:48 ]