Toon posts:

Nvidia 610M kan niet worden geupdate.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe laptop, het gaat hier om het model: Asus R500VD-SX093V-3rd i7-3610QM
Alleen op een of andere manier wordt de Nvidia kaart niet herkend wanneer ik hem wil updaten. Ik krijg dan de volgende melding:

"Nvidia-installatie programma kan niet doorgaan

Dit grafische stuurprogramma kon geen compatibele grafische hardware vinden."

Maar het leuke is dus, er is al wel een oudere driver geïnstalleerd (296.67) ik zou hem graag willen updaten na 301.42. Maar dat wilt dus niet lukken.

Ook heb ik twee grafische kaarten in me laptop volgens > apparaatbeheer de twee zijn:

1. Intel HD graphics 4000
2. Nvidia GeForce 610M

De Nvidia kaart wordt dus ook herkend door apparaatbeheer.
Hoe kan ik eigenlijk zien welke kaart er geselecteerd staat (die ik momenteel gebruik)?

Ik hoop dat jullie hier iets meer van af weten en er een oplossing voor hebben.

Met vriendelijke groet,
HnDj

EDIT: Ik heb wel de goede driver, deze heb ik zowel via Nvidia automatische update als handmatig gedownload.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 16:02 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 21:22

Nemesizz

Untouchable

Sommige laptops willen alleen de driver van de fabrikant (jou geval: asus) en niet van de chipbakker (nvidia).

Hebben wel meer laptops last van (andere merken, zowel Ati/AMD als nVidia gpu's).
Misschien dat ze er een custom VGA BIOS ofzo inhebben.

(m'n broer had hetzelfde probleem met z'n Sony Vaio met Radeon gpu, juiste driver te pakken, maar installer ziet geen compatible gpu dan).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Jammer dat dit zo niet lukt.

Via Asus update staat wel: nVidia Graphics Driver V8.17.12.9667 [Succes] Deze is dus wel geïnstalleerd. Moet ik dan gewoon wachten totdat Asus zelf hem herkent?

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Dat is probleem 2, de fabrikanten doen er meestal niet veel meer aan. Vaak maar 1 of 2 drivers, en dan is het vaak wel over.

Misschien dat er nog custom drivers zijn (Omega drivers volgens mij, als dat er nog is), dat kan nog een optie zijn. Zijn opzich dezelfde drivers als die je bij nVidia (of Ati/AMD) haalt, maar wat getweaked zo dat ze op meerdere producten werken (zoals koppige laptops :P ) en soms wat beter presteren.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
probeer eerst je pc grafisch te belasten zodat hij schakelt naar de 610m en zet je engeriebeheer op je laptop uit.
Dan opnieuw proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb hem belast met Furhmark 3D, maar hier valt niks positiefs over te melden.

Hoe zit dat als ik een nieuwe Windows 7 installeer? En van al die Asus rommel af ben, lukt het dan wel? Dus bijvoorbeeld, nu staat er "home premium" op. Als ik hier "ulitimate" op installeer ben je ik van alles af.. toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 16:28 ]

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:24:
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb hem belast met Furhmark 3D, maar hier valt niks positiefs over te melden.

Hoe zit dat als ik een nieuwe Windows 7 installeer? En van al die Asus rommel af ben, lukt het dan wel?
Denk het niet, de videokaart (en de daarbij behorende VGA-BIOS) is nog altijd dezelfde, dus als je dan Windows wilt installeren moet je alsnog de (inmiddels oude) asus drivers gebruiken.
Ook de andere drivers moet je weer van asus halen en dan kom je uiteindelijk op het zelfde punt weer.
Enige verschil is dat je dan geen 'bloatware' (al die trial en demo software rotzooi waar laptops vol mee staan) meer hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dus dan ben ik wel van al die rommel af? Hoe zit het met de garantie, of kan ik daar beter Asus voor contacteren?

De oude drivers kan ik nog wel van de site halen toch? Niet dat ik later daarmee in conflict kom..

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:44
HAd dit probleem ook hier de oplossing:

hostler in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje domme vraag maar welke pagina is dit te vinden?

Stom: Ik kijk er overheen.. Sorry, even uitproberen dit. Thank you!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 16:42 ]

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:44
Hoe bedoel je hoe ik eraan kom?
Ik had hier daar ook een topic voor geopend met 630m en daar werd die reactie ook gegeven.
Dus ik dacht ik deel hem hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde eigenlijk, welke pagina van dat topic, maar je stuurde me meteen na het goede. Jij dit niks verkeerd :)

Hartstikke bedankt, het heeft gewerkt!
Pagina: 1