Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Even snel een korte inleiding.

Ben op dit moment in het bezig van een omnia b7610. Icm met een prepaid kaart, waar nu ongeveer 5euro op staat en waar ik al bijna 4 maand mee doen.
Dan weten jullie ongeveer wat mijn verbruik is.

Gebruik voornamelijk thuis en op het werk de wifi verbinding op mijn toestel. Zodat ik beetje kan internetten.

Nu ben ik op zoek naar een nieuw toestel en liefste ga ik voor 4inch scherm. Aangezien dit mooi formaat is. De 3,5 inch die ik nu heb vind ik gewoon te klein. Aangezien ik al jaren samung gebruiker ben zou ik kiezen voor de nieuwe S3.

Deze heeft groot scherm, snel toestel en kan voorlopig nog wel waar jaar mee.

Aangezien ik niet elke maand 20 a 30 euro voor een abbo wil betalen, zou ik kiezen voor dit abbo bij vodafone:

Aanbieding via gsmwijzer.nl

Vodafone 1 jaar (1e 6 mnd 50% korting)

bel+sms+web 200mb
6* 32.50 = 195euro
6* 16.25 = 97.50euro
267 euro voor toestel
Totaal 559euro

Nu zeggen de meesten meteen goedkoop is duurkoop, maar waarom???

Graag jullie advies over wat te doen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat kost alles buiten de bundel?

Juist met zo'n hightech phone ga je makkelijker "even" internetten, Facebooken, YouTube etc. doen, mischien en dan is 200MB downstream toch lastig weinig.

Omgerekend, ongeveer; dit topic lezen zou je ongeveer 15KB kosten (exclusief smilies & advertenties).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• G.Scholtens
MAX3400 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:32:
Wat kost alles buiten de bundel?

Juist met zo'n hightech phone ga je makkelijker "even" internetten, Facebooken, YouTube etc. doen, mischien en dan is 200MB downstream toch lastig weinig.

Omgerekend, ongeveer; dit topic lezen zou je ongeveer 15KB kosten (exclusief smilies & advertenties).
Geen idee wat de kosten precies zullen zijn.
Maar kan de bundel ook nemen met 500mb voor 5 euro meer.
Echt bellen doe ik niet, als ik thuis ben bel ik via mijn huistelefoon aangezien ik familie en vrienden gratis kan bellen (ziggo).
Smsen doet bijna niemand meer die ik ken, aangezien iedereen what's app gebruikt.
Echt websites lezen zoals dit forum zal ik niet doen, door voor kies ik wel de normale laptop.
Voor tweakers, telegraaf etc, zou ik de app gebruiken. Even snel lezen en klaar. maar dan doe ik het toch via de wifi thuis dus voor gebruik zal het niks uitmaken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:) Als het allemaal zo makkelijk is, dan lijkt me het abo goedkoop (genoeg). Mogelijk dat je bij andere prijsstunters nog een paar tientjes in totaal eraf kan krijgen, maar dat is het dan ook wel.

Ik bemoei me er verder niet mee maar ik SMS me nog steeds suf omdat ik op WindowsPhone gewoon weinig tevreden ben met Whatsapp :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• G.Scholtens
smsen doe ik nu nog heel af en toe, maar de rest van mijn omgeving gebruikt toch what's app.
Zou toch een abbo moeten nemen ,aangezien prepaid zelf te duur is.

90 minuten per maand is genoeg voor het bellen.
200mb kan ik altijd proberen om te testen, opwaarderen kan vaak snel genoeg.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Het is een goede deal als het past bij je verbruik. Alleen snap ik niet echt waarom iemand die zo weinig gebruikt een S3 koopt. Thuis is een tablet of laptop handiger, dus ik gebruik mijn smartphones vooral op plekken waar ik geen wifi heb. Imo is 200 MB bijna niks. Dat verwacht ik van iemand met een low budget smartphone. Net als iemand met een iPhone 4s zonder mobiel internet, dat snap ik ook niet. Dan heb ik het idee dat iemand hem alleen koopt om te hebben.

Verwijderd

Kun je niet beter een Galaxy S2 nemen? Je doet weinig met je telefoon geef je aan, je wilt 4 inch (de S3 is bijna 5 inch) en je moet nog 270 euro bijbetalen. De S2 is een stuk goedkoper, meer dan voldoende voor je wensen en zit dichter bij de 4 inch.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:31:
Kun je niet beter een Galaxy S2 nemen? Je doet weinig met je telefoon geef je aan, je wilt 4 inch (de S3 is bijna 5 inch) en je moet nog 270 euro bijbetalen. De S2 is een stuk goedkoper, meer dan voldoende voor je wensen Fen zit dichter bij de 4 inch.
Precies, goede tip voor TS!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Dat is inderdaad duidelijker en beter verwoord wat ik bedoelde :). Als dat je verbruik is dan lijkt me een S3 overkill, een S2 of Advance lijkt dan voor de hand liggender.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 15:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik sluit me aan bij bovenstaande adviezen: Vergeleken met de B7610 zijn zowel de Advance als de S2 een stuk sneller. De S3 is wel heel gaaf, maar lijkt me wat overkill voor wat je aangeeft. Ik zou dan eerder voor de S2 gaan omdat die een iets groter scherm heeft, en een wat actievere mod-community. Ook komt daar binnenkort officieel JellyBean voor (ws in oktober), en dat is met de Advance nog afwachten. de Advance heeft een 4 inch scherm en iets mindere camera, verder is hij vrij vergelijkbaar met de S2.

Ik heb zelf de S2 en ben er erg tevreden mee. Mijn gebruik lijkt wel wat op dat van jou volgens mij; bellen doe ik niet zo veel, en thuis, op het werk, bij vrienden/familie, in de trein gebruik ik zoveel mogelijk WiFi. Ik gebruik vrij veel Whatsapp, Google maps, nieuwsprogramma's en Waze (gratis navigatie die kaarten download waar je rijdt), en ik gebruik ongeveer 160-200 mb per maand volgens 3G Watchdog.
Als je het een beetje in de gaten houdt is 200mb wel genoeg, maar als je veel programma's gaat updaten via 3G of Youtube filmpjes kijkt gaat het hard.

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 18-08-2012 09:43 ]

Pagina: 1