"Simpel" HTPCtje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Na veel gedoe bij het "streamen" van films en series van mijn PC naar mijn PS3 ben ik het volledig beu en wil ik een HTPC gaan kopen. Ik ben van plan om deze 24/7 te laten draaien en er gelijk mijn downloads op te laten draaien, gebruikmakend van een Linux distributie voor het OS.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is bedoeld als HTPC om 1080p video af te spelen op een TV via HDMI met ondersteuning voor 7.1 geluid. Ik wil waarschijnlijk dus XMBC gebruiken. Daarnaast wil ik het systeem gebruiken om torrents mee te downloaden, maar dat zal vermoedelijk niet echt van invloed zijn op het systeem...
Buiten wat emulatie van SNES/N64/PS1 en héél misschien PS2 ben ik niet van plan om te gaan gamen met deze computer.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel mik ik op een bedrag van ongeveer 500 euro, maar er kan eventueel nog wel iets bij als dit echt een aanzienlijk verschil maakt

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hoewel ik eventueel nog wat componenten heb liggen ben ik van plan om zowat alles nieuw aan te schaffen.
Alleen de speakerset neem ik op het moment mee, maar die word in de toekomst vervangen door een 5.1 of 7.1 setje.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is een wat lastigere vraag, aangezien dit mijn eerste HTPC is, maar ik zou graag op een of andere manier via een remote willen kunnen werken (hoeft niet via een remote, eventueel via een iPhone app is ook goed).
Daarnaast denk ik een case, PSU, mobo, CPU/APU, RAM geheugen en een HDD nodig te hebben. Ik overweeg om ook een kleine (max 32gb) SSD te plaatsen om het OS op te zetten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Om mezelf fan te noemen van AMD en ATI is wat overdreven, maar mijn voorkeur gaat er wel naar uit.
Verder heb ik als het op voedingen aankomt een voorkeur voor Seasonic of Corsair, maar deze voorkeur is wat minder sterk zolang het maar een kwaliteitsvoeding is (goede bouwkwaliteit, stabiliteit, etc)
Wat geheugen betreft heb ik minder goede ervaringen met OCZ en wil ik liefst geheugen van een gekend merk zoals bijvoorbeeld Kingston of Corsair.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte is van minder belang, ik heb genoeg ruimte op/in mijn TV meubel om eender welke kast te plaatsen, maar een mooie HTPC kast heeft wel de voorkeur.
Het systeem moet zoals gezegd Linux compatible zijn (liefst out-of-the-box maar een beetje tweaken schuw ik ook niet, zolang ik geen hele kernel hoef te gaan compilen...) en 1080p video af kunnen spelen met ondersteuning voor 7.1 geluid.
Energiegebruik is geen punt, maar ik wil wel dat het systeem stil is, aangezien ik slaap in dezelfde kamer als waar de HTPC komt te staan en het systeem 's nachts ook aan zal blijven staan ivm torrents, nu heb ik mij laten vertellen dat energiezuinige componenten vaak ook stil zijn dus heb ik voor het moment wel wat die richting op gedacht.
Ten slotte zou het prettig zijn als ik eventueel in de toekomst nog extra HDD's kan plaatsen, ik ben voorlopig niet van plan om een aparte NAS aan te schaffen.

Na mezelf wat ingelezen te hebben ben ik bij het volgende lijstje uitgekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75 PRO4-M€ 63,95€ 63,95
1Western Digital Green WD30EZRX, 3TB€ 143,80€ 143,80
1Silverstone Lascala LC17€ 103,94€ 103,94
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,45€ 33,45
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 66,95€ 66,95
1Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile€ 27,-€ 27,-
1AMD A6-3500 Boxed€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 503,04

Mijn vraag is nu, is dit een degelijk systeem zo, ben ik nog iets vergeten (casefans bijvoorbeeld ga ik er van uit dat deze bij de case zitten, klopt dat?) of heb ik keuzes gemaakt die tegenstrijdig zijn met mijn wensen? Of kan ik misschien voor hetzelfde geld beter andere hardware aanschaffen?

edit:
Setup aangepast, ik wacht nog even met het toevoegen van casefans tot ik zeker ben van de case

[ Voor 10% gewijzigd door Cronax op 09-08-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:48
Leuk systeem maar ik snap al die "zware" systemen hier op GOT niet voor HTPC.
Pak een ION of Brazos met een HDD erin met Linux erop.
Is snel zat en hoeft niet veel te kosten. Kun je nog kiezen of je alles los koopt of een barebone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
- Een AMD A8 is inderdaad wel een beetje teveel van het goede wanneer je niet wilt gaan gamen. Wanneer je helemaal niet gaat gamen is een A4 prima. Aangezien je wel wat emulators wilt gaan draaien kun je een pricewatch: AMD A6-3500 Boxed overwegen.

- Het moederbord kan ook een stuk goedkoper pricewatch: Asrock A75 PRO4-M

- Kast is natuurlijk persoonlijk, heb je een sterke voorkeur voor deze?

- Geheugen is niet optimaal. Llano APU's hebben baat bij een hogere snelheid, cas heeft weinig invloed pricewatch: Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile

- Voeding is prima, maar een pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W is stiller en onder typische belasting efficiënter*.

Als stilte belangrijk voor je is zou ik de standaardkoeler vervangen door een stille variant. pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B ook helpen een paar stille casefans ook om het geluid omlaag te brengen doordat alle fans op een lager toerental kunnen draaien. pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm

* Hoewel ik de efficiëntie kromme van beide voedingen niet weet ga ik er even van uit dat bij lagere belasting de efficiëntie van die antec lager is

edit: Ik zie dat die silverstone geen 12cm fans kan huisvesten. Alleen 80mm en 92mm. Voor stilte kun je beter een kast hebben waar wel 12cm fans in passen. Een GD05 niets voor jou? Of wil je echt zoveel HDD's plaatsen?

Verder als SSD: pricewatch: Samsung 830 series 64GB als je 64GB neemt, pricewatch: Crucial v4 SSD 2.5" 32GB voor 32GB

edit2: en qua bediening? pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard

[ Voor 33% gewijzigd door jaapsander op 09-08-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
Voor de processor heb ik in het achterhoofd gehouden dat ik misschien video wil/moet gaan re-encoden of iets dergelijks, is dat ook deftig te doen met zo'n A6?

Wat het moederbord betreft heb ik dit exemplaar en het genoemde exemplaar vergeleken, uiteindelijk heb ik voor deze gekozen omdat de ASUS uEFI bios me wel bevalt en omdat ik in reviews las dat de bouwkwaliteit van de ASUS erg goed is...aangezien ik het systeem stil wil laten draaien vermoed ik dat het systeem wat warmer gaat worden dan normaal en ben ik dus wel bereid om 2 tientjes neer te tellen voor wat gemoedsrust, maar ik zal de keuze nog eens heroverwegen!

Voor de kast wil ik liefst een gesloten frontje en een zwarte kast, ik ben bij deze uitgekomen omdat hij genoeg ruimte heeft voor extra HDD's en geen ingebouwde PSU heeft (ervaring leert dat die vaak van slechte kwaliteit zijn...) maar ik sta zeker open voor suggesties.

Het geheugen zal ik aanpassen, bedankt voor de tip! Ik heb nog niet helemaal door hoe die Llano APU's nu precies werken, vandaar ook mijn keuze voor een zwaardere APU en dit geheugen.

De voeding zal ik overwegen, ik heb wel meer gehoord over de be quiet! voedingen maar nog niet echt veel moeite gedaan om degelijke reviews te vinden...veel reviews van voedingen beperken zich tot het aansluiten van een systeem en als het werkt is de voeding goed bevonden...dat is mij wat beperkt...

Een CPU koeler ben ik inderdaad vergeten, daar zal ik me ook nog eens over buigen. De casefans moet ik nog even over nadenken, in eerste instantie was ik van plan om voorlopig stock te gebruiken en die dan te vervangen als het te veel geluid is, maar gezien de geringe kosten kan ik het misschien beter ineens goed doen...

[edit]Die GD05 kast zie ik niet direct in de pricewatch staan, het aantal disks wat in deze gaat is misschien wat overkill maar een SSD en 2 HDD's zou ik toch wel graag kwijt kunnen...

Voor de bediening zit ik initieel niet te denken aan een los tobo en muis maar aan ofwel een remote ofwel iets fancy's via een iPhone appje

[ Voor 8% gewijzigd door Cronax op 09-08-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Asus heeft ook prima moederborden, maar dan heb je ook natuurlijk nog een pricewatch: Asus F1A75-M Overigens heb ik laatst nog een htpc gebouwd met dat asrock moederbord en dat beviel erg goed. Heeft ook een uefi bios en is veel in te stellen. Het systeem zal overigens helemaal niet warm gaan worden als je het goed aanpakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Ik overweeg om ook een kleine (max 32gb) SSD te plaatsen om het OS op te zetten.
Ik zou je toch adviseren om een grotere te nemen. Ik heb er zelf nu een 64GB in zitten, en loop meer dan eens tegen de beperking aan dat als ik een grote batch download (20+GB) deze niet kan worden uitgepakt op de SSD (waar juist de snelheidswinst zit) omdat er te weinig disk-space is. Voor 20GB te extracten heb je minimaal 40GB nodig, maar meestal nog wel meer. Als je 3 of 4 films in 1 batch zet (dus pas extracten als alles binnen is), krijg je daar dus problemen mee. Alternatief is extracten naar een netwerk-locatie (relatief traag) of een HDD in je HTPC plaatsen (extra geluids-productie)
Heb je geen centrale storage die je voor torrents kan gebruiken? Dat zou het nog eenvoudiger maken..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
kroegtijger schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:46:
[...]

Ik zou je toch adviseren om een grotere te nemen. Ik heb er zelf nu een 64GB in zitten, en loop meer dan eens tegen de beperking aan dat als ik een grote batch download (20+GB) deze niet kan worden uitgepakt op de SSD (waar juist de snelheidswinst zit) omdat er te weinig disk-space is. Voor 20GB te extracten heb je minimaal 40GB nodig, maar meestal nog wel meer. Als je 3 of 4 films in 1 batch zet (dus pas extracten als alles binnen is), krijg je daar dus problemen mee. Alternatief is extracten naar een netwerk-locatie (relatief traag) of een HDD in je HTPC plaatsen (extra geluids-productie)
Heb je geen centrale storage die je voor torrents kan gebruiken? Dat zou het nog eenvoudiger maken..
Ten slotte zou het prettig zijn als ik eventueel in de toekomst nog extra HDD's kan plaatsen, ik ben voorlopig niet van plan om een aparte NAS aan te schaffen.
Dit kan dus gewoon op de 3TB HDD (snelheid is toch niet van belang) Ook is linux een stuk kleiner he dan W7. Dit gaat dus prima passen op een 32GB SSD. Overigens ben ik het wel met je eens dat een 64GB SSD (voor 2 tientjes meer) misschien een betere keuze is, maar niet om de redenen die jij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kroegtijger schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:46:
[...]

Ik zou je toch adviseren om een grotere te nemen. Ik heb er zelf nu een 64GB in zitten, en loop meer dan eens tegen de beperking aan dat als ik een grote batch download (20+GB) deze niet kan worden uitgepakt op de SSD (waar juist de snelheidswinst zit) omdat er te weinig disk-space is. Voor 20GB te extracten heb je minimaal 40GB nodig, maar meestal nog wel meer. Als je 3 of 4 films in 1 batch zet (dus pas extracten als alles binnen is), krijg je daar dus problemen mee.
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat een SSD niet zo blij wordt van flink downloaden en extracten maar ik kan het mis hebben.

Verder kan ik de keuze voor het mobo + geheugen + voeding van jaapsander alleen maar aanbevelen. Heb exact dezelfde onderdelen met een 3870K gebouwd en draait als een trein (en is weer wat goedkoper dan wat je nu hebt geselecteerd).

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 09-08-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
jaapsander schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:50:
[...]

[...]

Dit kan dus gewoon op de 3TB HDD (snelheid is toch niet van belang) Ook is linux een stuk kleiner he dan W7. Dit gaat dus prima passen op een 32GB SSD. Overigens ben ik het wel met je eens dat een 64GB SSD (voor 2 tientjes meer) misschien een betere keuze is, maar niet om de redenen die jij aangeeft.
Toch heeft hij wel een punt, het is inderdaad zonde om dingen als extracten van files op een trage HDD te laten doen en zoals je zegt is het maar een kleine meerprijs, dus ik zal inderdaad voor een 60+gb SSDtje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Cronax schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:55:
[...]

Toch heeft hij wel een punt, het is inderdaad zonde om dingen als extracten van files op een trage HDD te laten doen en zoals je zegt is het maar een kleine meerprijs, dus ik zal inderdaad voor een 60+gb SSDtje gaan.
Ik zou niet weten waarom het zonde is om extracten op een trage HDD te doen. In veel gevallen lig te toch te slapen tijdens het extracten dus maakt het niet uit of het extracten 2 minuten of 30 seconden duurt. Aan de andere kant moet de garbage collection van de SSD (ondersteund linux trim ondertussen?) wel flink werken als je telkens 10tallen GB's wegschrijft op je SSD. Ondersteund linux geen trim, dan zou ik het je zelfs ten zeerste afraden. Nu kan je SSD's wel 3000 keer volschrijven voordat de levensduur achteruit gaat, maar ben je een fanatiek downloader, dan gaat dat toch wel een beetje sneller.

Ik zou eerder een 64GB nemen om ruimte over te houden voor wat getweak (dual boot bijvoorbeeld met een ander OS).

[ Voor 10% gewijzigd door jaapsander op 09-08-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
jaapsander schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:00:
[...]

Ik zou niet weten waarom het zonde is om extracten op een trage HDD te doen. In veel gevallen lig te toch te slapen tijdens het extracten dus maakt het niks uit. Aan de andere kant moet de garbage collection van de SSD (ondersteund linux trim ondertussen?) wel flink werken als je telkens 10tallen GB's wegschrijft op je SSD. Ondersteund linux geen trim, dan zou ik het je zelfs ten zeerste afraden.

Ik zou eerder een 64GB nemen om ruimte over te houden voor wat getweak (dual boot bijvoorbeeld met een ander OS).
Dit klopt niet helemaal, aangezien ik geen nieuwsgroepen ga gebruiken maar torrents...voor zover ik weet moet ik daar de archives nog steeds zelf uitpakken, hoewel de juiste software daar misschien verandering in kan brengen.

[edit]Trim schijnt gewoon te werken in bijvoorbeeld Ubuntu dus dat is niet zo'n probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Cronax op 09-08-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
jaapsander schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:50:
[...]

[...]

Dit kan dus gewoon op de 3TB HDD (snelheid is toch niet van belang)
Klopt, maar heb je wel iets meer geluids-productie. Qua snelheid scheelt het ook niet de wereld hoor, maar als je al begint met een A8-processor, dan ga ik er voorzichtig vanuit dat snelheid toch wel een issue is ;)
Ook is linux een stuk kleiner he dan W7. Dit gaat dus prima passen op een 32GB SSD.
Alleen Windows met XBMC en enkele kleine applicatiees past ook zonder problemen op 32GB natuurlijk, maar inderdaad is het op Linux nog kleiner over het algemeen.
Overigens ben ik het wel met je eens dat een 64GB SSD (voor 2 tientjes meer) misschien een betere keuze is, maar niet om de redenen die jij aangeeft.
Het lijkt me uberhaupt inderdaad handiger om 32GB voor pakweg 20,- extra te scoren :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor een HTPC/downloadbak is een SSD alleen maar interessant voor je OS. Als je gaat downloaden maakt het niet uit of dat naar een 5400 RPM conventionele HD gaat of een S-ATA 600 SSD. Gezien de kostprijs per gigabyte (en de geschatte levensduur van een SSD) krijgt een HD sowieso de voorkeur.

Ik ben het eens met het feit dat een quad overkill is, maar als je downloaden en een HTPC wil combineren dan is wat extra processorkracht nooit slecht. Ik denk dat een Atom/Zacate daarvoor net iets te krap zal zijn (als je allebei tegelijkertijd doet tenminste, en zeker als je usenet gebruikt).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Aghanim schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:53:
[...]

Ik meen wel eens gelezen te hebben dat een SSD niet zo blij wordt van flink downloaden en extracten maar ik kan het mis hebben.
Hij zal er een iets kortere levensduur door krijgen, maar dan nog kan je er dermate lang mee voort dat tegen de tijd dat het een issue is, een 32GB of 64GB SSD nog maar peanuts kost als het uberhaupt nog te krijgen is tegen die tijd. Een jaar of 3 moet zeker haalbaar zijn, en waarschijnlijk zelfs nog wel (veel) langer
Verder kan ik de keuze voor het mobo + geheugen + voeding van jaapsander alleen maar aanbevelen. Heb exact dezelfde onderdelen met een 3870K gebouwd en draait als een trein (en is weer wat goedkoper dan wat je nu hebt geselecteerd).
Is inderdaad een beproefde config gebleken ondertussen :Y

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
kroegtijger schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:08:
[...]

Hij zal er een iets kortere levensduur door krijgen, maar dan nog kan je er dermate lang mee voort dat tegen de tijd dat het een issue is, een 32GB of 64GB SSD nog maar peanuts kost als het uberhaupt nog te krijgen is tegen die tijd. Een jaar of 3 moet zeker haalbaar zijn, en waarschijnlijk zelfs nog wel (veel) langer

[...]

Is inderdaad een beproefde config gebleken ondertussen :Y
Ik heb inderdaad wat aanpassingen doorgevoerd aan de config, ik zal hem zo eens updaten.

Ik vind alleen in de pricewatch amper 32gb SSD's of ligt dat aan mij? Gezien de reputatie van betrouwbaarheid was ik van plan om een Crucial M4 te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 21:11
Ik heb voor minder dan jou budget met hetzelfde doel (htpc + emulators + downloaden) de volgende setup besteld, hij was wat goedkoper omdat ik er maar 1 HD bij besteld heb (de andere had ik al).

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 66,95€ 66,95
2Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB€ 95,90€ 191,80
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,45€ 15,45
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,80€ 31,80
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 29,50€ 29,50
1AMD A8-3870K Black Edition€ 95,90€ 95,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 458,40

Inderdaad met A8 processor omdat vooral de ps2 emulator best wel wat recources nodig heeft.
Zonder SSD, hij blijft toch aan en misschien dat dat over een jaartje of zo nog komt.
Moet je alleen nog een mooi kastje erbij verzinnen.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
jaapsander schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:00:
[...]

Ik zou niet weten waarom het zonde is om extracten op een trage HDD te doen.
Omdat het meer tijd kost dan noodzakelijk
In veel gevallen lig te toch te slapen tijdens het extracten dus maakt het niet uit of het extracten 2 minuten of 30 seconden duurt.
Als het 30 seconden duurt hoef je niet meer te slapen tijdens het extracten ;)
Aan de andere kant moet de garbage collection van de SSD (ondersteund linux trim ondertussen?) wel flink werken als je telkens 10tallen GB's wegschrijft op je SSD. Ondersteund linux geen trim, dan zou ik het je zelfs ten zeerste afraden. Nu kan je SSD's wel 3000 keer volschrijven voordat de levensduur achteruit gaat, maar ben je een fanatiek downloader, dan gaat dat toch wel een beetje sneller.
Je haalt eerder die 3000, maar dat aantal van 3000 gaat niet naar beneden natuurlijk. Dus inderdaad, de levensduur wordt iets korter ja. Aan de andere kant kun je dat ook weer afzetten tegen de tijd die je er mee verwacht te doen. Dus als je nu 60,- neerlegt voor je SSD voor 3 jaar waar je anders 4 jaar mee zou doen, is dat 20,- per jaar die je afschrijft tegen 15,- voor 4 jaar. Oftewel, voor 5,- per jaar haal je een (aanzienlijke) snelheidswinst. Daar valt imho wel mee te leven dan. Als ik voor elke performance-verbetering die zo groot is slechts 5,- per jaar hoef neer te tellen, dan was het feest *O*
Dan zou ik eigenlijk naar nog grotere SSD's kijken, of (en dat lijkt me zelfs de nog betere optie) naar 2x 64GB gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Cronax schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:11:
[...]

Ik vind alleen in de pricewatch amper 32gb SSD's of ligt dat aan mij? Gezien de reputatie van betrouwbaarheid was ik van plan om een Crucial M4 te pakken.
32GB begint inderdaad al lastig(er) verkrijgbaar te worden. De ondergrens gaat naar 64GB en ik verwacht eigenlijk dat je tegen het eind van het jaar zelfs naar 64GB SSD's moet gaan zoeken...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
ed-oorklep schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:12:
Ik heb voor minder dan jou budget met hetzelfde doel (htpc + emulators + downloaden) de volgende setup besteld, hij was wat goedkoper omdat ik er maar 1 HD bij besteld heb (de andere had ik al).

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 66,95€ 66,95
2Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB€ 95,90€ 191,80
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,45€ 15,45
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,80€ 31,80
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 29,50€ 29,50
1AMD A8-3870K Black Edition€ 95,90€ 95,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 458,40

Inderdaad met A8 processor omdat vooral de ps2 emulator best wel wat recources nodig heeft.
Zonder SSD, hij blijft toch aan en misschien dat dat over een jaartje of zo nog komt.
Moet je alleen nog een mooi kastje erbij verzinnen.
Interessante setup, er zit dan wel geen case bij maar aangezien ik geen optische drive of tobo ga meenemen weegt dat wel min of meer tegen elkaar op...eens onderzoeken wat zo'n PS2 emulator nou precies vraagt qua resources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Cronax schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:18:
[...]

Interessante setup, er zit dan wel geen case bij maar aangezien ik geen optische drive of tobo ga meenemen weegt dat wel min of meer tegen elkaar op...eens onderzoeken wat zo'n PS2 emulator nou precies vraagt qua resources
Een case kan je zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt... Als je 50,- kwijt wil zijn kan het, maar als het 500,- of meer moet zijn is dat ook geen probleem

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Die ps2 emulator kan prima draaien op een A6-3500, hier zit nog best een redelijk sterke gpu in.
kroegtijger schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:16:
[...]

Omdat het meer tijd kost dan noodzakelijk
Lijkt mij totaal niet significant? Zodra ik op downloaden druk is het natuurlijk de bedoeling dat ik de film zsm te zien krijg, na 15 min downloaden maakt het nogal een verschil of ik 2 min of 30 sec moet wachten op het uitpakken... Ow wacht ik kan natuurlijk ook films downloaden voordat ik ze wil kijken! Daar heb ik immers een 3TB HDD voor, om een mediabiliotheek aan te leggen.
[...]

Als het 30 seconden duurt hoef je niet meer te slapen tijdens het extracten ;)
Powernap van 2 min doet mij anders altijd erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
jaapsander schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:44:
Die ps2 emulator kan prima draaien op een A6-3500, hier zit nog best een redelijk sterke gpu in.

[...]

Lijkt mij totaal niet significant?
2 minuten op 15 minuten is iets meer dan 13%... Dat lijkt me toch behoorlijk significant
Zodra ik op downloaden druk is het natuurlijk de bedoeling dat ik de film zsm te zien krijg, na 15 min downloaden maakt het nogal een verschil of ik 2 min of 30 sec moet wachten op het uitpakken... Ow wacht ik kan natuurlijk ook films downloaden voordat ik ze wil kijken! Daar heb ik immers een 3TB HDD voor, om een mediabiliotheek aan te leggen.
En wanneer bedenk je dat je een bepaalde film wilt zien?? Precies... Op het moment dat je hem ook daadwerkelijk wilt zien... Immers, anders kon je ook af met een 1mb ADSL-lijntje of waarom niet gewoon weer terug naar de good old 14k4-modem?? Je hebt toch tijd zat blijkt wel.. Of zullen we toch maar proberen om maximale performence en daarmee maximaal gemak en plezier uit de bestaande mogelijkheden te persen??
Powernap van 2 min doet mij anders altijd erg goed.
Een powernap is natuurlijk heel andere koek :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
kroegtijger schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:49:
[...]

2 minuten op 15 minuten is iets meer dan 13%... Dat lijkt me toch behoorlijk significant
je berekening klopt niet
[...]

En wanneer bedenk je dat je een bepaalde film wilt zien?? Precies... Op het moment dat je hem ook daadwerkelijk wilt zien... Immers, anders kon je ook af met een 1mb ADSL-lijntje of waarom niet gewoon weer terug naar de good old 14k4-modem?? Je hebt toch tijd zat blijkt wel.. Of zullen we toch maar proberen om maximale performence en daarmee maximaal gemak en plezier uit de bestaande mogelijkheden te persen??
Als je toch bij de tijd wilt blijven kun je beter couchpotato gebruiken. Regelt dat programma het voor je en heb je geen last van dat je 1.5 minuut moet wachten aangezien het programma zelfs de gewenste film voor je kan downloaden terwijl je aan het werk bent en toch geen film kan kijken! revolutioniar...
[...]

Een powernap is natuurlijk heel andere koek :+
Een serieuze opmerking onderscheiden van sarcasme natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
jaapsander schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:11:
[...]

je berekening klopt niet

[...]

Als je toch bij de tijd wilt blijven kun je beter couchpotato gebruiken. Regelt dat programma het voor je en heb je geen last van dat je 1.5 minuut moet wachten aangezien het programma zelfs de gewenste film voor je kan downloaden terwijl je aan het werk bent en toch geen film kan kijken! revolutioniar...

[...]

Ik was inderdaad naar Couchpotato aan het kijken, kan je daarbij ook eigen trackers ingeven en die voorrang verlenen oid? Ik heb bijvoorbeeld een account bij een goede private tracker dus die zou ik graag gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Scherp...het is zelfs aanzienlijk meer... 30 seconden is slechts 25% van 2 minuten.. De winst is dan zelfs nog groter, namelijk 75% van de tijd die je met een HDD kwitj bent. Ik was in mn berekening uit gegaan van 15 minuten en die op 100% gesteld en af gezet tegen 2 minuten Oftewel, 2 minuten is 13,3% van 15 minuten... Dat sloeg natuurlijk behoorlijk nergens op :')
En dat doet precies recht aan een HDD boven een SSD op welke manier??
Gelukkig dat je daar zelf geen enkele hinder van hebt :')

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

kroegtijger schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:17:
[...]

32GB begint inderdaad al lastig(er) verkrijgbaar te worden. De ondergrens gaat naar 64GB en ik verwacht eigenlijk dat je tegen het eind van het jaar zelfs naar 64GB SSD's moet gaan zoeken...
Hoe kleiner je gaat in capaciteit hoe minder interessant een SSD ook wordt in vergelijking met een HDD.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Cronax schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:29:
[...]

Ik was inderdaad naar Couchpotato aan het kijken, kan je daarbij ook eigen trackers ingeven en die voorrang verlenen oid? Ik heb bijvoorbeeld een account bij een goede private tracker dus die zou ik graag gebruiken...
Je kunt couchpotato instellen om je favoriete torrent programma te gebruiken, dus als die het kan, dan kan het
[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a.
Pagina: 1