Acties:
  • 0 Henk 'm!

• romynator
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05-2023
Dag mensen,

Ik heb een grafische kaart een Powercolor 687 dit samen met een moederbord ASUS M5A97 pro.

Nu is mijn probleem dat tijdens het kijken van een film of game er telkens een cijfer recht bovenaan komt " EDID".

Ik heb nu op alle sites gezocht om dit te kunnen verwijderen maar helaas. Kan iemand mij hiermee helpen

MVG
Jimmy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 21:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; blijkbaar niet goed genoeg geGoogled (of ons niet gegeven waar je bent geweest).

EDID lijkt, volgens sommige sites, in de driver te zitten en dat je dus een nieuwere versie moet installeren. Een enkele andere site geeft aan dat er een probleem is tussen de monitor en de videokaart en dat de BIOS van de videokaart deze melding geeft.

Dat laatste herken ik niet maar bij gebrek aan enige info over jouw systeem en wat je al uitgezocht hebt, gooi ik het op driver-issues.

/edit: ook het vastzetten van de refresh-rate in de driver en herinstallatie van DirectX kan helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 09-08-2012 15:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• romynator
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05-2023
Het zal dus een lastige zaak worden dit te verwijderen. De kaart is al eens in garantie naar de fabriek gegaan tengevolge problemen met LOL en andere games " verticale lijnen". Heb al de laatste drivers geinstalleerd en heb tevens ook oudere drivers geprobeerd allemaal zonder resultaat. Heb ook van beeldscherm gewisseld en oa een LED tv erop aangesloten.

Ik vermoed dat het effectief de drivers zullen zijn. Dus zal het probleem ook niet zomaar opgelost geraken. :(