Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sn0zz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 16:13

Sn0zz

Wait... what!?

Topicstarter
Hallo allemaal,
Sinds een paar weken blijkt mijn HTC Sensation (ICS 4.0.3, niet geroot) met pieken opeens ontzettend veel 3G data te verbruiken.Ter illustratie: de afgelopen 9 dagen zo'n 620 MB totaal waarvan 500 door Android OS wordt veroorzaakt! En dan niet eens Foreground, maar Background! :?
Of deze manier ga ik wel heel erg snel door mijn data heen... :|

Google leert dat er meer mensen zijn die het probleem hebben en niemand lijkt nog een goede oplossing te hebben gevonden. Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben:
Wat valt er allemaal onder 'Android OS (Background)'?
De paar monitortools die ik gebruikt heb kunnen dat niet achterhalen en op het net vind ik er ook weinig over.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het daadwerkelijk Android OS is maar vermoed dat het een app of scheve synch account is die onder de noemer Android OS valt.
Iemand enig idee?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Het kan zijn dat de kalender sync is blijven hangen. Dat kan in randgevallen voorkomen waardoor je ineens veel data verbruikt. Kijk ook even bij je Google account in Accounts & Synchronisatie bij instellingen.

• Sn0zz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 16:13

Sn0zz

Wait... what!?

Topicstarter
Dat zou het eventueel kunnen zijn, hoewel ik wel regelmatig controleer of die syncs niet blijven hangen. Valt alle data die daarmee rondgepompt wordt onder 'Andoid OS (background)' dat je weet? En het is wel extreem veel data, zelfs voor een hangende kalender (ik heb één piek van 160 MB op een dag).

[ Voor 21% gewijzigd door Sn0zz op 09-08-2012 15:25 ]

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Had ik ook, back-up gegevens uitgezet en het is als sneeuw voor de zon verdwenen.
Misschien is dit voor jou ook de oplossing

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2