Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:00
Ik bezit sinds kort een Asus N56VM-S4050V, nu is het probleem dat de drivers van de GT630M niet geupdate kunnen worden omdat hij (voor mijn gevoel) alleen maar gebruik maakt van de onboard gpu. Tijdens het gamen (WoW of LoL) lag ik constant en ook bij het bekijken van filmpjes ondervind ik problemen.

Nu is mijn vraag, is er een manier om de onboard gpu uitgeschakeld kan worden?

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
al in de bios gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Nemesizz

Untouchable

Zover ik weet is een GT630M al geen powerhouse, dus verwacht er al niet teveel van (lastige is, zijn 3 varianten van de 630M, de een is sneller dan de andere). Opzich moet WoW wel goed te draaien zijn, mits je de settings niet té extreem zet.

Ten tweede, in de meeste gevallen moet je laptop aan de netadapter hangen wil je de GPU gebruiken (dus niet de Intel GPU).

Ook is er bij sommige laptops de optie om te kiezen. Rechter muisknop op de .exe en dan iets in de geest van "run with fast nVidia graphics" (was wel zoiets, weet niet precies hoe het heet, heb zelf geen nVidia gpu laptops meer).

In de BIOS kijken heeft meestal bar weinig zin bij laptops, die zijn in de meeste gevallen compleet dichtgespijkerd. Je mag soms blij zijn als je de boot volgorde kan aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clyde the Frog
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07 13:57
Toch proberen om in je BIOS een wijziging aan te brengen wat betreft je graka..