Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-07 18:47
Ik ben van plan om binnenkort een nieuw systeem te gaan maken maar ik heb eerst een vraag voordat ik het systeem bestel.

Ik ben van plan om de pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed in combinatie met pricewatch: Asrock P67 Pro3 SE te nemen. Om zeker te zijn dat de CPU het zou doen ben ik gaan kijken op de CPU support lijst van ASRock. Nu blijkt dus dat Ivy Bridge pas wordt ondersteund vanaf BIOS versie 2.10. Om mijn CPU werkend te krijgen moet het moederbord dus eerst geupdate zijn tot versie 2.10+. Mijn vraag is dus hoe krijg ik het moederbord geupdate aangezien ik geen CPU heb die erin past om hem te updaten.

Is het mogelijk om het moederbord up te daten met behulp van USB zonder CPU of worden de nieuwe moederborden al standaard geleverd met 2.10+? Als geen van beide het geval is heeft iemand dan een vergelijkbaar product dat wel Ivy Bridge standaard ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
Dit soort support forms duren meestal een tijdje voordat ze beantwoord worden.
Ik vroeg me af of iemand hier al ervaring mee heeft, dan hoef ik niet het support form in te vullen.

[ Voor 8% gewijzigd door Shadoxfix op 09-08-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:29

lier

MikroTik nerd

Als je het moederbord nog moet aanschaffen zou ik het gewoon door de leverancier laten doen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Laatst online: 17:55
Het hangt ook van de winkel af waar je ze bestelt lijkt me? Als de plank die jij ontvangt al een tijdje in het magazijn ligt is de kans groter dat er een oudere firmware op staat dan wanneer het diezelfde week is aangekomen.

Het is misschien wel mogelijk om de bios-versie check door de winkel zelf te laten doen als ze een tech-afdeling hebben als ze nog een Ivy-Bridge hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

You will not be able to do the Bios update until you have the new CPU in place. The new CPU will work as long as it is compatible with the motherboard but it's performance will be improved with the Bios update. The chipset drivers are something completely different.
Het ligt er dus aan wat er in de 2.10 BIOS release-notes staat.

Als de CPU helemaaaaal niet werkt op 2.09 of lager, dan is het een probleempje. Werkt de Ivy wel op 2.09 en lager alleen niet met functie X of Y, dan is het hoogstens een ongemakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
MAX3400 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:28:
[...]

Het ligt er dus aan wat er in de 2.10 BIOS release-notes staat.

Als de CPU helemaaaaal niet werkt op 2.09 of lager, dan is het een probleempje. Werkt de Ivy wel op 2.09 en lager alleen niet met functie X of Y, dan is het hoogstens een ongemakje.
Volgens de ASRock FAQ heb je een Sandy Bridge CPU nodig om te kunnen updaten dus ik neem aan dat Ivy Bridge helemaal niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Shadoxfix schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:31:
[...]

Volgens de ASRock FAQ heb je een Sandy Bridge CPU nodig om te kunnen updaten dus ik neem aan dat Ivy Bridge helemaal niet werkt.
Aannames? Jij opent een topic met "dit en dat moet voordat CPU zus & zo gaat werken"; ik ga er dan vanuit dat dat een feit is gestaafd met informatie die jij van Asrock hebt gevonden.

Zo niet, dan lijkt het me zinvol dat je eerst van Asrock antwoord krijgt of de i5 3450 wel/niet/gedeeltelijk werkt op een Pro3SE.

Ik mis namelijk nog steeds de link naar het artikel waar jij nu twijfels over hebt :)

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 09-08-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56

MeNTaL_TO

The future is not set

Waarom niet een Z77 mobo halen? Die supporten de IB iig wel.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
MAX3400 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:35:
[...]

Aannames? Jij opent een topic met "dit en dat moet voordat CPU zus & zo gaat werken"; ik ga er dan vanuit dat dat een feit is gestaafd met informatie die jij van Asrock hebt gevonden.

Zo niet, dan lijkt het me zinvol dat je eerst van Asrock antwoord krijgt of de i5 3450 wel/niet/gedeeltelijk werkt op een Pro3SE.

Ik mis namelijk nog steeds de link naar het artikel waar jij nu twijfels over hebt :)
Er staat op de ASRock site dat Ivy Bridge gesupport wordt vanaf 2.10+
Om dat feit heb ik dit topic geopend. Toen kwam jij met de suggestie dat hij wellicht gedeeltelijk zou kunnen werken. Daar heb ik niks over kunnen vinden en ik neem aan dat hij daaronder niet werkt omdat ze zeggen dat je 2.10+ nodig hebt.
Maar ik zal het aan ASRock vragen als de i5 3450 onder 2.10 gedeeltelijk werkt.
MeNTaL_TO schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:37:
Waarom niet een Z77 mobo halen? Die supporten de IB iig wel.
De Z77 is ongeveer 20 euro duurder en ik heb een budget vastgesteld voor mijn build van ongeveer 600-650 euro. En ik vond het zonde om een Z77 te nemen voor features die ik niet benut. (Behalve ondersteuning voor de ingebouwde HD 2500)

[ Voor 18% gewijzigd door Shadoxfix op 09-08-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Shadoxfix schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:38:
[...]

Er staat op de ASRock site dat Ivy Bridge gesupport wordt vanaf 2.10+
Om dat feit heb ik dit topic geopend. Toen kwam jij met de suggestie dat hij wellicht gedeeltelijk zou kunnen werken. Daar heb ik niks over kunnen vinden en ik neem aan dat hij daaronder niet werkt omdat ze zeggen dat je 2.10+ nodig hebt.
Maar ik zal het aan ASRock vragen als de i5 3450 onder 2.10 gedeeltelijk werkt.

[...]

De Z77 is ongeveer 20 euro duurder en ik heb een budget vastgesteld voor mijn build van ongeveer 600-650 euro. En ik vond het zonde om een Z77 te nemen voor features die ik niet benut. (Behalve ondersteuning voor de ingebouwde HD 2500)
Voor die 20 euro heb je wel een mobo die werkt en alles van de IB ondersteund en ga je beetje gokken op de bios versie. Mijn ervaring is, cpu niet door bios support is cpu wordt totaal niet gezien en mobo start niet op.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
MeNTaL_TO schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:50:
[...]
Voor die 20 euro heb je wel een mobo die werkt en alles van de IB ondersteund en ga je beetje gokken op de bios versie. Mijn ervaring is, cpu niet door bios support is cpu wordt totaal niet gezien en mobo start niet op.
Ik ga waarschijnlijk toch voor een Z77 en dan wel pricewatch: Asrock Z77 Pro3.
Dan heb ik inderdaad garantie dat hij werkt en kan ik gebruikmaken van Intel Quick Sync en aangezien ik best wel veel converteer voor m'n ps3/mobiel zorgt het voor een aanzienlijke tijdwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Shadoxfix schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:58:
[...]

Ik ga waarschijnlijk toch voor een Z77 en dan wel pricewatch: Asrock Z77 Pro3.
Dan heb ik inderdaad garantie dat hij werkt en kan ik gebruikmaken van Intel Quick Sync en aangezien ik best wel veel converteer voor m'n ps3/mobiel zorgt het voor een aanzienlijke tijdwinst.
Ik krijg echter niet in alle apps quicksync aan de praat (mediacoder bijvoorbeeld), zelfs niet met Lucid Virtu (werkt in andere apps wel) als je een GPU erbij zet. Maar dat zal wel een kwestie van updates zijn.
Je zal er geen spijt van krijgen (20 euro op je totale budget is niet mega veel) en scheelt gewoon problemen als je een oude bios krijgt op je mobo, sommige zaken willen wel flashen voor je, maar als ze dat niet willen en je hebt niemand die een SB voor je beschikbaar heeft, kan het een dure grap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 17:33

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Je moet BIOS van moederbord eerst updaten met Sandy Bridge CPU erop, voor dat je Ivy Bridge CPU kan gebruiken op een Intel Z67 bord.

Zelfde ervaring gehad.
Had Asus P7P67 bord met Sandy Bridge I7 2600 CPU.
Wegens omstandigheden geupgrade naar Asus P8Z68 Deluxe Gen 3 bord met Ivy Bridge 3770K CPU.
Op website stond dat dit P8Z68 Deluxe Gen 3 bord deze 3770K CPU ondersteunde vanaf een bepaalde BIOS versie.
Naiëf van me om te denken dat dit bord al deze BIOS versie zou bevatten omdat deze al poos uit was.
Stond nergens op moederbord, doos of manual welke BIOS versie deze moederbord had.
Niet dus, PC starte op tot POST van BIOS en pc ging dan constant aan en uit.
Op LED display van moederbord zag ik foutcode voor BIOS recovery.
M'n euro viel en wist dat dit te maken moest hebben met oude BIOS versie en die Ivy Bridge CPU.
Dus nieuwste BIOS voor dit bord gedownload en op CDRW en USB stick gezet om BIOS toch te kunnen flashen, maar kon niet flashen op die manier.
Dus uiteindelijk oude Sandy Bridge I7 2600CPU in dit bord gestoken, starte meteen op.
Dan BIOS geflashed via Asus Eazyflash functie in BIOS.
Dan terug Ivy Bridge CPU gestoken in dit bord en werkte nu wel perfect.
Wilde geen Asus Intel Z77 bord omdat daar geen firewire 400 aansluiting op zat wat ik nodig heb voor digitale film camera. Geen optie om PCI of PCI-E addon kaartje te kopen voor firewire want alle sloten bezet.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:56

H.Boss

Hugo Boss

Als je toch geen Z77 mobo wil en daar ook niet de functies van gaat gebruiken, zoals het overclocken. Dan kun je gaan voor een H77.

Deze bijv.: pricewatch: Asrock H77M die is evenduur als de P67. Alleen werkt deze out of the box al met IB.

[ Voor 23% gewijzigd door H.Boss op 10-08-2012 01:07 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Pagina: 1