Wat verwachten jullie van 4G

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Zowel KPN al T-Mobile zijn begonnen met het uitrollen van hun 4G netwerk. Daarnaast worden de frequenties begin volgend jaar geveilt. 4G komt er dus snel aan. Alleen wat verwachten jullie van de snelheden die aangeboden gaan worden en wat dit in de praktijk zal betekenen? Zouden er nieuwe (dure) abbonementen komen of zullen de huidige contracten opgewaardeerd worden? Ben erg benieuwd wat ik kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
4G komt er dus snel aan.
Als je in de Randstand woont misschien, of een andere grote Nederlandse stad.
Ik mag hier in mijn streek (Oost-Brabant) al blij mag zijn als ik enigszins fatsoenlijke 3G-ontvangst heb, verwacht ik er er de komende jaren helemaal niks van. En dan heb ik nog KPN ook. Als je hier T-Mobile hebt mag je haast blij zijn als je kan bellen ;) .

Van mij mogen ze dus eerder investeren in de dekking van hun netwerken, in plaats van weer nieuwe dingen uitrollen waar slechts de helft van de consumenten gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je een discussietopic wilt starten verwachten we wel wat meer eigen initiatief. Wat verwacht je zelf eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ik heb totaal geen idee wat ik kan verwachten, ik heb gelezen over theoretische snelheden van 1000Mbit bij stilstaan en 100Mbit bij beweging. Maar ik heb niks kunnen vinden over wat de providers gaan aanbieden. Ik neem aan dat ze niet de maximale snelheid gaan aanbieden de komende jaren maar of ik nou 20, 50 of 100Mbit moet verwachten weet ik niet.

Heb even een artikeltje gelezen over gemeten snelheden in australie. En in de meeste gebieden behalen ze tussen de 20 en 30Mbit. Maar ik zie geen vermelding over de snelheid waarvoor je betaald. Dit zou natuurlijk al fantastisch zijn aangezien je in Nederland realistisch gezien maximaal 5Mbit haalt met je 14.4 abbonement.

Ben wel benieuwd wat er gebeurd als ze 100Mbit aanbieden. Gaan mensen dan hun thuisverbinding opzeggen?

[ Voor 8% gewijzigd door Malt007 op 09-08-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
Ik denk/hoop zelf dat met het ontlasten van het UMTS-netwerk door LTE de nieuwe 3G-abonnementen hogere datalimieten gaan krijgen :*) .