Goedemiddag.
De tijd is aangebroken om mijn oude systeem de deur te wijzen en een nieuwe neer te zetten.
Ik zou hiervoor graag jullie hulp inschakelen omdat ik al een paar jaar totaal uit de huidige hardware ben.
Mijn systeem moet stabiel & snel zijn (zoals iedereen dat wil)
momenteel werk ik op een systeem met 3x2GBDDR3 ram (1066), Windows 7 ultimate, een core i7-920 @3.00Ghz
samen met 4Tb opslag.
maar mijn PC is te traag geworden en kan mijn huidige projecten niet meer aan.
*1600€ hoeft niet per sé aangetikt worden maar als het moet dan moet het.. het geld is al gereserveerd.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Mijn systeem moet een producer pc worden (audiobewerking) en hij zal ook alleen gebruikt worden voor het maken van muziek. de virtuele synthesizers waar ik mee werk vergen enorm veel van de pc evenals alle VST(i)plugins.
Tools die gebruikt gaan worden zijn programma's als : Native instruments Komplete 8, Eastwest Quantumleap paketten, Ableton, Fruity Loops, Reason.
- Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 1600Euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem
Yamaha Hs80 geluidsMonitors
KrK Rokit 8 geluids monitors
Focusrite Externe USB geluidskaart
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle processor die zwaar rekenwerk aankan
Snelle RAM (min. 12GB)
goede SSD om samples van te laden
min 4TB opslagcapaciteit (meer is beter)
*optioneel 2 monitors min. 22"
Minimaal 8 usb slots
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoveel mogelijk rekenkracht en snelheid.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn zoektocht naar een goede configuratie!
Alvast bedankt!
De tijd is aangebroken om mijn oude systeem de deur te wijzen en een nieuwe neer te zetten.
Ik zou hiervoor graag jullie hulp inschakelen omdat ik al een paar jaar totaal uit de huidige hardware ben.
Mijn systeem moet stabiel & snel zijn (zoals iedereen dat wil)
momenteel werk ik op een systeem met 3x2GBDDR3 ram (1066), Windows 7 ultimate, een core i7-920 @3.00Ghz
samen met 4Tb opslag.
maar mijn PC is te traag geworden en kan mijn huidige projecten niet meer aan.
*1600€ hoeft niet per sé aangetikt worden maar als het moet dan moet het.. het geld is al gereserveerd.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Mijn systeem moet een producer pc worden (audiobewerking) en hij zal ook alleen gebruikt worden voor het maken van muziek. de virtuele synthesizers waar ik mee werk vergen enorm veel van de pc evenals alle VST(i)plugins.
Tools die gebruikt gaan worden zijn programma's als : Native instruments Komplete 8, Eastwest Quantumleap paketten, Ableton, Fruity Loops, Reason.
- Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 1600Euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem
Yamaha Hs80 geluidsMonitors
KrK Rokit 8 geluids monitors
Focusrite Externe USB geluidskaart
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle processor die zwaar rekenwerk aankan
Snelle RAM (min. 12GB)
goede SSD om samples van te laden
min 4TB opslagcapaciteit (meer is beter)
*optioneel 2 monitors min. 22"
Minimaal 8 usb slots
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoveel mogelijk rekenkracht en snelheid.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn zoektocht naar een goede configuratie!
Alvast bedankt!